Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
Autor Wiadomość
romeciarz_50t1 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 2
Imię: Samuel
Skąd: ze Wsi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
Witam, mam trochę dziwny problem z moim Rometem 50-T-1, a mianowicie po wlaniu paliwa, motor ciężko odpala, gaśnie na wolnych i kapie benzyna z gaźnika. Po wlaniu paliwa, także zauważyłem z 2 krople oleju pod motorem, jak by leciało z silnika. Dziwne jest to że jak wyjeżdżę całe paliwo, i zostanie dosłownie trochę, to w tedy pali bez problemu, nie gaśnie na wolnych i nie kapie znikąd paliwo lub olej. (Co prawda wszystko OK jest tylko w tedy kiedy przełączę kranik na tryb rezerwowy, ponieważ jak mam odkręcone pełne paliwo, to nie zależnie kiedy, zawsze motor gaśnie na wolnych obrotach, chyba że jest mało paliwa w baku, w tedy problem znika, lecz musi być w tedy włączony tryb rezerwowy) Jest to trochę dziwne, lecz niestety nigdy nie spotkałem się z takim problemem. Jest to nie pierwszy raz, bo zauważyłem to już któryś raz po wlaniu paliwa. Jest to niedawno zakupiony motor przeze mnie, i jestem bardzo z niego zadowolony, lecz jeszcze nie do końca wiem jak naprawiać takie sprzęty i nie wiem co może być przyczyną. Nie wiem czy jest to kwestia wyregulowania gaźnika, uszczelek czy jeszcze czegoś innego, lecz nie umiem tego zdiagnozować dlatego proszę o pomoc.

P.S. (Leję mieszankę 100ml oleju na 5l paliwa)

(Załączam zdjęcia na których widać wyciek oleju z silnika oraz wyciek benzyny z gaźnika)                
07-02-2024 19:37:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
romek Offline
You are T-ONE !
*


Liczba postów: 1,917
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
Heh dziwny problem, ale jeśli rzeczywiście jest.tak jak mówisz to ja bym sprawdził pływak i jego pokrywkę, może jak jest dużo paliwa to leci pod większym ciśnieniem z sumie to głupie, a może to po prostu zbieg okoliczności.
07-02-2024 20:47:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo romek za ten post.
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,562
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #3
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
Też zacząłbym od gaźnika.
Przy okazji chciałbym tylko zauważyć, że fabryka przewidywała proporcję oleju z paliwem 1:30.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
07-02-2024 21:43:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post.
tomangelo Online
Uczeń
*


Liczba postów: 136
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
(07-02-2024 21:43:09)Dawdzio napisał(a):  Też zacząłbym od gaźnika.
Przy okazji chciałbym tylko zauważyć, że fabryka przewidywała proporcję oleju z paliwem 1:30.

Fabryka przewidywała 1:25. Wspomnę z czystego czepialstwa. Ale fabryka uwzględniała mieszanie Lux10 z etyliną.

Skoro lepiej działa na kraniku w rezerwie niż na otwartym, to może zatkała się rurka od pozycji otwartej? Gaźnik też do sprawdzenia, jak wspomniano możliwa wada pływaka który nie odcina dopływu i paliwo leci gdzieś górą. Jeśli nie wiadomo skąd leci w gaźniku, to spróbowałbym przyłożyć jakiś ręcznik papierowy, czy inny materiał który będzie widać że robi się mokry. Oczywiście gaźnik przed operacją wyczyścić i wysuszyć.
07-02-2024 22:08:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo tomangelo za ten post.
romek Offline
You are T-ONE !
*


Liczba postów: 1,917
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
1:25 na docieranie, 1:30 do normalnej eksploatacji. Tak fabryka przewidziała.
07-02-2024 22:49:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,562
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
(07-02-2024 22:08:47)tomangelo napisał(a):  Fabryka przewidywała 1:25. Wspomnę z czystego czepialstwa. Ale fabryka uwzględniała mieszanie Lux10 z etyliną.

Nie chodzi mi o czepialstwo, a o zwrócenie uwagi na ten fakt. Już wielu ludzi spotkałem, którzy lali 1:50 "bo na butelce tak pisze"*. Typ oleju też swoją drogą, choć moim zdaniem jedyne znaczenie ma budowa silnika. Trabant na początku miał mieszankę 1:30, a pod koniec produkcji 1:50. Nie zmieniły się oleje lecz łożyskowanie z tulejek na łożyska w korbowodach. Dlatego też jasno zaznaczyłem, że to fabryka zalecała takie proporcje. Ale niech każdy leje jak chce, może to ja się mylę.

*trafiłem również na człowieka, który dziwił się niezmiernie, że już drugi silnik zatarł, chociaż oleju leje jak trzeba. No i lał olej. Rzepakowy.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2024 01:47:35 przez Dawdzio.)
08-02-2024 01:44:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post.
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 589
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
Jak na moje to na rezerwie właśnie jest kranik przytkany przez syf na dole zbiornika bo może ktoś rurkę całkowicie z kranika wyrwał i dlatego da się jeździć. A ogólnie to pewnie pływak dziurawy albo coś z klapką jak koledzy już pisali.

Co do proporcji to popieram Dawidzia. Sam leję 1:40/1:50 tam gdzie mam wał na igiełkowym. Przy tulejce leję 1:30/1:35. Na rzepaku w awaryjnej sytuacji też idzie jakoś dojechać do stacji ale z racji zapachu frytek i gęstego dymu odradzam. Z drugiej strony niektórzy leją jakieś truskawkowe ipone więc co kto lubi... Big Grin

PS: Weź ten cylinder wyczyść na Boga. Przyjdzie lato i Ci tłok w końcu złapie przez brak chłodzenia. Tongue
08-02-2024 02:54:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wazniak96 za ten post.
bkrukl Offline
Technik
*


Liczba postów: 827
Imię: Bogdan
Skąd: Biłgoraj
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
A ja obstawiam, że masz źle ustawiony gaźnik i leje za dużo paliwa.

Czyli na otwartym kraniki leci paliwo jak trzeba ale pływak nie odcina dopływu i dlatego go zalewa i gaśnie, a benzyna rozlewa się wokoło.

A rezerwa ma przytkaną rurkę jakimś syfem, więc paliwa leci mniej i silnik nadąża wypalać to co leci więc go nie zalewa i nie gaśnie.

Komar 2352
Motorynka m3
Romet Polo
Daelim Daystar VL
Kawasaki vn800 vulcan custom
08-02-2024 18:32:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomangelo Online
Uczeń
*


Liczba postów: 136
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
To może zmienili proporcje wraz z rozwojem silników. S38 ma podane 1:20 na dotarciu i 1:25 po dotarciu i założyłem że to uniwersalna mieszanka dla wszystkich Rometów, nie pomyślałem że Dezamety mogły mieć czystszą mieszankę.
08-02-2024 20:32:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,126
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #10
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
(08-02-2024 01:44:24)Dawdzio napisał(a):  
(07-02-2024 22:08:47)tomangelo napisał(a):  Fabryka przewidywała 1:25. Wspomnę z czystego czepialstwa. Ale fabryka uwzględniała mieszanie Lux10 z etyliną.

Nie chodzi mi o czepialstwo, a o zwrócenie uwagi na ten fakt. Już wielu ludzi spotkałem, którzy lali 1:50 "bo na butelce tak pisze"*. Typ oleju też swoją drogą, choć moim zdaniem jedyne znaczenie ma budowa silnika. Trabant na początku miał mieszankę 1:30, a pod koniec produkcji 1:50. Nie zmieniły się oleje lecz łożyskowanie z tulejek na łożyska w korbowodach. Dlatego też jasno zaznaczyłem, że to fabryka zalecała takie proporcje. Ale niech każdy leje jak chce, może to ja się mylę.

*trafiłem również na człowieka, który dziwił się niezmiernie, że już drugi silnik zatarł, chociaż oleju leje jak trzeba. No i lał olej. Rzepakowy.

W latach 90.ostatnie 023,miały juz korbe na igiełkowym łozysku,fabrycznie nawet pisali o mieszance 1:50,osobiscie mam wał tajwan i łozysko igiełkowe i leje 1:50-1:40

Romet 50-T1 1979

Honda SFX 50 1995

Romet Sport 1984

Romet Sport 1986

Derbi GPR 50
2003
08-02-2024 21:00:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo tramwajarz za ten post.
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,442
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #11
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
Jesteś pewien że ostatnie waly miały fabrycznie łożysko igiełkowe? To bardzo ciekawe, sam nigdy się nie spotkalem z takim silnikiem, oraz pierwszy raz o tym słyszę.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
11-02-2024 17:11:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ciężko obracający się wał
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 17:58:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 94
Sokół
Ostatni post: K.Wicher
Dzisiaj 15:29:31
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 1121
wybijanie tulei z cylindr...
Ostatni post: olon
Wczoraj 23:34:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 61
Usprawnienia silnika 023 ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:42:24
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 533
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: olon
Wczoraj 21:54:49
» Odpowiedzi: 135
» Wyświetleń: 9548
Ocena stanu wału DUELLS J...
Ostatni post: Spaceman164
23-02-2024 18:06:31
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 229
Silnik 023 kupię
Ostatni post: dlugiLBN
23-02-2024 16:35:02
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 72
Wgłębienie w komorze korb...
Ostatni post: olon
22-02-2024 16:25:18
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 275
bagażnik 26
Ostatni post: Krajzega
22-02-2024 10:52:03
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 104
Nowy
Ostatni post: romek
21-02-2024 15:34:35
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 146
Tłok 1P? a może 2P?
Ostatni post: olon
21-02-2024 13:45:52
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 293
Kolanko tłumika do stelli...
Ostatni post: olon
21-02-2024 12:07:52
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 162
Dezamet Dantom GFX 50
Ostatni post: jacomoto
21-02-2024 11:56:55
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 3009
Naklejki na zbiornik do K...
Ostatni post: jacomoto
21-02-2024 01:55:54
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 971
Wymiana tuleji karterów -...
Ostatni post: Spaceman164
21-02-2024 01:43:22
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 5661

Reklama