Witam mam szybkie pytanko, może mi ktoś podać jaką szerokość mają lagi od charta w miejscu mocowania osi. Nie chodzi mi o szerokość pojedynczej lagi tylko całości.
Ewentualnie może być po prostu długość przedniej osi od chata
Z góry dzięki
Kiedyś to mierzyłem, ale nie pamiętam... A co kombinujesz?
W każdym razie dłuższa niż u reszty Rometów, ok. 180-190mm
Sory za post-pod-postem, ale przypomniało mi się, a nie zdążyłem edytować. Powyższy wymiar tyczy się oczywiście osi - nie dopowiedziałem.
ALE - przypomniało mi się - mierzyłem rozstaw śrub mocujących lagi w półce, niemniej to zadziała:
Rozstaw ten wynosi 160 mm, a są to przecież osie pionowe lag, szklanki ("dolne lagi") mają fi 32 mm, czyli:
160 - 32 (1/2 x 32 x 2, może to oczywiste, ale wolę wyjaśnić) = 128 mm (mniej więcej )
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-04-2020 02:14:41 przez Jorginsson.)
Znaczy potrzebowałem wymiaru takiego "mniej więcej" W przyszłości chce kupić lagi od charta i założyć je do ogara 200 na kole ogara . Wydaje mi się że może być problem z oska z przodu, bo nowych nie ma w sprzedaży, a kupować używana to różnie bywa i koszty. Dlatego wymyśliłem zaadoptować os od czegoś innego, od wsk wychodzi ze będzie za krótka. Myślę że od jakiego "chińczyka" da radę pod pasować. Oczywiście gdy będę miał lagi to sobie to wszystko dokładnie pomierzę.
A i ktoś może potwierdzić to co napisałem?
Koło od ogara 200 z wiankami ma piastę do którego podejdą łożyska z wymiarem zew. 32mm?
Bo były też koła do ogara( chyba 205) przysytosowane pod łożyska i tam był wymiar zew. Łożyska 30mm?
Skoro chcesz założyć całe zawieszenie od Charta, to czemu obstajesz przy kole od Ogara? W Charcie masz większą piastę, ale tym samym lepszy hamulec, a to zawsze jakiś plus. Rozmiar jest przecież ten sam - 17". Minus jest za to taki, że nie zamocujesz napędu prędkościomierza, ale z kolei koło Ogara to problem z ustaleniem tarczy kotwicznej - szczękotrzymacza. Lagi Charta to stop alupodobny, nic tam sobie nie pospawasz w warunkach domowych, a wiercenie odpada. Sam to rozważałem i gra nie warta świeczki - lepiej zastosować koło od 210 i poradzić sobie z licznikiem.
Od siebie jeszcze dodam, że warto wykonać przy takim "swapie" dwie rzeczy:
Obniżyć zawieszenie poprzez zdublowanie sprężyn negatywnych (lub zastosowanie tulejek dystansowych) - zmniejszy Ci się skok, ale przy 50mm nie stracisz na komforcie
Oraz przedłużenie sztycy w półce Charta o kolejne ~ 50mm - pod "długą" główkę ramy to i tak konieczne, w wypadku krótkiej - dokladasz tulejkę dystansową, dopasowaną na ori wianek i pod półkę i tyle. Obniżasz zawias na wysokość oryginalnego i motorower nie wygląda pokracznie, a przyjemniej się tym jeździ i minimalnie lepiej hamuje
A, no i zapomniałem dodać, a to w sumie istotne, choć pewnie sam byś do tego doszedł przy składaniu takiego obniżonego zawieszenia - trzeba też wtedy skrócić sprężyny w lagach (te długie, bo w Charcie są dwie, przełożone przedkladką). Ale to już doświadczalnie - tego jeszcze nie robiłem.
O samym obniżeniu zawiechy opowiada skinderr na swoim blogu, ja opisuję to w swoim wątku - kliknij w banner w stopce.
Tyle ode mnie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-04-2020 19:15:36 przez Jorginsson.)
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.