Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
|
Autor |
Wiadomość |
romeciarz_50t1
Nowy

Liczba postów: 2
Imię: Samuel
Skąd: ze Wsi
Pojazd: Romet 50-T-1
|
Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
Witam, mam trochę dziwny problem z moim Rometem 50-T-1, a mianowicie po wlaniu paliwa, motor ciężko odpala, gaśnie na wolnych i kapie benzyna z gaźnika. Po wlaniu paliwa, także zauważyłem z 2 krople oleju pod motorem, jak by leciało z silnika. Dziwne jest to że jak wyjeżdżę całe paliwo, i zostanie dosłownie trochę, to w tedy pali bez problemu, nie gaśnie na wolnych i nie kapie znikąd paliwo lub olej. (Co prawda wszystko OK jest tylko w tedy kiedy przełączę kranik na tryb rezerwowy, ponieważ jak mam odkręcone pełne paliwo, to nie zależnie kiedy, zawsze motor gaśnie na wolnych obrotach, chyba że jest mało paliwa w baku, w tedy problem znika, lecz musi być w tedy włączony tryb rezerwowy) Jest to trochę dziwne, lecz niestety nigdy nie spotkałem się z takim problemem. Jest to nie pierwszy raz, bo zauważyłem to już któryś raz po wlaniu paliwa. Jest to niedawno zakupiony motor przeze mnie, i jestem bardzo z niego zadowolony, lecz jeszcze nie do końca wiem jak naprawiać takie sprzęty i nie wiem co może być przyczyną. Nie wiem czy jest to kwestia wyregulowania gaźnika, uszczelek czy jeszcze czegoś innego, lecz nie umiem tego zdiagnozować dlatego proszę o pomoc.
P.S. (Leję mieszankę 100ml oleju na 5l paliwa)
(Załączam zdjęcia na których widać wyciek oleju z silnika oraz wyciek benzyny z gaźnika)
|
|
07-02-2024 19:37:33 |
|
|
Dawdzio
Hold my mustache!
Liczba postów: 2,642
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
(07-02-2024 22:08:47)tomangelo napisał(a): Fabryka przewidywała 1:25. Wspomnę z czystego czepialstwa. Ale fabryka uwzględniała mieszanie Lux10 z etyliną.
Nie chodzi mi o czepialstwo, a o zwrócenie uwagi na ten fakt. Już wielu ludzi spotkałem, którzy lali 1:50 "bo na butelce tak pisze"*. Typ oleju też swoją drogą, choć moim zdaniem jedyne znaczenie ma budowa silnika. Trabant na początku miał mieszankę 1:30, a pod koniec produkcji 1:50. Nie zmieniły się oleje lecz łożyskowanie z tulejek na łożyska w korbowodach. Dlatego też jasno zaznaczyłem, że to fabryka zalecała takie proporcje. Ale niech każdy leje jak chce, może to ja się mylę.
*trafiłem również na człowieka, który dziwił się niezmiernie, że już drugi silnik zatarł, chociaż oleju leje jak trzeba. No i lał olej. Rzepakowy.
Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2024 01:47:35 przez Dawdzio.)
|
|
08-02-2024 01:44:24 |
|
1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post:1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post.
Debesta (02-11-2024)
|
tramwajarz
Król Śmieciarek xd

Liczba postów: 2,193
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
(08-02-2024 01:44:24)Dawdzio napisał(a): (07-02-2024 22:08:47)tomangelo napisał(a): Fabryka przewidywała 1:25. Wspomnę z czystego czepialstwa. Ale fabryka uwzględniała mieszanie Lux10 z etyliną.
Nie chodzi mi o czepialstwo, a o zwrócenie uwagi na ten fakt. Już wielu ludzi spotkałem, którzy lali 1:50 "bo na butelce tak pisze"*. Typ oleju też swoją drogą, choć moim zdaniem jedyne znaczenie ma budowa silnika. Trabant na początku miał mieszankę 1:30, a pod koniec produkcji 1:50. Nie zmieniły się oleje lecz łożyskowanie z tulejek na łożyska w korbowodach. Dlatego też jasno zaznaczyłem, że to fabryka zalecała takie proporcje. Ale niech każdy leje jak chce, może to ja się mylę.
*trafiłem również na człowieka, który dziwił się niezmiernie, że już drugi silnik zatarł, chociaż oleju leje jak trzeba. No i lał olej. Rzepakowy.
W latach 90.ostatnie 023,miały juz korbe na igiełkowym łozysku,fabrycznie nawet pisali o mieszance 1:50,osobiscie mam wał tajwan i łozysko igiełkowe i leje 1:50-1:40
Romet 50-T1 1979
Romet Sport 1986
|
|
08-02-2024 21:00:38 |
|
1 osoba postawiła piwo tramwajarz za ten post:1 osoba postawiła piwo tramwajarz za ten post.
Dawdzio (02-11-2024)
|
MacRoial
Uczeń

Liczba postów: 197
Imię: Ben
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
Może zmień olej do starszych silników kolega poradził mi olej MIXOL S
Sprzęty:
Romet Ogar 205, Romet 2375, Romet 50 T-1, Romet Komar 2350, Romet Komar 2351, Romet Kadet 780, Romet Kadet 780, Jawa 50 23p, Jawa 50 20p, Jawa 50 21p, Jawa Babetta 207, ZVL Babetta 215, Riga Delta RMR 24, Riga Delta RMR 24, Ardie VF 125,
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-05-2024 09:09:38 przez MacRoial.)
|
|
20-05-2024 09:08:07 |
|
|
romek
019 rzondzi

Liczba postów: 2,607
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
Jak już odkopałeś temat (ale nie, olej nie ma nic do tego) to napiszę że miałem ostatnio w trasie taki sam problem. Brak wolnych obrotów (chciał zdychać nawet przy zmianie biegów), wyciek paliwa z filtra powietrza, odpalił tylko z pycha. Okazało się (znaczy ja to wiedziałem) że plastikowy pływak w Duelsie trochę spuchł. A że mają ruchoma iglice która pozwala na regulację poziomu paliwa ta była luźna i poziom był za wysoki  stary metalowy pływak ze śmietnika i działa wyśmienicie.
Ps. Jak kolega poleca Ci zmienić olej na Mixol to lepiej zmień kolegę  żart taki
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-05-2024 09:41:50 przez romek.)
|
|
21-05-2024 09:40:01 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|