Zniszczony gwint śruby karteru - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Zniszczony gwint śruby karteru (/showthread.php?tid=53481) Strony: 1 2 |
Zniszczony gwint śruby karteru - Kacper_R - 05-08-2022 21:04:33 Witam, mam problem z jedną śrubą od karteru natomiast chciałem zrobić remont silnika ale podczas próby rozpołowienia go jedna śruba miała zniszczony gwint i nie da się jej odkręcić ktoś ma jakiś pomysł co robić (chce dodać że robiłem takie rzeczy jak stukanie w nią młotkiem czy podgrzewanie i psikanie W-40). RE: Zniszczony gwint śruby karteru - Piotrekdriver1 - 05-08-2022 21:18:30 Duży gruby śrubokręt a jak nie to przyspawać śrube i wtedy odkręcisz. RE: Zniszczony gwint śruby karteru - Kacper_R - 05-08-2022 22:23:04 (05-08-2022 21:18:30)Piotrekdriver1 napisał(a): Duży gruby śrubokręt a jak nie to przyspawać śrube i wtedy odkręcisz. Poszukam większego ale jak nie znajdę to śrubę do śrubokręta przyspawać czy jak? RE: Zniszczony gwint śruby karteru - goltupoland - 06-08-2022 00:12:28 Do śrubokręta to nie bo szkoda, lepiej do jakiegoś pręta RE: Zniszczony gwint śruby karteru - wazniak96 - 06-08-2022 00:55:12 Do takich rzeczy służy śrubokręt udarowy. Generalnie śruba nie chce iść zwykłym to jeb i idzie bez uszkadzania łepka czy czegokolwiek. Oczywiście kartery muszą być umiejętnie ułożone aby czegoś nie uszkodzić przy uderzeniu. Ja używam tego najtańszego z linku poniżej - sprawdza się i wcale się nie szczypię przy uderzeniu. O wiele gorsze śruby nim wykręcałem. https://allegro.pl/oferta/wkretak-udarowy-do-podbijania-wykretak-bity-zestaw-9984000403 RE: Zniszczony gwint śruby karteru - goltupoland - 06-08-2022 01:10:25 Jest jeszcze jedna opcja, przy okazji zregenerujesz śrubę. W miejscu gdzie wchodzi śrubokręt, rozszlifuj na szerszy rozmiar, te wcięcia, żeby były proste(możesz dodatkowo je pogłębić, aby lepiej wchodził) teraz tylko pozostaje odkręcenie tego i gotowe. RE: Zniszczony gwint śruby karteru - Spaceman164 - 06-08-2022 01:19:53 Zwykłym śrubokrętem jak nie idzie to najprościej by było spróbować małą grzechotką z nasadką płaską o odpowiedniej grubości. RE: Zniszczony gwint śruby karteru - wazniak96 - 06-08-2022 01:21:43 (06-08-2022 01:10:25)goltupoland napisał(a): Jest jeszcze jedna opcja, przy okazji zregenerujesz śrubę. W miejscu gdzie wchodzi śrubokręt, rozszlifuj na szerszy rozmiar, te wcięcia, żeby były proste(możesz dodatkowo je pogłębić, aby lepiej wchodził) teraz tylko pozostaje odkręcenie tego i gotowe.I czym to niby rozeszlifować kiedy śruba siedzi w silniku? Multiszlifierką to zejdzie się dobrą chwilę a i kilka tarczek (a może po prostu moje to taki szajs). Tylko dobry śrubokręt lub bit na grzechotce, spawanie nakrętki (z czym bym uważał) albo wykrętak udarowy. Dyskusję z regeneracją też bym se odpuścił. Czekać tylko aż łepek całkiem się zetnie i wtedy dopiero będzie problem. Komplet śrub kosztuje 11zł, a jak ktoś jest o drobinę mniej leniwy to zakupi taką śrubę za parę groszy w magazynie. PS: Dobrze że skasowałeś ten pomysł z przecinakiem xD RE: Zniszczony gwint śruby karteru - goltupoland - 06-08-2022 01:26:01 No w sumie masz rację RE: Zniszczony gwint śruby karteru - Spaceman164 - 06-08-2022 01:26:11 Najlepiej zaczynać od najprostszego sposobu, czyli jak wazniak mówi bit na grzechotkę i raczej nie ma mowy żeby nie poszło. RE: Zniszczony gwint śruby karteru - wazniak96 - 06-08-2022 01:30:56 (06-08-2022 01:26:11)Spaceman164 napisał(a): Najlepiej zaczynać od najprostszego sposobu, czyli jak wazniak mówi bit na grzechotkę i raczej nie ma mowy żeby nie poszło.Owszem jest mowa choć nie sądzę, że w tym wypadku (śruba wygląda jeszcze serio git). Gdzieś miałem wątek o silniku jawki który chyba pływał w jeziorku. Śrubka od automatu za żadne skarby nie chciała puścić standardowymi metodami, a na koniec zostało z niej tyle, że nawet największy bit z zestawu wyskakiwał. Stąd zakup udarowego, który sprawę uratował. RE: Zniszczony gwint śruby karteru - Kacper_R - 06-08-2022 03:19:29 Dzięki wszystkim za porady jutro spróbuje wykręcić tę śrubę. I mam jeszcze jedno pytanie macie jakieś porady jak składać silnik z powrotem do kupy (jeśli chodzi o samo składanie części to raczej sobie poradzę bardziej mi chodzi o jakieś drobnostki o których można zapomnieć jak się pierwszy raz to robi np. czy trzeba smarować łożyska smarem przed założeniem albo jak zakładać wał korbowy żeby się nie sprężył, jakie części polecacie zamienne ( gdzie najlepiej kupować i z jakiej firmy bo cały cylinder mam do wymiany i tłok, z jakiej firmy łożyska i td. bo nie chce kupować tandety a nie znam się na tym za bardzo dlatego pytam np. jak sobie czytam i chciałem kupić cylinder i tłok z almota ale niektórzy piszą że badziewie a inni że dobry tylko trzeba kupić inne pierścienie (linkami do aukcji też nie pogardzę ))) RE: Zniszczony gwint śruby karteru - kamil9480 - 06-08-2022 06:49:44 Co do tej śruby to ja proponuję tak. Mi się zawsze udaje. Weź szeroki śrubokręt płaski, taki na który możesz założyć klucz oczkowy, przyciśnij go mocno całym sobą do tej śruby i kluczem odkręcisz RE: Zniszczony gwint śruby karteru - Debesta - 06-08-2022 12:29:17 Nie wiem czy komukolwiek bedzie sie chcialo i bedzie mial czas na ukladanie Tobie zycia komarowego, tudziez uczyl jakichs podstaw mechaniki, czy kultury pracy. O czesciach byl fajny temat na forum. Do komara wcale nie ma badziewnych lozysk i np. Craft za 17zl komplet jezdzi i nic nie huczy przez dwa tys km (potwierdzone info). Almot jest spoko, wiec jesli musisz kupic nowy cylinder to tylko almot, lub uzywany i tlok berta. Co do wskazowek na temat akladania, to dam Ci tylko kilka: 1. Jesli zostaje stary wal, to wyslac go na wymiane tulejki korbowodu, a przynajmniej na centrowanie. 2. Dystans miedzy lozyskami walu od strony zaplonu jest bardzo istotny (jak sie nie myle to ma on 0,5mm grubosci 3. Silnik skladac z wykorzystaniem praw fizyki (rozszerzalnosc metali pod wplywem temperatury). 4. Najpierw montaz lozysk na wal, dopiero calosc w karter. 5. Nie wazne ktora polowke chcesz najpierw uzbroic, to zawsze wal montuj w lewa polowke (z dwoma lozyskami). Odwrotny montaz skonczy sie tym, ze nie zlozysz silnika a wal bedzie do prostowania. 6. Uszczelki na silnik, a przede wszystkim na polowki maja miec wymiar 0,5mm. 7. Sklepy jackmotors, gmoto, 4motor i tak dalej. 8. Najwazniejsza zasada: Jesli nie masz odpowiednich narzedzi, lub sprawnych narzedzi, to lepiej zaplacic komus kto sie na tym zna, ma wszystko co potrzebne do montazu silnika, niz kupowac jakies wyciagacze walu, blokady i tak dalej. RE: Zniszczony gwint śruby karteru - Tomasso94 - 06-08-2022 13:31:33 Nie wiem w którym miejscu grzałeś śrubę, przypominam tylko że miejsce w którym śruba trzyma znajduje się głęboko w drugim karterze i to ten należy lekko podgrzać bo dmuchanie na łepek nic nie da Przy składaniu zastosuj śruby imbusowe. Wiem że to nie oryginał, ale do środka nikt nie zagląda a i przy rozbieraniu zero problemów No i naście lat temu przecinaczek ładnie akurat do tej śruby pasował i zawsze działał |