Czołgiem!
Z motorowerami ostatnio nic się nie dzieje, generalnie jak to o tej porze roku - milion innych zajęć - proza życia...
Ale to życie zaskakuje nieraz bardzo miło - rower, o którym mowa w tytule przydarzył mi się w sumie "niechcący"
Historia jest prosta: chciałem kupić koledze jakiegoś składaka na działkę, w formie wdzięczności za pewną przysługę, taki typowy "rower dyspozycyjny" - wiecie o co chodzi Znalazłem na popularnym serwisie idealnie do tej roli pasujące Wigry 3, już nawet miało zamontowany koszyk z Netto na bagażniku ale sprzedawca sprzedał komuś innemu, choć byliśmy umówieni, bez słowa. No cóż, zdarza się... Zdeterminowany, chwilę później znalazłem właśnie tytułowego Jubilata.
Cóż, kolega stwierdził, że szkoda takiego na działkę no i muszę się przyznać, że miałem taką nadzieję - po cichu liczyłem, że tak własnie powie
Jubilacik zostaje ze mną i bardzo się z tego powodu cieszę, bo jest naprawdę ładny. Zdjęcia tego nie oddają, a już na pewno nie te z kotami, miskami i mieszkaniami do remontu w tle - ale chwilowo lepszych nie mam, chociaż na pewno wybiorę się nim gdzieś w plener z aparatem, bo zasługuje na to
Oczywiście znawcą żadnym nie jestem, więc z chęcią wysłucham wszelkich wskazówek odnośnie tego, jak powinien taki egzemplarz w oryginale wyglądać, bo ten ma stan niemalże fabryczny - i do takiego chciałbym się jak najbardziej zbliżyć (pomijając to, że najprawdopodobniej rowerek otrzyma biegi z Zenita - ale to "insza inszość").
Widzę brak spodka narzędziówki, ale mam taki w piwnicy, jest też uchwyt po ramieniu bezpieczeństwa - a skoro jest uchwyt, to i będzie to ukochane przez Was ramię
Zamówiłem też odblaski na szprychy - szare. Ale czy takie powinny być? Po jednym, czy po dwa na koło?
___
Zagapiłem się i nie dodałem posta, zamiast tego leżał tak sobie "w podglądzie" przez dwa dni... Teraz kiedy to piszę (i ostatecznie go dodam) mam już w zasadzie lepsze zdjęcia, no i doszły wspomniane akcesoria. Poskładam wszystko do kupy, zgram fotki i jeszcze dziś będzie aktualizacja.
Bardzo ładny jubilacik. Zrób mu serwis dokładnie to zrób mu smarowanie ewentualnie wymień łożyska i polerkę i warto poszukać oryginalnej narzędziówki z kluczami i pozbyć się tego lusterka i odblasków i będzie cacy rowerek. A jeśli masz ramie i odblaski i lusterko z epoki to też warto dać. A jeśli chcesz mu dać biegi to warto poszukać koła lub samej przerzutki shimano 333 z manetką i linką i obejmami na ramę oraz tylnym hamulcem. Ewentualnie całego luxa i przełożyć to co potrzebujesz. A który jest to rocznik bo obstawiam że końcówka lat 80tych
Obecne pojazdy
Romet Jubilat 2 1987 rok
Romet Wigry Universal 1977 rok
Romet Zenit Special 1989 rok
Byłe pojazdy
Romet Wigry 3 1985 rok.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-06-2020 16:48:25 przez zaz.)
Hmm
W czasach gdy były nowe brała mnie cholera że nie mam "zachodniego górala"
Że mój Wigry 3 jest już 4raz spawany i się nie składa.
Że Zenit ma tylko 5 biegów, małe koła i jest strasznie wolny.
Większości tych "zachodnich górali" już nie ma a Romety nadal żyją i cieszą oko
Miłego użytkowania
Chyba zaz pójdę za Twoją radą i założę biegi w pieście, tym bardziej, że Dawdzio znalazł i oferuje mi coś takiego.
"Chorągiewka" już jest, ale w takim sobie stanie, lekko wyblakła i postrzępiona, jakby trochę przeszła... Macie jakiś pomysł na przywrócenie jej dawnego blasku?
Narzędziówkę, a raczej jej spód mam, mam też klucze z cechowaniem Rometu, mam też odblaski na koła, no i apropos odblasków (i nie tylko):
a) po jednym czy po dwa na koło?
b) zamówiłem szare - mogą takie być?
b') z rowerem były czarne, ale nie na śruby tylko na takie zatrzaski - niestety oba popękane - trzyma się to jakoś, ale klejenie w tym miejscu raczej nie zda egzaminu, bo tam są duże naprężenia; mogę dodać zdjęcie o czym mowa
c) odblask na bagażniku rozumem, że nie jest oryginalny i nie pasuje? (przedni usunąłem)
d) lusterko to rozumiem, że Vitrocer bądź Gozamet?
Wiem, że to "tylko" Jubilat, ale chciałbym mu nadać maksymalnie epokowy sznyt. Nawet upatrzyłem opony
1) Po jednym na koło
2) Jeśli solidarnościowe, to jak najbardziej tak
3) Prawdopodobnie nieoryginalne
4) Odblask dołożony, zdecydowanie do zdemontowania
5) Otóż to.
Dzięki RaszkoV! Solidarnościowe
To w zasadzie wiem już prawie wszystko, czas na ogłoszenia parafialne - zanim pozakładam tematy, napiszę tu... Toteż potrzebuję:
- przedniej lampy jak na zdjęciu - moja niestety pękła w miejscu mocowania (tak go kupiłem) i klejenie nie zdało egzaminu - wytrzymało dzień w miarę intensywnej eksploatacji... Z chęcią zakupię więc taką, wolną od uszkodzeń
- felgi/ rafki na 28 szprych, pod piastę z przekładnią, ale w dobrym stanie.
- jeśli ktoś ma odpowiednie lusterko to również z chęcią kupię (najlepiej z czarną kedrą) - na aledrogo jest ich sporo, ale pytam pierw Was
Apropos prezencji, to na wzór Jubilata zaza, ale również tego Zenita: Zenit Special '89 - PRLbikes mój egzemplarz także będzie przystrojony bielą. zazowi w ogóle dziękuje za poświęcony czas, cenne wskazówki i generalnie przesympatyczne podejście. Wymieniliśmy sporo wiadomości, w których dostałem masę wskazówek, linków do części oraz odpowiedzi, na moje może i głupie pytania, ale kolega ani przez moment nie stracił cierpliwości. Dzięki takim ludziom to forum ma sens - bezinteresowna pomoc i zaangażowanie. Bez dewaluowania, bez wywyższania się, tylko wspólna pasja, która Nas tu wszystkich łączy. To naprawdę daje pozytywny zastrzyk energii i solidnego, motywacyjnego kopa
A wracając do Jubilata za stówkę - pochwalę się, że dostanie naprawdę fajne rzeczy na obecną chwilę mam już zamówionych parę "pierdół":
- dźwignia mimośrodowa zatrzasku ramy - u mnie w tym jedynym miejscu jest nakrętka, no ale już nie długo...
- biała osłona łańcucha
- odblaski na koła "Solidarność" szare (nowe z epoki)
- niklowany bagażnik - obecny, w kolorze ramy, jest w paru miejscach obdarty, a poza tym "błyskotki" to jakby nie patrzeć atrybut tamtej epoki
- białe siodło - z tego się naprawdę cieszę, że udało mi się je trafić i to w przyzwoitej cenie
- opony z białym bokiem - choć to akurat tymczasowo, bo w tej kwestii chciałbym się Was jeszcze poradzić
No i coś, co uważam za absolutne zwycięstwo:
- piasta z 3-ma biegami STRUMEY ARCHER z białymi chwytami (obrotowa manetka) w komplecie!
Kosztowała 2x tyle, co cały rower, ale to chyba nie dziwne. Minusem jest czarny pancerz linki, ale w tej kwestii jeszcze pomyślę. Piasta jest na 28 szprych (i w zestawie z obręczą 20") i tylko jakimś cudem chyba - znalazłem do niej również felgę/ rafkę 24" 28H, która wydaje się całkiem przyzwoita (zweryfikuję jak dojdzie).
Będę musiał jeszcze dokupić (znaleźć...) takie elementy jak:
- przednią lampkę - tak jak na zdjęciach z pierwszych postów
- tylny hamulec
- metalowe dźwignie hamulców
- białe pancerze - ale jeszcze się zastanowię
- narzędziówkę
- lusterko (może nada się to, które mam)
Chorągiewkę mam, ale wymaga nieco troski i przy okazji otrzyma biały kolor.
Na białe pedały "z epoki" raczej nie mam co liczyć, więc pewnie "tymczasowo" założę współczesne, zbliżone wzorem do tych, które są obecnie w rowerze.
Kwestia opon - jedyny wzór jaki mi się naprawdę podoba jest na 3/8 cala. Mogę taki zastosować, czy musi być 1,75?
Aktualizacje niebawem!
21-06-2020 04:47:47
1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post:1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post. zaz (06-21-2020)
Ja bym pedałów nie ruszał i zostawił te co są i szukał białych. A co do lusterka bym szukał oryginalnego najlepiej nowego. Linki z białym pancerzem to bez problemu kupisz w sklepach rowerowych
Obecne pojazdy
Romet Jubilat 2 1987 rok
Romet Wigry Universal 1977 rok
Romet Zenit Special 1989 rok
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.