Komar 232 , 1969 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Inne jednoślady PRLu (/forumdisplay.php?fid=174) +--- Dział: Inne - Nasze sprzęty (/forumdisplay.php?fid=193) +--- Wątek: Komar 232 , 1969 (/showthread.php?tid=53503) Strony: 1 2 |
Komar 232 , 1969 - Ambero25 - 13-08-2022 13:09:51 Witam , Komara odziedziczylem po swoim dziadku ktory byl pierwszym i jedynym wlascicielem , komar swoja jazde zakonczyl na poczatku lat 90 i od tego czasu stal lekko zdekompletowany az do 2021 roku kiedy to zebralem fundusze i znalazlem czas na jego renowacje , Komara przywiozlem do Norwegii gdzie mieszkam od kilkunastu lat , kupilem wszystkie potrzebne czesci , duzo wspolczesnych niestety , z drugiej strony jakosc ich wykonania jest bdb takze w praktyce wyjdzie czy sa ok , i tak zaczalem przygode ze swoim motorowerem . https://zapodaj.net/5a53dd80278aa.jpg.html https://zapodaj.net/105d120738ca2.jpg.html https://zapodaj.net/6293d6684d956.jpg.html https://zapodaj.net/9634446eb6238.jpg.html https://zapodaj.net/43cb7da4dfb8c.jpg.html https://zapodaj.net/baa1b9a4d570e.jpg.html Silnik zostal w miare mozliwosci wypolerowany . Oryginalny gaznik zostal zastapiony gaznikiem Dellorto z odpowiednim kroccem ktory pasuje to cylindra komara , skonczyl sie problem z cieknacym i przelewajacym gaznikiem , komar ma ssanie i co najwazniejsze lepiej odpala i wkreca sie na obroty , gaznik nierzuca sie w oczy poniewaz jest pod deklami jak dla mnie zmiana na duzy plus Nastepnie wzialem sie za demontaz ramy , musialem dokupic dekle nowe wspolczesnej produkcji poniewaz moje gdzies zaginely , oslone lancucha nowa , mocowanie blotnika tyl razem z nowym blotnikiem wspolczesnej produkcji poniewaz moj byl mocno pogiety i nienadawal sie do prostowania nawet ki sie niechcialo z tym bawic , nowy jest wierna kopia oryginalu i ciezko jest poznac nawet ze to wspolczesna produkcja , wszyskie czesci po rozebraniu zostaly wypiaskowane i zapodkladowane . https://zapodaj.net/65b16cd81d95c.jpg.html https://zapodaj.net/b55aeefc2778b.jpg.html Rama niestety wymagala naprawy blacharskiej wymagala troche podspawania , przy okazji wzmocnilem od srodka mocowanie silnika w celu unikniecia pozniejszego koszenia silnika w bok co jest nagminnym problemem w komarach . https://zapodaj.net/5474271b247b8.jpg.html https://zapodaj.net/cb2b18df62df3.jpg.html Musialem dorobic takze ogranicznik kierownicy . https://zapodaj.net/d0c86b896accd.jpg.html https://zapodaj.net/5370450646750.jpg.html https://zapodaj.net/6be9554e83964.jpg.html https://zapodaj.net/86bf362f682bb.jpg.html W miedzy czasie licznik dostal nowe zycie , zostal rozebrany przesmarowany i zamontowane zostalo nowe szkielko i ramka licznika dodatkowo licznik zostal wyzerowany i gotowy na nabijania nowych kilometrow https://zapodaj.net/c85454bdad4cc.jpg.html https://zapodaj.net/146764e2624e3.jpg.html https://zapodaj.net/f862b8279ed80.jpg.html https://zapodaj.net/e74bcb409bca8.jpg.html https://zapodaj.net/93db77223e0d2.jpg.html https://zapodaj.net/6d47f1f8ba2b5.jpg.html Po podkladowaniu i zmatowieniu elementow wszystkie w kolorze niebieskim gotowe do lakierowania https://zapodaj.net/c100f3c14f4ac.jpg.html https://zapodaj.net/7688f31e10e95.jpg.html https://zapodaj.net/8c8d11363fd32.jpg.html https://zapodaj.net/628aea7e4e493.jpg.html https://zapodaj.net/11cdb3fc70cb3.jpg.html https://zapodaj.net/165d7938b8c24.jpg.html https://zapodaj.net/72fd9d1ca8db9.jpg.html https://zapodaj.net/f0778f74b6a8a.jpg.html https://zapodaj.net/2ec250437de1b.jpg.html https://zapodaj.net/eaa74335aad5a.jpg.html https://zapodaj.net/9c3d5169e565b.jpg.html https://zapodaj.net/79241a25bb1cb.jpg.html Po lakierowaniu zaczalem skrecac rame i pojawil sie pierwszy usmiech na twarzy bo komar zaczal wygladac jak komar w chwili nowosci https://zapodaj.net/1979628ddbc47.jpg.html https://zapodaj.net/32582e9d774a6.jpg.html https://zapodaj.net/2bba58744fe46.jpg.html https://zapodaj.net/9a81a289f314a.jpg.html https://zapodaj.net/dbe7f4ac2930a.jpg.html Komarka robie z wielka radoscia i zarazem sentymentem , bedzie sluzyl mi jako mebel na pietrze , czasami do przewietrzenia i przejazdzki w ladna sloneczna pogode , niektore rzeczy nie sa oryginalne co wielu osobom moze sie nie podobac , trudno zalezalo mi na tym zeby komar byl w jak najbardziej mozliwym stanie idealnym kosztem chociazby oryginalnosci co jak wspominalem dla mnie jest troche mniej wazne tym bardziej jak wielu z Was wie nowe czesci niektore oczywiscie sa o niebo lepsze od tych z epoki dlatego nieprzywiazuje do tego az tak duzej wagi , same czesci to koszt okolo 8.000 zl na dzien dzisiejszy 07.2022 nielicze swojej pracy i lakierowania bo to mam w gratisie , duzo rzeczy zostalo wypolerowanych jak slimak licznika , silnik zalezalo mi na tym zeby sie bardziej blyszczal i taki efekt uzyskalem . Zostalo mi jeszcze wypiaskowanie baku zapodkladowanie go i reszta elementow ktore bede lakierowal w kolo szary czeka juz na lakierowanie . RE: Komar 232 , 1969 - romek - 13-08-2022 15:07:04 Fajnie opisane, do zdjęć polecam hosting forumowy bo tu zaraz wygasną. Komar to model 2320 a nie 232, różnica mała ale jest Jeśli lakier był oryginalny to zdziwiłem się bo myślałem że były tylko wiśniowo czarne. Nie słyszałem jeszcze o współczesnych błotnikach. RE: Komar 232 , 1969 - Ambero25 - 13-08-2022 16:13:52 Pomylilem sie mialo byc bagaznik oryginalnie komar byl niebiesko siwy i w takim zblizonym kolorze go lakieruje , mialem problem z zaladowaniem zdjec hostingiem forumowym ale sprobouj to zmienic [attachment=21948] [attachment=21947] [attachment=21946] [attachment=21944] [attachment=21945] [attachment=21953] [attachment=21952] [attachment=21951] [attachment=21950] [attachment=21949] [attachment=21954] [attachment=21955] [attachment=21956] [attachment=21957] [attachment=21958] [attachment=21963] [attachment=21962] [attachment=21961] [attachment=21960] [attachment=21959] [attachment=21964] [attachment=21965] [attachment=21966] [attachment=21967] [attachment=21968] [attachment=21969] [attachment=21970] [attachment=21971] [attachment=21972] [attachment=21973] [attachment=21976] [attachment=21974] [attachment=21975] [attachment=21977] [attachment=21978] [attachment=21979] [attachment=21980] [attachment=21981] Komar 232 , 1969 - wojakrob - 13-08-2022 18:37:54 Ten niebieski kolor to jaki kod? RE: Komar 232 , 1969 - łogór 200 - 13-08-2022 20:57:30 Ładny komar ze asz asz.Masa włożonej pracy,serca i worek pieniędzy.Ale jako purysta oryginalu serce dla mnie bolesne ze został pomalowany. Ogólnie rzecz biorąc ważne ze ty jesteś zadowolony z tej renowacji.i to właśnie chciałem powiedzieć. RE: Komar 232 , 1969 - Ambero25 - 13-08-2022 22:07:10 (13-08-2022 18:37:54)wojakrob napisał(a): Ten niebieski kolor to jaki kod? Kolor niebieskiego to Ral 5010 a siwy bedzie 7001 , niebieski mialbyc 5005 ale jak dla mnie byl za intensywny dlatego zdecydowalem sie na lekko ciemniejszy niebieski 5010 dla porownania zdjecie z kolorami [attachment=21982] (13-08-2022 20:57:30)łogór 200 napisał(a): Ładny komar ze asz asz.Masa włożonej pracy,serca i worek pieniędzy.Ale jako purysta oryginalu serce dla mnie bolesne ze został pomalowany. Tez zastanawialem sie zeby zostawic go w oryginale ale komarka chce postawic w nowym domu w korytarzu na pietrze gdzie specjalnie dla niego poszerzylem korytarz i bedzie stal na czerwonym dywanie w rogu korytarza mysle ze bedzie prezentowal sie wysmienicie ? dlatego chcialem usunac rdze zabezpieczyc i polakierowac do tego stopnia ze cala rama i wolne przestrzenie zabezpieczone sa woskiem konserwujacym a lakier zabezpieczony ceramika ?takze robota na lata tak mysle ? RE: Komar 232 , 1969 - romek - 13-08-2022 22:12:40 Nie no ogólnie widać że kolega się przyłożył do remontu, opony z białym bokiem hmmm też o tym myślałem ale to generalnie opony słabej jakości ale ja swoim jakieś tam kilometry kręcę. Zresztą ciekawe jak z trwałością czy ten pasek zaraz żółty nie będzie. RE: Komar 232 , 1969 - Ambero25 - 13-08-2022 22:48:58 Z racji tego ze moja prawa korba byla skrzywiona i przytarta a dokupienie ladnych uzywek jest dosyc ciezko niewspomne juz o chromowaniu postanowilem zaryzykowac i kupic wspolczesne korby , sa troszke krotsze ale na dzien dzisiejszy bardziej ciesza oko niz ta prawa ktora szpecila wyglad silnika , moze z czasem uda mi sie dokupic prawa korbe w nienagannym stanie wtedy wroce do oryginalu poki co zostaja nowe [attachment=21983] [attachment=21984] Komar 232 , 1969 - wojakrob - 13-08-2022 22:52:08 Prawy klin wbity odwrotnie RE: Komar 232 , 1969 - Ambero25 - 13-08-2022 23:18:32 (13-08-2022 22:52:08)wojakrob napisał(a): Prawy klin wbity odwrotnie Dzieki za cenna uwage sprobuje poprawic ale z tego co pamietam to tylko tak chcial wejsc ale zaloze jak powinno byc RE: Komar 232 , 1969 - Ambero25 - 14-08-2022 00:54:30 (13-08-2022 15:07:04)romek napisał(a): Fajnie opisane, do zdjęć polecam hosting forumowy bo tu zaraz wygasną. Tak jest zgadza sie jest to model 2320 teraz doczytalem roznice miedzy moim modelem a 232 nowy gaznik , brak krawata i chociazby lampa nowszego typu ... Z tym ze zolwik bardziej mi sie podoba i taka tez zakupilem RE: Komar 232 , 1969 - elmer - 14-08-2022 01:05:06 Zdjęcia można również wrzucić na "bylegugledrajw" i dać dostęp public, lepiej się będzie przeglądać folder Zajefajna robota! Byle do przodu. RE: Komar 232 , 1969 - łogór 200 - 14-08-2022 09:40:12 A propo tych korb to one są tez od 2320?w katalogu są identyczne a ja przy swoim mam te te proste lekko wygięte jak rowerowe nie takie łamane jak ten zamiennik RE: Komar 232 , 1969 - romek - 14-08-2022 10:07:06 Do zolwika powinien być odblask na błotniku osobno jeszcze. Korb takich raczej nie widziałem w oryginalnych egzemplarzach, raczej tylko w zamienniku, może w katalogu jest tak narysowane tylko i ktoś kto produkuje zamiennik się wzorował na tym. RE: Komar 232 , 1969 - Ambero25 - 14-08-2022 11:32:30 (14-08-2022 10:07:06)romek napisał(a): Do zolwika powinien być odblask na błotniku osobno jeszcze. Tak zakupilem takze odblask , przed remontem mialem nowy typ lampy i odblask okragly montowany oddzielnie wydaje mi sie ze ta lampa zolwik duzo bardziej pasuje do sztywniaka |