Komar 232 , 1969
|
Autor |
Wiadomość |
Ambero25
Nowy
Liczba postów: 67
Imię: Piotr
Skąd: Olsztyn
Pojazd: Romet Komar
|
Komar 232 , 1969
Witam , Komara odziedziczylem po swoim dziadku ktory byl pierwszym i jedynym wlascicielem , komar swoja jazde zakonczyl na poczatku lat 90 i od tego czasu stal lekko zdekompletowany az do 2021 roku kiedy to zebralem fundusze i znalazlem czas na jego renowacje , Komara przywiozlem do Norwegii gdzie mieszkam od kilkunastu lat , kupilem wszystkie potrzebne czesci , duzo wspolczesnych niestety , z drugiej strony jakosc ich wykonania jest bdb takze w praktyce wyjdzie czy sa ok , i tak zaczalem przygode ze swoim motorowerem .
https://zapodaj.net/5a53dd80278aa.jpg.html
https://zapodaj.net/105d120738ca2.jpg.html
https://zapodaj.net/6293d6684d956.jpg.html
https://zapodaj.net/9634446eb6238.jpg.html
https://zapodaj.net/43cb7da4dfb8c.jpg.html
https://zapodaj.net/baa1b9a4d570e.jpg.html
Silnik zostal w miare mozliwosci wypolerowany . Oryginalny gaznik zostal zastapiony gaznikiem Dellorto z odpowiednim kroccem ktory pasuje to cylindra komara , skonczyl sie problem z cieknacym i przelewajacym gaznikiem , komar ma ssanie i co najwazniejsze lepiej odpala i wkreca sie na obroty , gaznik nierzuca sie w oczy poniewaz jest pod deklami jak dla mnie zmiana na duzy plus
Nastepnie wzialem sie za demontaz ramy , musialem dokupic dekle nowe wspolczesnej produkcji poniewaz moje gdzies zaginely , oslone lancucha nowa , mocowanie blotnika tyl razem z nowym blotnikiem wspolczesnej produkcji poniewaz moj byl mocno pogiety i nienadawal sie do prostowania nawet ki sie niechcialo z tym bawic , nowy jest wierna kopia oryginalu i ciezko jest poznac nawet ze to wspolczesna produkcja , wszyskie czesci po rozebraniu zostaly wypiaskowane i zapodkladowane .
https://zapodaj.net/65b16cd81d95c.jpg.html
https://zapodaj.net/b55aeefc2778b.jpg.html
Rama niestety wymagala naprawy blacharskiej wymagala troche podspawania , przy okazji wzmocnilem od srodka mocowanie silnika w celu unikniecia pozniejszego koszenia silnika w bok co jest nagminnym problemem w komarach .
https://zapodaj.net/5474271b247b8.jpg.html
https://zapodaj.net/cb2b18df62df3.jpg.html
Musialem dorobic takze ogranicznik kierownicy .
https://zapodaj.net/d0c86b896accd.jpg.html
https://zapodaj.net/5370450646750.jpg.html
https://zapodaj.net/6be9554e83964.jpg.html
https://zapodaj.net/86bf362f682bb.jpg.html
W miedzy czasie licznik dostal nowe zycie , zostal rozebrany przesmarowany i zamontowane zostalo nowe szkielko i ramka licznika dodatkowo licznik zostal wyzerowany i gotowy na nabijania nowych kilometrow
https://zapodaj.net/c85454bdad4cc.jpg.html
https://zapodaj.net/146764e2624e3.jpg.html
https://zapodaj.net/f862b8279ed80.jpg.html
https://zapodaj.net/e74bcb409bca8.jpg.html
https://zapodaj.net/93db77223e0d2.jpg.html
https://zapodaj.net/6d47f1f8ba2b5.jpg.html
Po podkladowaniu i zmatowieniu elementow wszystkie w kolorze niebieskim gotowe do lakierowania
https://zapodaj.net/c100f3c14f4ac.jpg.html
https://zapodaj.net/7688f31e10e95.jpg.html
https://zapodaj.net/8c8d11363fd32.jpg.html
https://zapodaj.net/628aea7e4e493.jpg.html
https://zapodaj.net/11cdb3fc70cb3.jpg.html
https://zapodaj.net/165d7938b8c24.jpg.html
https://zapodaj.net/72fd9d1ca8db9.jpg.html
https://zapodaj.net/f0778f74b6a8a.jpg.html
https://zapodaj.net/2ec250437de1b.jpg.html
https://zapodaj.net/eaa74335aad5a.jpg.html
https://zapodaj.net/9c3d5169e565b.jpg.html
https://zapodaj.net/79241a25bb1cb.jpg.html
Po lakierowaniu zaczalem skrecac rame i pojawil sie pierwszy usmiech na twarzy bo komar zaczal wygladac jak komar w chwili nowosci
https://zapodaj.net/1979628ddbc47.jpg.html
https://zapodaj.net/32582e9d774a6.jpg.html
https://zapodaj.net/2bba58744fe46.jpg.html
https://zapodaj.net/9a81a289f314a.jpg.html
https://zapodaj.net/dbe7f4ac2930a.jpg.html
Komarka robie z wielka radoscia i zarazem sentymentem , bedzie sluzyl mi jako mebel na pietrze , czasami do przewietrzenia i przejazdzki w ladna sloneczna pogode , niektore rzeczy nie sa oryginalne co wielu osobom moze sie nie podobac , trudno zalezalo mi na tym zeby komar byl w jak najbardziej mozliwym stanie idealnym kosztem chociazby oryginalnosci co jak wspominalem dla mnie jest troche mniej wazne tym bardziej jak wielu z Was wie nowe czesci niektore oczywiscie sa o niebo lepsze od tych z epoki dlatego nieprzywiazuje do tego az tak duzej wagi , same czesci to koszt okolo 8.000 zl na dzien dzisiejszy 07.2022 nielicze swojej pracy i lakierowania bo to mam w gratisie , duzo rzeczy zostalo wypolerowanych jak slimak licznika , silnik zalezalo mi na tym zeby sie bardziej blyszczal i taki efekt uzyskalem .
Zostalo mi jeszcze wypiaskowanie baku zapodkladowanie go i reszta elementow ktore bede lakierowal w kolo szary czeka juz na lakierowanie .
|
|
13-08-2022 13:09:51 |
|
|
romek
019 rzondzi
Liczba postów: 2,205
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Komar 232 , 1969
Fajnie opisane, do zdjęć polecam hosting forumowy bo tu zaraz wygasną.
Komar to model 2320 a nie 232, różnica mała ale jest
Jeśli lakier był oryginalny to zdziwiłem się bo myślałem że były tylko wiśniowo czarne.
Nie słyszałem jeszcze o współczesnych błotnikach.
|
|
13-08-2022 15:07:04 |
|
1 osoba postawiła piwo romek za ten post:1 osoba postawiła piwo romek za ten post.
joozek (08-13-2022)
|
Ambero25
Nowy
Liczba postów: 67
Imię: Piotr
Skąd: Olsztyn
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Komar 232 , 1969
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2022 16:41:14 przez Ambero25.)
|
|
13-08-2022 16:13:52 |
|
1 osoba postawiła piwo Ambero25 za ten post:1 osoba postawiła piwo Ambero25 za ten post.
jacomoto (02-09-2023)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|