Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Autor Wiadomość
Nestor Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
Post: #1
Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Witam,
Nabyłem Komara z 1984 r. Stan taki jak na zdjęciu. Nie patrzcie, że brudny, bo dopiero co był rozładowany i to pierwsze zdjęcie u mnie. Niby z daleka wygląda OK, ale niestety - głównie na chromach - ruda zaczęła się do niego dobierać.
W kolejnych postach zamieszczę dokładniejsze zdjęcia i pewnie zacznie się moja litania pytań do Was. Jedno już przed drugim zdjęciem.
Liczę na Waszą pomoc, bo chciałbym, aby ten Komar został odrestaurowany na przysłowiową igiełkę.



Tu moje pierwsze pytanie: czy te chromy kierownicy uda się jeszcze odczyścić z rdzy (podobnie jest na obręczach kół), czy raczej elementy te nadawać się będą do gruntownego oczyszczenia i naniesienia nowej powłoki?

06-09-2021 00:01:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,133
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
To raczej już nie jest Komar, pokaz go z drugiej strony.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
06-09-2021 00:37:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Ogarnięty
*


Liczba postów: 653
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #3
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Ja nie wiem co Ty chcesz restaurować, jest przecież ładny i piękny.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
06-09-2021 00:51:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Piotrekdriver1 Offline
Piotrekdriver1
*


Liczba postów: 38
Imię: Piotrek
Skąd: Białystok
Pojazd: Romet Pony
Post: #4
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Romet 100.Silnik O25 siedzi w nim jak nic.

Romet Pony 301
Romet Ogar 205
Romet 2375
06-09-2021 05:56:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Nestor Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
Post: #5
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
(06-09-2021 00:37:22)joozek napisał(a):  To raczej już nie jest Komar, pokaz go z drugiej strony.

W dowodzie rejestracyjnym jest napisane "Komar" Big Grin
A dokładnie jaki to model? Niestety, ale nie zachowała się żadna dokumentacja do niego.

Co do renowacji. Jak tylko złapię trochę zakrętu z czasem to porobię zdjęcia. Chromy są pordzewiałe. Nie wiem czy to tylko nalot czy też powłoka zjedzona przez rudą. To trzeba na pewno zrobić, bo nie wygląda ładnie.

Czym można przepłukać skrzynię? Jest tam olej sprzed wielu lat.
06-09-2021 23:59:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Ogarnięty
*


Liczba postów: 653
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #6
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Jak jest olej bez wody i syfu, to odpal silnik niech sie nagrzeje i normalnie go spusc i zalej świezy.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
07-09-2021 02:45:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,133
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
(06-09-2021 23:59:26)Nestor napisał(a):  
(06-09-2021 00:37:22)joozek napisał(a):  To raczej już nie jest Komar, pokaz go z drugiej strony.

W dowodzie rejestracyjnym jest napisane "Komar" Big Grin
A dokładnie jaki to model? Niestety, ale nie zachowała się żadna dokumentacja do niego.

To ROMET 100. Czy na główce ramy dwie pierwsze cyfry to na pewno 84, a potem 6 cyfr nr ramy, vin ??? Może jest tylko wpis, data pierwszej rejestracji 1984???
W różnych opisach znajdziemy zapis, że lata produkcji tego modelu to 1983-85. Tu na forum już ktoś pokazywał też z 84 r, ale np z 85 ja takich nie widziałem.
Nie zmienia to faktu, że to bardzo dobrze zachowany egzemplarz. Zwróć uwagę na tylne amortyzatory - niepełne dolne główki aluminiowe, oraz częściowo zakarbowane górne szklanki aluminiowe.
Do tego przedni widelec - lagi fi 23, ale z osłonami pvc typu Kadet.
Dół widelca zakończony jest prosto, a wspomniane osłony utrzymują metalowe druciane agrafki, mocowane do małych otworków w rurach. Do tej pory sądziłem, że tylko w pierwszym roczniku Kadeta takie stosowano.
Znając ówczesne "działania" w Romecie, mógł dostać to co akurat było pod ręką. Mimo to można napisać, że ciekawie to wyszło.
Co do chromu, to są już tak głębokie wżery, że nawet szlifowanie i nowa powłoka ich nie pokryje. Poszukaj coś dużo lepszego od Komara 2351/52 - będzie taniej.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-09-2021 15:07:04 przez joozek.)
07-09-2021 13:54:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Online
Technik
*


Liczba postów: 1,060
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Ja bym nic przy nim nie robił z renowacji. Zostawić jak jest- szczególnie że to dość rzadki model Romet 100
07-09-2021 15:43:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Norweski Zomowiec za ten post.
Debesta Offline
Ogarnięty
*


Liczba postów: 653
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #9
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Właśnie, szkoda kasy, a bardziej szkoda oryginalnosci.

Tylko pamietaj zeby go umyc jakimś delikatnym szamponem, nie detergentem!

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-09-2021 16:34:09 przez Debesta.)
07-09-2021 16:33:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,133
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Zwykly szampon to za mało, nawet samochodowy.
Zdecydowanie lepszy efekt osiagniesz myjac benzyną ekstrakcyjna bezzapachową. Myjesz z użyciem ropownicy i sprezonego powietrza, domywasz pędzelkiem wszelkie szczeliny. Od razu wycierasz szmatką, np ze starego przescieradla, tak by nie zostawały klaczki. Czynność mycia rob po kawałku. Teraz pora na pastę lekko-scierna, np tempo, potem jakies mleczko do karoserii. Po 2, 3 dniach silikon w sprayu, teraz po calosci.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
07-09-2021 17:33:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Online
Technik
*


Liczba postów: 1,060
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Do czyszczenia ciężkich zabrudzeń warsztatowych, a nawet do myjki ultra polecam
https://allegro.pl/oferta/tenzi-super-gr...NmRhMGQ%3D
07-09-2021 17:43:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Norweski Zomowiec za ten post.
KOMBI Offline
017 zajebisty
*


Liczba postów: 93
Imię: Mateusz
Skąd: Ryki
Pojazd: Romet Komar

Forumowy Garaż: 1
Post: #12
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
ja tam na kierownicy nożykiem zdrapywałem ale nie polecam jak jest jeszcze szansa na odratowanie chromu. jak już po nim to można Big Grin

Jak wsiądziesz na rometa, to już nie będziesz chciał zejść. Big Grin
Nr GG:72936870
07-09-2021 20:58:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Nestor Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
Post: #13
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Odpowiadając po kolei:

"Jak jest olej bez wody i syfu, to odpal silnik niech sie nagrzeje i normalnie go spusc i zalej świezy."
Nie wiem co tam jest. Z tego co wiem, to olej będzie miał ze 30 lat. Pytanie czy to co jeszcze zostało jest olejem czy jakąś breją.
Co do odpalenia silnika - czy wtrysnąć mu trochę oleju w cylinder? Czy wcześniej w ogóle zdjąć pokrywę i zobaczyć w jakim stanie jest cylinder, ewentualnie czy rozebrać cały silniczek i popatrzeć co i jak wygląda? Co sugerujecie?

"To ROMET 100. Czy na główce ramy dwie pierwsze cyfry to na pewno 84, a potem 6 cyfr nr ramy, vin ??? Może jest tylko wpis, data pierwszej rejestracji 1984???"
Rzeczywiście rok produkcji na ramie to 1983. W dowodzie jest tylko 6 pozostałych cyfr. Byliśmy przekonani z Tatą, że kupił go w 1984 r. i dał rok później (jak dostał talon na FSO 1500) wujkowi. Rzeczywiście było to rok wcześniej.
Tam - poza dodaniem kierunków - nie było zmienione nic, więc oryginał jak najbardziej oryginalny :-). Nawet ogumienie od nowości. Pasuje je zmienić, bo strach by było na nich jechać.

"Teraz pora na pastę lekko-scierna, np tempo, potem jakies mleczko do karoserii."
Tempem po lakierze?
Rozebrać go całego, czy na skręconym to robić?

Teraz tak.
1. Jaka świeca do tego silnika?
2. Jaki olej do skrzyni?
3. Jaki olej do paliwa i w jakim stosunku mieszać z paliwem?
4. Jak i czym przepłukać bak, żeby nie było w nim syfu? Obecnie jest tam stare paliwo (25 lat Big Grin)
5. Jak wyczyścić gaźnik? Ostatnio słyszałem od jednego gościa co zbiera stare okazy motoryzacji, że można go wygotować w occie i że to go super wyczyści. Robił tak ktoś z Was??
6. Jaki model kondensatora, bo z tego co pamiętam był z nim problem.

Pozostaje jeszcze sprawa tych chromów i lakieru. Na zamieszczonych poniżej zdjęciach zobaczycie jak to wygląda. Myślę, że lakier w niektórych miejscach odpadnie (szczególnie na uchwytach mocujących przedni błotnik. Bagażnik też w nie najlepszym stanie. Skoro nie malowanie, to co polecacie, żeby skutecznie zabezpieczyć lakier przed postępowaniem korozji?
No i te chromy. Pod samą szmatką schodzi ta rdza, ale pozostają wżerki.











11-09-2021 15:16:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
KOMBI Offline
017 zajebisty
*


Liczba postów: 93
Imię: Mateusz
Skąd: Ryki
Pojazd: Romet Komar

Forumowy Garaż: 1
Post: #14
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Teraz tak.
1. Jaka świeca do tego silnika?

iskra f75/f80

2. Jaki olej do skrzyni?

lux10

3. Jaki olej do paliwa i w jakim stosunku mieszać z paliwem?

to jaki chcesz do mieszanki, ja używam takiego ze stacji do 2t i działa. tłok raczej docierany był 15 lat temu więc mieszanka 1:20

4. Jak i czym przepłukać bak, żeby nie było w nim syfu? Obecnie jest tam stare paliwo (25 lat Big Grin)

benzyną albo jakimś środkiem do tego.

5. Jak wyczyścić gaźnik? Ostatnio słyszałem od jednego gościa co zbiera stare okazy motoryzacji, że można go wygotować w occie i że to go super wyczyści. Robił tak ktoś z Was??

na temat octu się nie wypowiem bo nie robiłem ale gaźnik możesz przeczyścić takim benzyną lub specjalnym sprejem do gaźników

6. Jaki model kondensatora, bo z tego co pamiętam był z nim problem.

na allegro znajdziesz kondensatory. wpisz kondensator komar i tyle

Jak wsiądziesz na rometa, to już nie będziesz chciał zejść. Big Grin
Nr GG:72936870
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2021 15:28:12 przez KOMBI.)
11-09-2021 15:24:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Nestor Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
Post: #15
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
(11-09-2021 15:24:04)KOMBI napisał(a):  2. Jaki olej do skrzyni?

lux10

Może być ten Orlen Lux 10 API SA SEA 30? Nie przeszkadza to, że to silnikowy? Czy też jest jakiś Lux 10 typowo do przekładni?
A Hipol? on jest do przekładni.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2021 15:45:05 przez Nestor.)
11-09-2021 15:41:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moje boje, Ogar 200 - dla...
Ostatni post: dimmus
Dzisiaj 09:50:21
» Odpowiedzi: 36
» Wyświetleń: 1987
Prosta blokada kierownicy...
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 09:03:14
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 1052
Komar 2351 prąd dochodzi ...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 07:40:19
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 330
Prośba o identyfikację
Ostatni post: K.Wicher
Wczoraj 23:38:38
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 76
Romet pinio -informacje
Ostatni post: Mateusz50t-1
Wczoraj 23:33:33
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 107
Romet Pony 301 '88
Ostatni post: w0jta5
Wczoraj 22:47:23
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 147
Przepuszczane piasty wigr...
Ostatni post: JackTheVip
Wczoraj 02:40:56
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 270
Przerzutki/wolnobieg w Al...
Ostatni post: JackTheVip
Wczoraj 02:33:43
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 225
Wigry - Zaplatanie Kół
Ostatni post: JackTheVip
Wczoraj 02:02:58
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 489
Prototypowy silnik Charta...
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 00:34:38
» Odpowiedzi: 138
» Wyświetleń: 92585
Zlap iskre po raz piąty j...
Ostatni post: Debesta
19-10-2021 17:40:54
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 358
Wigry - jaki napęd ?
Ostatni post: Dawdzio
19-10-2021 16:51:10
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 51
Paleta kolorów rowerów Ro...
Ostatni post: romek
19-10-2021 11:08:37
» Odpowiedzi: 100
» Wyświetleń: 138463
Identyfikacja Jaguar spec...
Ostatni post: jurek_1961
18-10-2021 20:34:31
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 162
KTM 620 LC4/DUKE 1998 sup...
Ostatni post: Odrestaurator
18-10-2021 20:23:36
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 3048

Reklama