Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok
Autor Wiadomość
Bob_Harley Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 220
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #16
RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok
a da sie jakoś regulowac dawke paliwa w twoim gaźniku? z doswiadczenia z jafką moge powiedziec tyle że zawsze jak ustawie dawke, nawet nieco wiekszą niz zalecana przez instrukcje jak i znawców tematu, to świeca zawsze ale to zawsze ma kolor idealny kawy z mlekiem i jest suchutka, a u kolegi kiedy bym nie oglądał swiecy to jest mokra
23-09-2022 19:29:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Norweski Zomowiec Online
Mechanik
*


Liczba postów: 1,359
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #17
RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok
Posiada dellorto i regulacja, to zmiana dyszy


Tutaj stawiam na 3 potencjalne problemy:
1: Pasowanie tłok-cylinder.

Od niedawna (1 roku) nowe zestawy almot cylinder-tłok do s38 są robione chyba zbyt ciasno, ponieważ sam do s38 kupiłem cały zestaw i Komarek bardzo nagrzewał się po krótkiej jeździe - wiadomo, wszystko się układa, bo jest w fazie docierania, ale to zbyt szybko..
Nie robiłem wtedy testu tłoka tzw. takiego
https://youtu.be/hIClUsB6GYo?t=187
Teraz zawsze coś takiego robię przy zakupie zestawu, aby potem nie było czegoś takiego, jak ja miałem...
https://iv.pl/image/GII2W7d
Powinieneś zrobić taki właśnie test

Być może w tej serii tłok u Ciebie (i być może i u mnie) zatrzymywał się w czasie opadania w cylindrze - a w czasie pracy zaciera się tłok


2: Zapłon, a dokładnie za wczesny
Problem właśnie może być z zapłonę, a dokładnie stawiam na magneto. Może być tak, że czop wału został obrócony (nie wiem w jaki sposób) w przeciwwadze wału i umiejscowienie klina jest w nieodpowiednim miejscu, gdzie umieszczenie magneto opóźnia lub zbyt przyspiesza otwieranie platyny i zbyt wczesnym zapłonem. Być może to radyklana teza, ale możliwa

3: Za mało oleju do benzyny / słaby olej
Może być też, że stosujesz po prostu za mało oleju do benzyny - ile dokładnie ml lejesz do 1L paliwa? OK, może i masz osmarowaną świece, jednakże sama jakość oleju też może wpływać na to, co się dzieje - Jaki używasz olej? Takowy olej Orlena 2t Semi posiada temperaturę zapłonu 70*C!!! (pomimo posiadania certyfikatu API-TC!) - czyli przy 70 stopniach olej znika - a zauważ, że chłodzenie cylindra s38 jest słabe, jesteś na fazie docierania.. może po prostu być tak, że w fazie końcowej pracy tłoka spaliny (około 500*C) wypalają olej z płaszcza tłoka od stony wydechu i brakuje oleju.. Bym nie ryzykował, tylko zakupił 1l do docierana np. motula 800, aby była pewność, że olej nie jest problemem...
23-09-2022 20:23:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Online
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 363
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #18
RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok
Docierałem na Orlenie 2t, docierałem na Mixolu i żadnych takich przygód nie miałem więc nie szukałbym tu problemu.

Skoro suwmiarka nie wchodzi to i czujnik zegarowy nie wejdzie. Wiem bo mam czujnik i do komara mi nie wchodzi. To nie jest żadna rocket science. Możesz wsadzić nawet gwoździa, zaznaczyć gmp i wtedy odmierzyć 2mm i zrobić kolejną kreskę.

Z gaźnikami też bym nie kombinował. Wkładaj oryginał i na nim kombinuj dopóki nie znajdziesz rozwiązania swojego problemu (którego doszukiwałbym się w sposobie ustawiania zapłonu).
23-09-2022 21:07:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,360
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #19
RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok
Dokładnie. Jak suwmiarka nie wchodzi to zaznacz na czymkolwiek odpowiedni wymiar i tego używaj. To nie prom kosmiczny, żeby z czujnikiem zegarowym koniecznie trzeba było ustawiać.

Przetarcie zalanej świecy nic nie daje, co zresztą sam widzisz. Świeca zachowuje się nadal tak samo. Musisz ją wyczyścić i wysuszyć. Najlepiej przemyć ją w czystej benzynie pędzelkiem. Prowizorycznie na drodze stosowałem benzynę ekstrakcyjną w szpreju i zapalniczkę, ale tu już trzeba ostrożnie. Spróbuj na początek po zalaniu kopnąć ze dwa razy na wykręconej świecy (żeby wydmuchać nadmiar paliwa) i po prostu wkręć inną.
Zrób jakiś kijek do ustawiania zapłonu, pokombinuj z nim, z wymienianiem świecy po zalaniu i daj znać.

Przy obróconym czopie wału niemożliwe byłoby ustawienie zapłonu. Z olejem nie szalejmy, te silniki były projektowane pod Lux 10. Już Mixol jest krokiem do przodu. Zalewanie świecy przy nieprawidłowym zapłonie to dobry objaw, oznacza prawidłowe działanie układu zasilania, po prostu mieszanka z braku iskry nie zapala się, a osadza w komorze spalania. Zacząłbym od zapłonu, upewniłbym się czy na pewno jest dobrze ustawiony, czy wszystko działa prawidłowo. Jeślj tak będzie to dopiero można iść dalej, nie wszystko na raz. W kwestii gaźnika ja bardzo lubię oryginalne GM12F, są proste jak cep i niewymagające cudów, ale to już jak wolisz.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
23-09-2022 21:24:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacper_R Offline
Nowy
*


Liczba postów: 56
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #20
RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok
(23-09-2022 21:24:27)Dawdzio napisał(a):  Dokładnie. Jak suwmiarka nie wchodzi to zaznacz na czymkolwiek odpowiedni wymiar i tego używaj. To nie prom kosmiczny, żeby z czujnikiem zegarowym koniecznie trzeba było ustawiać.

Przetarcie zalanej świecy nic nie daje, co zresztą sam widzisz. Świeca zachowuje się nadal tak samo. Musisz ją wyczyścić i wysuszyć. Najlepiej przemyć ją w czystej benzynie pędzelkiem. Prowizorycznie na drodze stosowałem benzynę ekstrakcyjną w szpreju i zapalniczkę, ale tu już trzeba ostrożnie. Spróbuj na początek po zalaniu kopnąć ze dwa razy na wykręconej świecy (żeby wydmuchać nadmiar paliwa) i po prostu wkręć inną.
Zrób jakiś kijek do ustawiania zapłonu, pokombinuj z nim, z wymienianiem świecy po zalaniu i daj znać.

Przy obróconym czopie wału niemożliwe byłoby ustawienie zapłonu. Z olejem nie szalejmy, te silniki były projektowane pod Lux 10. Już Mixol jest krokiem do przodu. Zalewanie świecy przy nieprawidłowym zapłonie to dobry objaw, oznacza prawidłowe działanie układu zasilania, po prostu mieszanka z braku iskry nie zapala się, a osadza w komorze spalania. Zacząłbym od zapłonu, upewniłbym się czy na pewno jest dobrze ustawiony, czy wszystko działa prawidłowo. Jeślj tak będzie to dopiero można iść dalej, nie wszystko na raz. W kwestii gaźnika ja bardzo lubię oryginalne GM12F, są proste jak cep i niewymagające cudów, ale to już jak wolisz.

dziś wieczorem jak znajdę chwilę to się nim zajmę albo jutro i dam znać co i jak.
Wczoraj 17:50:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Czym jest obrócony czop?
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 00:41:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 16
Komar 2350 nie można usta...
Ostatni post: elmer
Wczoraj 23:21:42
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1240
Po ile teraz charty ?
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 21:54:35
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 374
019 wzmocnienie sprzęgła ...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 18:32:07
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 103
Nie da się ustawić zapłon...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 17:50:11
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 283
Jawa 50 nagle nie odpala
Ostatni post: CzukaKabra
Wczoraj 11:17:48
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 89
Wagant 76 Supercycle Kana...
Ostatni post: spawacz84
23-09-2022 14:16:40
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 56
Komar 232 , 1969
Ostatni post: Ambero25
23-09-2022 09:12:37
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1142
Witam!
Ostatni post: Julianowy
22-09-2022 20:40:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 61
[K] Kartery Ogar 200/ Jaw...
Ostatni post: wariator
22-09-2022 13:52:39
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 451
Romet Sport
Ostatni post: Leigh
22-09-2022 11:58:41
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 227
Dźwignia zmiany biegów WS...
Ostatni post: Szymon Kowalski
22-09-2022 11:53:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 75
Romet Ogar 200 Spacemana1...
Ostatni post: Bob_Harley
22-09-2022 01:29:47
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 2491
Witam Was serdecznie
Ostatni post: Szakal
21-09-2022 21:11:46
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 62
Romet Kadet po latach pow...
Ostatni post: Debesta
21-09-2022 00:37:33
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 276

Reklama