Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok (/showthread.php?tid=53611)

Strony: 1 2


Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok - Kacper_R - 21-09-2022 22:38:44

Cześć ostatnio wrzuciłem posta o tym że przeciera mi się tłok razem z cylindrem w dolnej część cylindra od strony wydechu wymieniłem tłok, cylinder, pierścienie zrobiłem komarem parę tras i kontrolnie sprawdzam jak wygląda sprawa z tłokiem a tu dalej to samo tłok przetarty jeszcze mocniej. Więc już nie mam pomysłu co może to powodować gaźnik mam dellorto z dyszą 65 taki mi doradzono więc wątpię żeby to była wina gaźnika. Kolejną rzeczą jest problem z ustawieniem zapłonu nie ważne w którą stronę bym nie przestawiał zapłonu (opóźniał czy przyśpieszał) to przerywacz zawsze się otwiera w tym samym miejscu (zaznaczyłem sobie kreską na magnecie). Zapłon kupiłem sprawny (z czasów prlu, mierzyłem multimetrem) więc wątpię żeby to była jego wina. Przerwa na przerywaczu 0.30mm iskra niebieska. Grzebię już w nim od tygodnia bo podczas jazdy zaczął mi gasnąć jak chwilę postał na wolnych obrotach i juz nie chciał odpalić potem był trzeba poczekać z parę godzin i może po 10 kopach odpalał. Dziś wymieniłem mu cały zapłon starałem się go ustawić ale nie wychodziło więc zrobiłem to na czuja i po paru kopach odpalił po czym odpalał na tak zwany "dotyk" (wystarczy że nacisnąłem kopkę ręką i odpalił). Chciałem sprawdzić jeszcze wieczorem jak chodzi po tym jak chwilę postoi. No i zgadnijcie co? Nie odpalił Dodgy i już nie ruszy ani na popych ani na kopa. Więc postanowiłem napisać o pomoc bo już sam nie mam pomysłów

PS. klin na wale nie jest zerwany, po tym jak odkręciłem głowice cały tłok i głowica była osmolona, świeca jest czarna (osmolona tak samo jak głowica i tłok (próbowałem na innych świecach też nie odpala)). I założyłem go bez 1 cewki od świateł bo jak wczoraj jej nie założyłem to odpalił od kopa a po tym jak ją założyłem już nie chciał więc myślałem że to tego przyczyna ale jednak chyba nie. Magneto nie ociera o cewki. Dodaje też zdjęcia tłoka i filmik z pracy magneta na wolnych obrotach

https://youtube.com/shorts/gNOb3IEQAMc?feature=share

ED. Magneto na filmie wygląda jak by było krzywe ale przy dodaniu gazu ładnie pracuje. A kolega mówił że krzywe magneto nie powoduje tych usterek które tutaj wymieniłem

komar 2350 silnik s38 2 biegi w rączce silnik Polski


RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok - Bob_Harley - 21-09-2022 22:51:17

hmm nie znam się aż tak, ale może chodzi o to że korbowód nie jest centralnie ustawiony względem cylindra i chodzi lekko ze skosa powodując większy nacisk na cylinder z tej właśnie strony (choć wtedy rysy byłyby raczej po lewej lub prawej a nie na oknie wydechowym). z własnego doświadczenia z użytkowania jafki mogę dodać tyle że po 3 tys. kilometrów po zdjęciu cylindra z tłokiem miał on podobne rysy z jednej strony (nie pamiętam dokładnie po której), ale nie wpływało to w ogóle na osiągi czy odpalanie. choć w moim przypadku rysy te mogły powstać, bo zdarzyło mi sie ze 3 razy go przegrzać że aż silnik stanął (może nie zatarł się na amen, ale było słychać dzwonienie i silnik gasł).


RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok - Kacper_R - 21-09-2022 23:01:57

(21-09-2022 22:51:17)Bob_Harley napisał(a):  hmm nie znam się aż tak, ale może chodzi o to że korbowód nie jest centralnie ustawiony względem cylindra i chodzi lekko ze skosa powodując większy nacisk na cylinder z tej właśnie strony (choć wtedy rysy byłyby raczej po lewej lub prawej a nie na oknie wydechowym). z własnego doświadczenia z użytkowania jafki mogę dodać tyle że po 3 tys. kilometrów po zdjęciu cylindra z tłokiem miał on podobne rysy z jednej strony (nie pamiętam dokładnie po której), ale nie wpływało to w ogóle na osiągi czy odpalanie. choć w moim przypadku rysy te mogły powstać, bo zdarzyło mi sie ze 3 razy go przegrzać że aż silnik stanął (może nie zatarł się na amen, ale było słychać dzwonienie i silnik gasł).

to raczej nie to bo na stary cylinder przed remontem miał dosłownie ten sam problem rysy od okna wydechowego i osmolony tłok. (Wymieniałem wał, łożyska, cylinder i tłok)


RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok - Norweski Zomowiec - 21-09-2022 23:20:59

a wał, w sensie czopy wału są proste? złap za magneto i poruszaj całym wałem - czy jest wyczuwalny luz

i samo magneto sprawdzić wewnątrz ten trzpień, co otwiera platyny


RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok - Kacper_R - 22-09-2022 08:35:48

(21-09-2022 23:20:59)Norweski Zomowiec napisał(a):  a wał, w sensie czopy wału są proste? złap za magneto i poruszaj całym wałem - czy jest wyczuwalny luz

i samo magneto sprawdzić wewnątrz ten trzpień, co otwiera platyny

Magneto sztywne nie porusza się


RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok - Norweski Zomowiec - 22-09-2022 12:42:11

Czopy wału proste? Rozumiem że cylinder i tłok z almost?


RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok - Kacper_R - 22-09-2022 12:45:28

(22-09-2022 12:42:11)Norweski Zomowiec napisał(a):  Czopy wału proste? Rozumiem że cylinder i tłok z almost?

Z rana sprawdziłem czy Magneto się nie rusza było sztywne nie miałem czasu żeby sprawdzić czy czopy wału są proste możesz powiedzieć jak to się robi? Tak tłok i cylinder almotowski


RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok - łogór 200 - 22-09-2022 12:58:23

to jeśli przed wymianą wału było tak samo i na nowym wale i cylindrze również jest tak samo, winą tego będą kartery. Tuleja cylindra źle się usadza w karterach, czytaj krzywo i dlatego tłok napiera na jedną ściankę tuleji,

Czy kartery są do pary? ,


RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok - Norweski Zomowiec - 22-09-2022 16:10:00

Zdejmij Magneto ( i jak chcesz sprzęgło, aby było widać 2 czop), zdejmij świece i kręć kopniakiem patrząc na czop/wał - czy jest krzywe/bicie?


RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok - Kacper_R - 22-09-2022 18:11:03

(22-09-2022 12:58:23)łogór 200 napisał(a):  to jeśli przed wymianą wału było tak samo i na nowym wale i cylindrze również jest tak samo, winą tego będą kartery. Tuleja cylindra źle się usadza w karterach, czytaj krzywo i dlatego tłok napiera na jedną ściankę tuleji,

Czy kartery są do pary? ,


kartery są do pary. Kupowałem nowe (numery się zgadzają) bo stare okazały się pęknięte od strony sprzęgła i na starych problem też występował


RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok - Kacper_R - 22-09-2022 23:12:58

(22-09-2022 16:10:00)Norweski Zomowiec napisał(a):  Zdejmij Magneto ( i jak chcesz sprzęgło, aby było widać 2 czop), zdejmij świece i kręć kopniakiem patrząc na czop/wał - czy jest krzywe/bicie?

Jak kręcę kopniakiem to wszystko wygląda dobrze nie wydaje mi się żeby miał bicie bo tak jak mówiłem wymieniałem wał a na starym też tak było

(22-09-2022 16:10:00)Norweski Zomowiec napisał(a):  Zdejmij Magneto ( i jak chcesz sprzęgło, aby było widać 2 czop), zdejmij świece i kręć kopniakiem patrząc na czop/wał - czy jest krzywe/bicie?

Jak kręcę kopniakiem to wszystko wygląda dobrze wał nie ma bicia wątpię żeby to było to bo na starym wale było to samo a wał wymieniałem mogę ewentualnie nagrać film jak wał się obraca


RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok - Dawdzio - 23-09-2022 02:57:29

Osobiście póki co pominąłbym problem rys i skupił się na zapłonie.
Jakim cudem przerywacz otwiera się zawsze w tym samym miejscu? To jest fizycznie niemożliwe, coś musi być nie w porządku albo mechanicznie, albo w sposobie ustawiania/sprawdzania.
Jak nie chce odpalać to iskra jest? Zalewa świecę? Próbujesz wtedy coś zrobić czy po prostu czekasz?


RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok - Kacper_R - 23-09-2022 16:17:08

(23-09-2022 02:57:29)Dawdzio napisał(a):  Osobiście póki co pominąłbym problem rys i skupił się na zapłonie.
Jakim cudem przerywacz otwiera się zawsze w tym samym miejscu? To jest fizycznie niemożliwe, coś musi być nie w porządku albo mechanicznie, albo w sposobie ustawiania/sprawdzania.
Jak nie chce odpalać to iskra jest? Zalewa świecę? Próbujesz wtedy coś zrobić czy po prostu czekasz?

Jest iskra ładna, świecę zalewa. Hmm może to brak kompresji ale nie mam jak tego zmierzyć. z ustawieniem zapłonu też jest problem bo suwmiarka nie wchodzi pod kontem 90 stopni tylko jest przekrzywiona lekko (przez ramę). Jest jeszcze miernik zegarowy ale takiego nie posiadam i nie wiem czy opłaca się w to bawić. Jak nie odpala to odkręcam świecę przecieram ją wtedy uda mu się "załapać" pyrknie 2 czy 3 razy i potem nic.


RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok - Bob_Harley - 23-09-2022 18:25:56

ja bym kupił taki wkręcany czujnik, wygodne to jest i zawsze pokazuje czytelny wynik, a suwmiarka to gdzies drgnie cos sie zawadzi i sie wydaje ze poprawny wynik a tak naprawde nie, a drogi ten czujnik chyba nie jest

zaś jeśli zalewa świece to problem raczej natury gaźnikowej jak na moje ?


RE: Nie da się ustawić zapłonu i przeciera tłok - Kacper_R - 23-09-2022 19:05:27

(23-09-2022 18:25:56)Bob_Harley napisał(a):  ja bym kupił taki wkręcany czujnik, wygodne to jest i zawsze pokazuje czytelny wynik, a suwmiarka to gdzies drgnie cos sie zawadzi i sie wydaje ze poprawny wynik a tak naprawde nie, a drogi ten czujnik chyba nie jest

zaś jeśli zalewa świece to problem raczej natury gaźnikowej jak na moje ?

no nie powiedziałbym bo to 3 gaźnik który testuje i cały czas jest to samo