Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Nowy nabytek Ogar 202
|
Autor |
Wiadomość |
Józiu Rolnik
Nowy
Liczba postów: 3
Imię: Michał Józef
Skąd: Borcuchy
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Nowy nabytek Ogar 202
(23-05-2020 18:37:38)Arnoldo napisał(a): W końcu zębatka wymieniona. Różnica kolosalna. Wreszcie motorek jedzie jak należy. Z czegoś, co prędkością bardziej nadawało się na ścieżki rowerowe, w końcu powstał pełnoprawny motorowerek.
A więc tak. Tutaj założona nowa zębatka, standardowa, 41z. W tle, jako bonus s38 Jak ktoś chce, to na youtube są filmiki z remontu tego silnika. (Kanał komar2351)
Na tym zdjęciu w sumie widać już drobne różnice między zębami oryginalnej, ale zorientowałem się dopiero, przy próbie nakładania łańcucha. Ale o tym później. Sama zębatka była tak mocno przykręcona do tego zabieraka, piasty, czy jak to nazwać, że z kluczy zostało to:
Kiedy już miałem się poddać, bo zostały jeszcze dwie śruby, przypomniałem sobie o starym komplecie ruskich kluczy nasadowych. Na nie nie ma mocnych, także za pomocą dość długiej dźwigni z rury nałożonej na klucz wszystko poszło dość łatwo. A to znaczy, że w oryginale śruby muszą być mocowane na jakiś klej. Chyba.
No i właśnie. Kiedy myślałem, że najgorsze już zrobione, okazało się, że zębatka nie będzie pasowała. Otóż teraz do ogarków montują zestawy napędowe o wymiarach 428. Zębatki i łańcuch. Kiedyś był to rozmiar 420. Przy zakupie zębatki kompletnie nie zwróciłem na to uwagi i kupiłem właśnie 420. No nic, zamówiłem poprawną, tym razem zestaw z piastą. Ta 420 będzie sobie leżała i, jak trzeba będzie wymienić napęd do wtedy ją dam do ogarka.
Tak wygląda gotowy:
Od razu też sprawdziłem dziś jak to się sprawuje oczywiście. A więc w końcu przy normalnych obrotach można jakoś jechać. Między 4500 a 5000 prędkość już oscyluje między 40 a 45 km/h Mówię w przybliżeniu oczywiście, bo dokładnie nie pamiętam. 50 km/h to trochę ponad 5000. Przy jakichś 7000 licznik się "zamknął" i nie wiem ile dokładnie pojechałem. Także przy odpowiednim dobraniu dyszy gaźnika i co bardzo ważne wymianie tylnej zębatki mamy odblokowanego Ogara 202 fi. Nie trzeba się bawić z modułami zapłonowymi.
Witam Panie Arnoldo mam do pana pytanie w związku z tym oto właśnie egzemplarzem ograra bo zastanawiam się takiego kupić ale potrzebuje opinii. I też jest bardzo interesująca mnie rzecz taką gdzie pan dostał tą zębatkę, i czy po założeniu jest dalej gwarancja czy jest ona po założeniu tej zębatki może zostać nie uznana lub odrzucona. Tak samo jak to katowanie co panowie pisali to jest do manie coś nie normalnego nie lepiej było by dać mniejszą zębatkę i święty spokój to jest moje zdanie a potem Romet (serwis) się zastanawia po co oni to zmieniają. Proszę i szybką odpowiedź była bym wdzięczny. Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-06-2021 14:28:55 przez Józiu Rolnik.)
|
|
20-06-2021 14:07:26 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|