Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Tuning
Autor Wiadomość
tomek_m05@wp.pl Offline
Mechatronik
*


Liczba postów: 22
Imię: Tomasz
Skąd: Okolice Wolsztyna
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Tuning
Witam wszystkich! Dopiero zaczynam z motoryzacją i tego typu rzeczami i mam trzy pytania Huh. Po pierwsze czy w Ogarze 205 można zmienić cylinder na cylinder od Simsona s51, a jeśli tak to jaki byłby wtedy v-max? Po drugie, jaka największa zębatka zdawcza zmieści się do silnika Dezamet 023? I po trzecie czy znacie jakieś sposoby aby Ogar 205 jechał chociaż 60km/h (można podać przełożenia i inne sposoby) Confused? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi Big Grin.
26-04-2021 23:36:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Tuning
przeniosłem do odpowiedniego działu i usunąłem zdublowany wątek...

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
26-04-2021 23:38:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomek_m05@wp.pl Offline
Mechatronik
*


Liczba postów: 22
Imię: Tomasz
Skąd: Okolice Wolsztyna
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Tuning
(26-04-2021 23:38:16)Odrestaurator napisał(a):  przeniosłem do odpowiedniego działu i usunąłem zdublowany wątek...

Dzięki i przepraszam za utrudnienia Confused. Ale ciągle nie znam odpowiedzi na moje pytania
Blush
27-04-2021 00:14:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Tuning
Jeśli chodzi o cylinder z Simsona to wiem że się da ale to dużo kombinowania, nieopłacalne w stosunku do przyrostu mocy, zębatka to nie wiem bo dawno nie grzebałem w tym, ale jest to chyba 13z, przynajmniej takie największe znalazłem.
Polskie silniki niestety nie są najlepszym materiałem do tuningu... najlepszym wyjściem jest chyba założenie cylindra 60/4 i to tyle żeby nie przesadzać... ewentualnie lepszy gaźnik, zapłon, może wydech, ale pamiętaj że takie modyfikacje zmniejszają trwałość silnika która i tak jest mała, nie wiem czy warto dla tych 10kmh więcej. Przy obecnych cenach, w dodatku po doliczeniu kosztów tuningu, to jak ten ogar ma papiery, to za jego cenę kupisz starą japonię zarejestrowaną na motorower która leci 100kmh lekko.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-04-2021 01:28:48 przez Odrestaurator.)
27-04-2021 01:28:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post.
tomek_m05@wp.pl Offline
Mechatronik
*


Liczba postów: 22
Imię: Tomasz
Skąd: Okolice Wolsztyna
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Tuning
(27-04-2021 01:28:24)Odrestaurator napisał(a):  Jeśli chodzi o cylinder z Simsona to wiem że się da ale to dużo kombinowania, nieopłacalne w stosunku do przyrostu mocy, zębatka to nie wiem bo dawno nie grzebałem w tym, ale jest to chyba 13z, przynajmniej takie największe znalazłem.
Polskie silniki niestety nie są najlepszym materiałem do tuningu... najlepszym wyjściem jest chyba założenie cylindra 60/4 i to tyle żeby nie przesadzać... ewentualnie lepszy gaźnik, zapłon, może wydech, ale pamiętaj że takie modyfikacje zmniejszają trwałość silnika która i tak jest mała, nie wiem czy warto dla tych 10kmh więcej. Przy obecnych cenach, w dodatku po doliczeniu kosztów tuningu, to jak ten ogar ma papiery, to za jego cenę kupisz starą japonię zarejestrowaną na motorower która leci 100kmh lekko.
No dobra... Mimo wszystko dzięki za odpowiedź Wink
27-04-2021 10:05:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomek_m05@wp.pl Offline
Mechatronik
*


Liczba postów: 22
Imię: Tomasz
Skąd: Okolice Wolsztyna
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #6
RE: Tuning
(27-04-2021 01:28:24)Odrestaurator napisał(a):  Jeśli chodzi o cylinder z Simsona to wiem że się da ale to dużo kombinowania, nieopłacalne w stosunku do przyrostu mocy, zębatka to nie wiem bo dawno nie grzebałem w tym, ale jest to chyba 13z, przynajmniej takie największe znalazłem.
Polskie silniki niestety nie są najlepszym materiałem do tuningu... najlepszym wyjściem jest chyba założenie cylindra 60/4 i to tyle żeby nie przesadzać... ewentualnie lepszy gaźnik, zapłon, może wydech, ale pamiętaj że takie modyfikacje zmniejszają trwałość silnika która i tak jest mała, nie wiem czy warto dla tych 10kmh więcej. Przy obecnych cenach, w dodatku po doliczeniu kosztów tuningu, to jak ten ogar ma papiery, to za jego cenę kupisz starą japonię zarejestrowaną na motorower która leci 100kmh lekko.

I mam jeszcze jedno pytanie czy do Ogara 205 pasuje silnik Dezamet 019 po dorobieniu dodatkowego mocowania? Jeśli tak to jakie byłyby wtedy osiągi? Rolleyes
27-04-2021 11:38:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartek_tabaka Offline
Nowy
*


Liczba postów: 98
Imię: Bartosz
Skąd: POS Wielkopolska
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: Tuning
Silnik pasuje ,będziesz miał wtedy aż 2,5km zamiast 1,8km.
27-04-2021 11:51:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,759
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Tuning
Chyba 1,7 ma 023


Ale warto zamocować lepszy gaźnik np. dellorto oraz tłumik z Simsona do tego silnika
27-04-2021 11:57:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Dzisiaj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 18:10:58
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 284
universal z 1989 ?
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 18:08:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 13
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1470
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Wczoraj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 61
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1464
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1659
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 552
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10770
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 665
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 159
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 193
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16401
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
24-04-2024 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 167
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 246

Reklama