Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Dezamet 023 lewe powietrze
|
Autor |
Wiadomość |
Deecuu
Mechatronik
Liczba postów: 251
Imię: Paweł
Skąd: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Romet Chart
|
Dezamet 023 lewe powietrze
Siemanko!
Już dłuższy czas bawię się z silnikiem 023, właściciel przywiózł mi go w częściach do złożenia. Wał prosty, cylinder po szlifie nowy tłok itp. Poskładany i od samego początku miał problem z odpalaniem, różne gaźniki nie pomagały, iskry też testowałem różne i nie mają jakiejś super mocnej iskry.
Zapłon ustawiony książkowo, (cewki zapłonowe też podmieniałem), w końcu udało się zrobić, że odpala i trzyma wolne obroty, ale tylko wolne obroty. Wszelka regulacja gaźników nie pomagała i po dodaniu gazu z gumą na gaźniku czy bez, silnik się dusił i gasł. Zacząłem dalej szukać i po przytkaniu ręką gaźnika silnik działa całkiem inaczej, ładnie reaguje na gaz i się wkręca- a więc lewe powietrze
Wymieniłem simering od strony sprzęgła i nie pomogło nic, jutro ogarnę simering od strony zapłonu i tu mam pytanie, jeżeli to dalej nie pomoże to gdzie szukać? Uszczelki po cylindrem i głowicą wymieniłem, łączenie gaźnik-cylinder ma grubą nową uszczelkę, a przylgnia gaźnika jest prosta.
Pomóżcie
|
|
28-08-2024 19:27:15 |
|
|
Deecuu
Mechatronik
Liczba postów: 251
Imię: Paweł
Skąd: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Dezamet 023 lewe powietrze
Wymiana uszczelniaczy nie pomogły, rozebrałem silnik. Po krótce, uszczelki z ag-moto(?) - nie polecam, takie dostałem od właściciela, ale nie pasują idealnie.
W lukach, pod wałem korbowym znajdował się olej, w samej komorze również, obstawiam, że to właśnie ich wina i musiały puszczać olej. Simeringi siedzą ciasno więc nie powinny przepuszczać w żadną stronę.
Mam komplet uszczelek dpr więc na tych poskładam i mam nadzieję, że wszystko się poprawi.
Z obserwacji, które mnie niepokoją - pomimo wymycia karterów, olej miał czarny syf w sobie, a przepracował może łącznie z 6godzin. Na elementach stalowych typu odbojnik startera, duże koło zębate i dekielek od kosza sprzęgłowego zrobił się dziwny rudy nalot, nie wiem czy to nalot rdzy, czy bardziej tulejki skrzyni zamiast z brązu, są z mosiądzu, ponieważ bardzo się świecą teraz.
Poskładam od nowa i mam nadzieję, że to pomoże
|
|
02-09-2024 21:52:29 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
03-09-2024 16:40:04 |
|
|
Deecuu
Mechatronik
Liczba postów: 251
Imię: Paweł
Skąd: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Dezamet 023 lewe powietrze
Cylinder ZMD. Nie do końca rozumiem co masz na myśli z popsikaniem? Czym?
A teraz jak by się przyjrzeć z drugiej strony. Zauważyłem ze świeca jest mokra po mimo pracy i zgaszenia silnika, tak jak by go zalewało? Czy jest to możliwe?
Analizując zapłon z którym od początku były problemy. Aktualnie świeca NGK, na niej najładniej trzyma wolne obroty, na innych ciężko odpala. Iskra, słaba, ale jasno niebieska.
Ciekawa WN, mierzyłem rezystancję kilku co mam na każdej była +- taka sama rezystancja na uzwojeniach, więc wykluczam przerwanie. Kondensatory, wymieniałem już kilka i dalej to samo.
Przerywacz, styka się całością, nie iskrzy podczas pracy
Magneto, czy może w nim jest problem? Niby kiedyś przekładałem inne i nie widziałem problemu, także tutaj nie powinno być. Ale jestem ciekawy jak sprawdzić czy magnesy są okey?
Posiadam jakiś stary zapłon, ale ładny i nie zniszczony, tylko że nowej produkcji. Może na nim będzie inaczej pracować.
Potrzebuje waszej porady co sprawdzić w zapłonie i na co zwrócić szczególną uwagę.
|
|
30-10-2024 00:02:10 |
|
|
Deecuu
Mechatronik
Liczba postów: 251
Imię: Paweł
Skąd: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Dezamet 023 lewe powietrze
Mała aktualizacja:
1) Podczas pracy psykałem w każde możliwe miejsce i nie było reakcji, co oznacza, że było szczelnie
2) Wymieniłem magneto, poprawiła się iskra, ale dalej słabo działał, zmierzyłem kompresje, niecałe 5bar
3) Po zdemontowaniu góry, cylinder ZMD a tłok jakiś noname w dodatku krótszy od ori - nie zwróciłęm na to wcześniej uwagi, właściciel powiedział, że taki ma być bo brat mechanik mu kupił
4) Wymieniłem cylinder na inny (cx), akurat miałem jakiś w stanie bardzo dobrym, tłok almot, kompresja skoczyła do 7-8. Ba, nawet udało mi się chwilkę przejechać ale nie była to jazda taka jak powinna być, w dodatku zaczął gasnąć na światłach.
5) Podmieniłem inne magneto i świece, wyregulowałem zapłon i dalej gaśnie na światłach
6) Założyłem inne magneto, stan wizualny jak nowe, ciasno siedziało no prawie nówka haha i cyk problemy jak ręką odjąć. Iskra gruba i fajna, wkręca się fajnie na obroty, ale nie zrobiłem jeszcze testu jazdy bo było późno.
Podsumowując, mam nadzieję że problem rozwiązany. Właściciel będzie musiał sobie kupić nowe magneto, swojego nie oddam jeżeli testy na drodze będą git to kamień z serca. Dzięki za wszelką pomoc
|
|
17-11-2024 13:14:16 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|