Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dokręcanie magneta w silniku 023
Autor Wiadomość
MacRoial Offline
Nowy
*


Liczba postów: 116
Imię: Ben
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Dokręcanie magneta w silniku 023
Witam
Ostatnio rozmawiałem z wujkiem mechanikiem o problemie ścinających się klinów w moim ogarze 205 i doszliśmy do wniosku że może to być spowodowane przez zbyt słabe dokręcenie magneta oraz brak podkładki sprężynującej, co powoduje że na klinie odkłada się z byt duża siła.
Teraz mam pytanie do was z jaką siłą dokręcacie magneto.

Sprzęty:
Romet Ogar 205 - 200 metrów pchania 5, metrów jazdy. (Rocznik 1986)
Jawa Mustang 50 (Rocznik 1980)
Delta RMR 24 (Rocznik 19--)
Ardie VF 125 (Rocznik 1941)
08-07-2024 23:07:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Dokręcanie magneta w silniku 023
A Wujek mechanik nie powiedział, że tam znajduję się połączenie stożkowe? nie wiem co to znaczy "odkłada się z byt duża siła na klin" ale ten klin nie jest po to, aby utrzymał magneto na czopie wału, a wyznacza usadzanie magneta na wale, aby otwierał platyny w odpowiednim momencie. Samo dokręcenie śruby z podkładką nic nie da co do potencjalnego ścinanaia klina. Tutaj potrzeba - najważniejsze - pastą zaworową dostosować połączenie stożkowe czop wału - magneto, oraz dokładne otłuszczenie wszystkiego przed montażem.
08-07-2024 23:24:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 588
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
Dokręcanie magneta w silniku 023
Wystarczy sprawdzic w tabeli wal ma chyba m8 przy klasie nakretki 8.8 wiec wychodzi okolo 25nm

Jesli dokrecasz to kluczem fajkowym z niewymiennymi nasadkami to dlugosc klucza jest tak dobrana,ze nie zakladajac na niego zadnych rurek,przedluzek i nie stajac na jim sila rak rokrecisz z odpowiednim momentem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

(09-07-2024 09:19:55)łogór 200 napisał(a):  Wystarczy sprawdzic w tabeli wal ma chyba m8 przy klasie nakretki 8.8 wiec wychodzi okolo 25nm

Jesli dokrecasz to kluczem fajkowym z niewymiennymi nasadkami to dlugosc klucza jest tak dobrana,ze nie zakladajac na niego zadnych rurek,przedluzek i nie stajac na nim sila rak dokręcisz z odpowiednim momentem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-07-2024 09:20:59 przez łogór 200.)
09-07-2024 09:19:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,205
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Dokręcanie magneta w silniku 023
Tak jak zomowiec napisał, choć ja tego nie robiłem i nigdy mi klinów nie ścinało, ważne też aby nie wystawał za dużo i siedział dobrze w rowku. Ja dokręcam mała grzechotka z przedłużka a przytrzymuje kluczem od szlifierki zapartym o mały okrągły otworek i większy otwór po obwodzie magneta.
10-07-2024 07:11:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 214
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 412
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 360
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 329
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 466
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 60
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19187
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 82
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 229
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 812
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 67
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 142
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 233
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 621

Reklama