Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Dezamet 023 lewe powietrze - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Dezamet 023 lewe powietrze (/showthread.php?tid=54849)



Dezamet 023 lewe powietrze - Deecuu - 28-08-2024 19:27:15

Siemanko!
Już dłuższy czas bawię się z silnikiem 023, właściciel przywiózł mi go w częściach do złożenia. Wał prosty, cylinder po szlifie nowy tłok itp. Poskładany i od samego początku miał problem z odpalaniem, różne gaźniki nie pomagały, iskry też testowałem różne i nie mają jakiejś super mocnej iskry.
Zapłon ustawiony książkowo, (cewki zapłonowe też podmieniałem), w końcu udało się zrobić, że odpala i trzyma wolne obroty, ale tylko wolne obroty. Wszelka regulacja gaźników nie pomagała i po dodaniu gazu z gumą na gaźniku czy bez, silnik się dusił i gasł. Zacząłem dalej szukać i po przytkaniu ręką gaźnika silnik działa całkiem inaczej, ładnie reaguje na gaz i się wkręca- a więc lewe powietrze
Wymieniłem simering od strony sprzęgła i nie pomogło nic, jutro ogarnę simering od strony zapłonu i tu mam pytanie, jeżeli to dalej nie pomoże to gdzie szukać? Uszczelki po cylindrem i głowicą wymieniłem, łączenie gaźnik-cylinder ma grubą nową uszczelkę, a przylgnia gaźnika jest prosta.
Pomóżcie Big Grin


Dezamet 023 lewe powietrze - łogór 200 - 28-08-2024 22:43:06

Czasem gniazda na simmeringi sa tak luzne ze nawet na nowych lapie tam lewe powietrze,widzialem jak paluskiem lidzie tam silikonkiem objezdzali,ale dla mnie to bez sensu,jak wal krzywy bedzie to tez bedzie puszczac na simmeringach,na polowkach tez moze puszczac,miejsc jest mnostwo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Trza by patrzec tu tego wszendzie z zewnatrz jakim szpecyfikiem psikac czy babli gdzies nie ma a w srodku to jedynie mi kompresor przychodzi na mysl podpomowac i patrzec,czy trzyma cisnienie i gdzies nie ucieka


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


RE: Dezamet 023 lewe powietrze - romek - 29-08-2024 00:34:28

Na 1000 piw i napraw (YT) w przedostatnim odcinku z WSK 175 Zazik pokazywał fajny sposób na sprawdzenie simmeringow.


Dezamet 023 lewe powietrze - łogór 200 - 29-08-2024 09:22:09

Na dzien dzisiejszy tu tego to chyba najlepszy sposob jak Maciej pokazal racja


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


RE: Dezamet 023 lewe powietrze - Deecuu - 02-09-2024 21:52:29

Wymiana uszczelniaczy nie pomogły, rozebrałem silnik. Po krótce, uszczelki z ag-moto(?) - nie polecam, takie dostałem od właściciela, ale nie pasują idealnie.
W lukach, pod wałem korbowym znajdował się olej, w samej komorze również, obstawiam, że to właśnie ich wina i musiały puszczać olej. Simeringi siedzą ciasno więc nie powinny przepuszczać w żadną stronę.
Mam komplet uszczelek dpr więc na tych poskładam i mam nadzieję, że wszystko się poprawi.
Z obserwacji, które mnie niepokoją - pomimo wymycia karterów, olej miał czarny syf w sobie, a przepracował może łącznie z 6godzin. Na elementach stalowych typu odbojnik startera, duże koło zębate i dekielek od kosza sprzęgłowego zrobił się dziwny rudy nalot, nie wiem czy to nalot rdzy, czy bardziej tulejki skrzyni zamiast z brązu, są z mosiądzu, ponieważ bardzo się świecą teraz.
Poskładam od nowa i mam nadzieję, że to pomoże


Dezamet 023 lewe powietrze - łogór 200 - 03-09-2024 07:23:58

Na mosiądzu racja zaraz beda wypierdziane,nawet lepsze stare z luzem ale brazowe,


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


RE: Dezamet 023 lewe powietrze - JGNZM - 03-09-2024 16:40:04

Mosiądz się nie nadaje na tuleje łożyskowe, musi to być brąz z gatunku B101 lub podobnym. Oczywiście, pojeździ to trochę ale jest spora szansa, że za jakiś czas powstaną luzy na skrzyni.
Splanuj kartery przed ponownym złożeniem, z doświadczenia wiem, że kilkukrotnie rozbierane (zwłaszcza Dezametowskie) odlewy aluminiowe mogą być wygięte jak banan. Grube uszczelki dobrej jakości, silikon przynajmniej Dirko lub lepszy i musi być ok. Jak nadal będzie nieprawidłowo pracował, to wina leży po stronie cylindra lub ogólnie w tych okolicach.