Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Zniszczony gwint śruby karteru
|
Autor |
Wiadomość |
wazniak96
Smerf Mechanizator
Liczba postów: 643
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Zniszczony gwint śruby karteru
(06-08-2022 01:10:25)goltupoland napisał(a): Jest jeszcze jedna opcja, przy okazji zregenerujesz śrubę. W miejscu gdzie wchodzi śrubokręt, rozszlifuj na szerszy rozmiar, te wcięcia, żeby były proste(możesz dodatkowo je pogłębić, aby lepiej wchodził) teraz tylko pozostaje odkręcenie tego i gotowe.
I czym to niby rozeszlifować kiedy śruba siedzi w silniku? Multiszlifierką to zejdzie się dobrą chwilę a i kilka tarczek (a może po prostu moje to taki szajs). Tylko dobry śrubokręt lub bit na grzechotce, spawanie nakrętki (z czym bym uważał) albo wykrętak udarowy.
Dyskusję z regeneracją też bym se odpuścił. Czekać tylko aż łepek całkiem się zetnie i wtedy dopiero będzie problem. Komplet śrub kosztuje 11zł, a jak ktoś jest o drobinę mniej leniwy to zakupi taką śrubę za parę groszy w magazynie.
PS: Dobrze że skasowałeś ten pomysł z przecinakiem xD
|
|
06-08-2022 01:21:43 |
|
|
Debesta
Człowiek Sztos
Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
|
RE: Zniszczony gwint śruby karteru
Nie wiem czy komukolwiek bedzie sie chcialo i bedzie mial czas na ukladanie Tobie zycia komarowego, tudziez uczyl jakichs podstaw mechaniki, czy kultury pracy.
O czesciach byl fajny temat na forum. Do komara wcale nie ma badziewnych lozysk i np. Craft za 17zl komplet jezdzi i nic nie huczy przez dwa tys km (potwierdzone info). Almot jest spoko, wiec jesli musisz kupic nowy cylinder to tylko almot, lub uzywany i tlok berta.
Co do wskazowek na temat akladania, to dam Ci tylko kilka:
1. Jesli zostaje stary wal, to wyslac go na wymiane tulejki korbowodu, a przynajmniej na centrowanie.
2. Dystans miedzy lozyskami walu od strony zaplonu jest bardzo istotny (jak sie nie myle to ma on 0,5mm grubosci
3. Silnik skladac z wykorzystaniem praw fizyki (rozszerzalnosc metali pod wplywem temperatury).
4. Najpierw montaz lozysk na wal, dopiero calosc w karter.
5. Nie wazne ktora polowke chcesz najpierw uzbroic, to zawsze wal montuj w lewa polowke (z dwoma lozyskami). Odwrotny montaz skonczy sie tym, ze nie zlozysz silnika a wal bedzie do prostowania.
6. Uszczelki na silnik, a przede wszystkim na polowki maja miec wymiar 0,5mm.
7. Sklepy jackmotors, gmoto, 4motor i tak dalej.
8. Najwazniejsza zasada: Jesli nie masz odpowiednich narzedzi, lub sprawnych narzedzi, to lepiej zaplacic komus kto sie na tym zna, ma wszystko co potrzebne do montazu silnika, niz kupowac jakies wyciagacze walu, blokady i tak dalej.
"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
|
|
06-08-2022 12:29:17 |
|
1 osoba postawiła piwo Debesta za ten post:1 osoba postawiła piwo Debesta za ten post.
romek (08-06-2022)
|
Tomasso94
Przebiegły Administrator :D
Liczba postów: 4,036
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
06-08-2022 13:31:33 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|