Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Autor Wiadomość
Nestor Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
Post: #46
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
(21-09-2021 20:11:15)KadetDezamet023 napisał(a):  i jak nestor odpalony romet 100?

"Kruca bomba, mało casu, mało casu"

Niestety, ale nie. Dzisiaj miałem wyczyścić i bak i gaźnik i znowu z planów wyszło wielkie G..o. Jutro wracam późnym wieczorem. Nie chcę nic planować, ale chciałbym go odpalić do soboty, sprawdzić czy wszystko z silnikiem i skrzynią OK i zacząć go rozbierać do malowania i chromowania.
21-09-2021 21:44:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,133
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #47
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
(21-09-2021 19:59:09)Nestor napisał(a):  Ja chcę zachować jak najbardziej oryginalny wygląd i charakter i zdecydowałem, że odmaluje go tak jak jest - jeden kolor.
Mam pytanie jeszcze odnośnie piaskowania. Bo jak będę miał wypiaskowany, to jak zabezpieczyć goluteńką stal przed korozją, zanim dostanie się do lakiernika? Może uda mi się oddać do takiego, gdzie od razu go wezmą do lakierowania, ale jak nie to nie chciałbym dać pożywki dla rudej.

Od razu podkład epoksydowy

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
22-09-2021 15:22:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
KadetDezamet023 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 135
Imię: Kacper
Skąd: Podkarpacie
Pojazd: Inny Romet
Post: #48
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
(21-09-2021 21:44:58)Nestor napisał(a):  
(21-09-2021 20:11:15)KadetDezamet023 napisał(a):  i jak nestor odpalony romet 100?

"Kruca bomba, mało casu, mało casu"

Niestety, ale nie. Dzisiaj miałem wyczyścić i bak i gaźnik i znowu z planów wyszło wielkie G..o. Jutro wracam późnym wieczorem. Nie chcę nic planować, ale chciałbym go odpalić do soboty, sprawdzić czy wszystko z silnikiem i skrzynią OK i zacząć go rozbierać do malowania i chromowania.
Szkoda. Napisz jak uruchomisz tego romecika

(21-09-2021 21:44:58)Nestor napisał(a):  
(21-09-2021 20:11:15)KadetDezamet023 napisał(a):  i jak nestor odpalony romet 100?

"Kruca bomba, mało casu, mało casu"

Niestety, ale nie. Dzisiaj miałem wyczyścić i bak i gaźnik i znowu z planów wyszło wielkie G..o. Jutro wracam późnym wieczorem. Nie chcę nic planować, ale chciałbym go odpalić do soboty, sprawdzić czy wszystko z silnikiem i skrzynią OK i zacząć go rozbierać do malowania i chromowania.
Szkoda. Napisz jak uruchomisz tego romecika

Romet wigry 3 '82
Apollo Reksio' 97
Romet Pinio '--
Mam nadzieję że wkrótce kolekcja się powiększyBig Grin

Zapraszamy do dołączenia do naszego servera discord https://discord.gg/Hn2M6KNAfW
Server dla fanów rometa i nie tylko
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-09-2021 17:03:09 przez KadetDezamet023.)
22-09-2021 17:03:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Nestor Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
Post: #49
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Cytat:Szkoda. Napisz jak uruchomisz tego romecika

No takim wydarzeniem na pewno się pochwalę Big GrinBig GrinBig Grin
23-09-2021 08:42:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Nestor Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
Post: #50
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Dzisiaj mam trochę czasu więc się zabrałem za moje cudo. Kupiłem świecę, nowy wężyk, uszczelkę pod komorę, nowy kondensator, olej do skrzyni, nakrętki i odrdzewiacz do baku. Chciałbym zobaczyć na stan cylindra i tłoka. Już miałem odkręcić głowicę, ale zastanawiam się, czy później nie trzeba jej przykręcić kluczem dynamometrycznym, którego nie mam. No chyba, że wystarczy dokręcić później z wyczuciem.

Wieczorem biorę się za płukanie baku, bo grzechocze w nim rdza, aż przykro słuchać.
25-09-2021 15:42:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,060
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #51
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
na wyczucie wystarczy dokręcić głowicę
25-09-2021 16:34:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Norweski Zomowiec za ten post.
Debesta Offline
Ogarnięty
*


Liczba postów: 653
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #52
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Dosyć lekko, aby sie uszczelka troche zgniotla.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
25-09-2021 18:15:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Debesta za ten post.
Nestor Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
Post: #53
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Dobra. Dzisiaj udało mi się wyczyścić bak. Wykorzystałem do tego jakiś odrdzewiacz na bazie kwasu fosforowego i nakrętki. Zeszło masę syfu. Najpierw przed wlaniem płynu i wrzuceniu nakrętek wytrzepałem całe kawałki rdzy, a później po płukaniu płynął rdzawy szlam. Na koniec przepłukałem to benzyną. Za pierwszym razem wyleciało jeszcze trochę rdzy, a za drugim płukaniem już było ok. Przepłukam raz jeszcze przed odpaleniem i chyba zamontuję na początek filtr paliwa, żeby w razie czego wyłapał resztę syfu.
Spuściłem olej ze skrzyni i byłem zdziwiony, że to nie był totalny syf jakiego się spodziewałem, ale olej i to w miarę czysty. Problemem jest plastikowy korek do wlewu, który jest obrobiony i niestety nie mogę go odkręcić. Musze go w poniedziałek naciąć i odkręcić. Mam tylko nadzieję, że będzie taki w sklepie.
Niestety nie udało mi się ściągnąć magneto, bo nie mam ściągacza, a sposoby jakie widziałem na YT nie zadziałały.
Były plany na więcej, ale jak widać nie udało się.
A tu kilka zdjęć spod pokrywy. Czym można nasmarować te wszystkie elementy i połączenia dźwigni, żeby ruda się nie chwytała, bo jak widać już się pokazała.


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2021 20:20:39 przez Nestor.)
25-09-2021 20:10:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,060
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #54
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Wyciągniesz magneto, to tez i automat wtedy. Rozbierzesz go i nasmarujesz smarem grafitowym
25-09-2021 22:07:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,224
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #55
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Kup ściągacz do magneta, kosztuje niecałą dychę, a przyda się nie raz. Może masz w okolicy sklep z częściami, tam dostaniesz taki od ręki.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
25-09-2021 23:04:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Nestor Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
Post: #56
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Hejka,
Dzisiaj zakupiłem ściągacz, filtr do paliwa, korek do wlewu oleju i tu mój szok. 11 zeta za taki kawałek plastiku!!!
No ale do rzeczy.
1. Wymieniłem olej w skrzyni. Elegancko zaczął wyciekać przez otwór rewizyjny, więc poziom powinien być ok.
2. Wymieniłem kondensator. Jednak bez ściągacza byłoby kiepsko, bo musiałem użyć dużej siły, aby puścił. Widocznie trochę ruda go na wałku przytrzymała. Wymieniłem, poskręcałem (oczywiście zaznaczyłem sobie punkt położenia zapłonu) i kupa. Chciałem sprawdzić czy jest iskra. Wykręciłem świecę, przyłożyłem do cylindra, kopnąłem i nic. Raz, drugi, dziesiąty. Iskry nie ma. Co może być tego przyczyną? Czy może to być wina kabla prądowego? Pamiętam, że jak ostatni raz jeździłem na tym Komarze (ponad 20 lat temu), to później był z nim problem. Nie chciał palić. Kto go oglądał twierdził "kondensator walnięty". Ale teraz kondensator nowy i dalej nic.
3. Odkręciłem głowicę i stan cylindra jak na zdjęciach. Czym można oczyścić ten nagar? Generalnie nie ma rdzy, jest minimalny rudawy nalot, który schodzi pod palcem. Nie ściągałem cylindra, ale jeżeli mam to rozkręcone, to czy wymieniać uszczelkę pod cylindrem?
POMOCY!!! TongueTongueTongue

Cylinder 1
Cylinder 2
Cylinder 3
Cylinder 4
Głowica
Magneto 1
Magneto 2
Magneto 3
Uszczelka pod głowicą
27-09-2021 20:50:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 204
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Inny
Post: #57
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Ja osobiście nagar czyszczę szmatką nasączoną benzyną. Później ewentualnie poleruję denko tłoka / głowicę papierkiem wodnym.

Popraw zabezpieczenie na przerywaczu Wink Po tyłu latach stania przeczyściłbym platynki. Robimy to najlepiej pilnikiem, ostatecznie może być pilniczek do paznokci. Jak masz multimetr to sprawdź przy okazji czy przy rozwartych platnynkach nie ma między nimi przebicia, a na zwartych jest przejście.

Co do kabla WN to jak masz zapas możesz z każdej strony skrócić i nakręcić od nowa, ale wątpię żeby w tym był problem. Możesz też wywalić go całkiem, nawinąć na wyjście z cewki jakiś kabel i na próbę przystawić jego drugi koniec do cylindra i kopnąć.
27-09-2021 21:58:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
waldek19 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 2
Imię: Waldemar
Skąd: dolnośląskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #58
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Chcę się podpiąć pod zagadnienie. Posiadam multimetr ale jestem zielony w jego obsłudze. Czy mógłbyś wytłumaczyć jak to sprawdzić multimetrem tj. Gdzie przyłożyć groty, jak ustawić pokrętło na multimetrze.
27-09-2021 22:34:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Nestor Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
Post: #59
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
(27-09-2021 22:34:08)waldek19 napisał(a):  Chcę się podpiąć pod zagadnienie. Posiadam multimetr ale jestem zielony w jego obsłudze. Czy mógłbyś wytłumaczyć jak to sprawdzić multimetrem tj. Gdzie przyłożyć groty, jak ustawić pokrętło na multimetrze.

No ja też poproszę o to samo.
27-09-2021 22:53:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
KOMBI Offline
017 zajebisty
*


Liczba postów: 93
Imię: Mateusz
Skąd: Ryki
Pojazd: Romet Komar

Forumowy Garaż: 1
Post: #60
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
nagar czyściłem szmatą i płynem do czyszczenia silników ze smaru.

Jak wsiądziesz na rometa, to już nie będziesz chciał zejść. Big Grin
Nr GG:72936870
27-09-2021 23:14:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moje boje, Ogar 200 - dla...
Ostatni post: dimmus
Dzisiaj 09:50:21
» Odpowiedzi: 36
» Wyświetleń: 1966
Prosta blokada kierownicy...
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 09:03:14
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 1043
Komar 2351 prąd dochodzi ...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 07:40:19
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 323
Prośba o identyfikację
Ostatni post: K.Wicher
Wczoraj 23:38:38
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 72
Romet pinio -informacje
Ostatni post: Mateusz50t-1
Wczoraj 23:33:33
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 104
Romet Pony 301 '88
Ostatni post: w0jta5
Wczoraj 22:47:23
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 144
Przepuszczane piasty wigr...
Ostatni post: JackTheVip
Wczoraj 02:40:56
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 269
Przerzutki/wolnobieg w Al...
Ostatni post: JackTheVip
Wczoraj 02:33:43
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 224
Wigry - Zaplatanie Kół
Ostatni post: JackTheVip
Wczoraj 02:02:58
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 488
Prototypowy silnik Charta...
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 00:34:38
» Odpowiedzi: 138
» Wyświetleń: 92584
Zlap iskre po raz piąty j...
Ostatni post: Debesta
19-10-2021 17:40:54
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 357
Wigry - jaki napęd ?
Ostatni post: Dawdzio
19-10-2021 16:51:10
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 50
Paleta kolorów rowerów Ro...
Ostatni post: romek
19-10-2021 11:08:37
» Odpowiedzi: 100
» Wyświetleń: 138434
Identyfikacja Jaguar spec...
Ostatni post: jurek_1961
18-10-2021 20:34:31
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 161
KTM 620 LC4/DUKE 1998 sup...
Ostatni post: Odrestaurator
18-10-2021 20:23:36
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 3027

Reklama