| 
		
	 
		
			| 
					Mini Motorynka
				 |  
			| Autor | Wiadomość |  
		
	
		| hvil   Technik
 
  
 
   Liczba postów: 755
 Imię: Piotr
 Skąd: LU
 Pojazd: Romet Ogar 200
 
 | 
			| Mini Motorynka 
 
				Hej, 
Robiąc swoją motorynkę na oryginał nazbierało mi się trochę badziewia w garażu. Celem pozyskania schowka jakiego mi brakowało za 70 zł nabyłem resztki ramy z tym schowkiem. 
 
Motorynka skończona ładna piękna, zacząłem sprzątać po niej. Żal było wszystkie te części celem złomowania wywieźć a na OLX-SALE nie mam czasu.
 
Zważywszy na fakt, że ludzie częściej chcą się moją motorynką przejechać, niż moimi motocyklami, moja córka już twierdzi, że to "Mai Motor", postanowiłem z resztek ulepić drugą, coby nie szkoda jej było w celach edukacyjnych najmniejszym udostępniać.
 
I tak się zaczął proces konstrukcyjny. Obecnie, rama już po prostowaniu i wstępnym połataniu, oraz po przeróbce przedniego zawieszenia.
       
Dalsze plany to: 
-wykorzystanie siedziska od Nie_Mientkiego 
-Kierownica płaska 
-Adaptacja dorobionego hamulca tarczowego 
-Skręcenie odpalenie, połatanie konstrukcyjne. 
-Zmiana Baku na taki z Ryśka albo SR2 albo coś podobnego by ładnie z siedziskiem pasowało. 
-A na końcu rozebranie i malunek.
 
A, że to jest wolna fantazja na temat mini jednośladu to mam dylemat jak to malować. 
I jeśli ktoś ma czas zerknąć, ocenić, ew. coś doradzić to będę wdzięczny, potemu ta ankieta.
 
1. 
   
2. 
   
3. 
   
4. 
  
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2017 16:21:23 przez hvil.)
 |  |  
	| 16-01-2017 16:13:13 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| nie_mientki   Pomocny użytkownik
 
 
   Liczba postów: 6,376
 Imię: Michał
 Skąd: Puławy
 Pojazd: Romet 50-T-1
 
 |  |  
	| 16-01-2017 17:03:14 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| nie_mientki   Pomocny użytkownik
 
 
   Liczba postów: 6,376
 Imię: Michał
 Skąd: Puławy
 Pojazd: Romet 50-T-1
 
 |  |  
	| 16-01-2017 17:46:08 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif) 2 użytkowników postawiło piwo nie_mientki za ten post:2 użytkowników postawiło piwo nie_mientki za ten post. joozek (01-17-2017), KeiSangi (01-16-2017)
 |  
	
		| komarinho   długodystansowiec
 
  
 
   Liczba postów: 552
 Imię: Paweł
 Skąd: Sanok/Kraków
 Pojazd: Romet Ogar 200
 
 |  |  
	| 16-01-2017 20:35:46 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| Jaro5   Praktykant
 
  
 
   Liczba postów: 466
 Imię: Jarek
 Skąd: Poddębice
 Pojazd: Romet Pony
 
 |  |  
	| 16-01-2017 23:15:06 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| hvil   Technik
 
  
 
   Liczba postów: 755
 Imię: Piotr
 Skąd: LU
 Pojazd: Romet Ogar 200
 
 | 
			| RE: Mini Motorynka 
 
				Ja już adaptacje zawieszeń mam przetestowaną na motocyklach. Są dwie opcje, tańsza szybsza nieodwracalna - cięcie.Droższa lepsza - przeróbka sztycy.
 
 Opcja druga przeróbka sztycy:
 1. W zależności od stosunku długości sztycy do główki bywają za długie główki ramy, lub za długie sztyce dolnej półki. Tą drogą robiłem w moim customiku MZ.
 2. Wyjmujesz pierścień osadczysztycy w dolnej półce, wyprasowujesz z niej sztycę.
 3. Dorabiasz nową o wymiarze pasującym do główki ramy. Tu masz komfort bo przy dorabianiu, możesz nawet szerokość dostosować sobie pod łożyska takie jak w ramie stosowano oryginalnie.
 4. Wprasowujesz ją w miejsce za krótkiej.
 5. Zakładasz pierścień osadczy i koniec zabawy.
 6. Skręcasz jak było oryginalnie.
 
 Z racji, że nie muszę mieć możliwości powrotu do oryginału w tej ramie motorynki, przetestowałem tańszą obcję i szybszą.
 Opcja nr 2. Cięcie. Na przykładzie Rama motorynki - Zawiecha Loncin 125:
 1. Demontaż rometowskiej zawiechy.
 2. Pomiar na sucho z założonymi miskami łożyskami itp. ile brakuje. (pamiętać trzeba, że wianki mają swoją grubość i je trzeba uwzględnić, by nie uciąż za dużo.
 3. Upitolenie główki ramy z góry i z dołu po trochę. Chyba 1,4 cm i 1,2 cm z tego co pamiętam ale mogę kłamać bo nie zostawiłem sobie notatek.
 4. Miski w ramie motorynkowe zostają, wianki trzeba dać te loncinowskie, wymiar podobny kulki dużo grubsze, wyżej odsadza bieżnie zewnętrzne i nic o siebie nie trze.
 5. Dorobienie najlepiej mosiężnych pierścieni osadczych bieżni zewnętrznych. Bierznie loncinowskie są bardzo źle spasowane ze sztycą, wszystko lata w palcach nawet. Ja u tokarza dorobiłem pierścionki je dokładnie osadzające na sztycy.
 6. Składamy wszystko razem.
 
 Czyli licząc od dołu: dolna półka, bieznia loncinowska (ta fabrycznie ciasno siedzi) , wianki loncinowskie, bieżnia ramy motorynkowa, upitolona z obu stron po trochę główka, bieżnia ramy motorynkowa, wianek loncinowski, bieżnia loncinowska, osłonka plastikowa noncinowska, nakrętka, półka, nakrętka.
 
 Tak to wygląda. Koszt 20 zł, nowy zestaw nakrętek z wiankami loncinowskimi bo ja miałem zawiechę bez tych rzeczy.
 
 Ale, polecam patent z przeróbką sztycy. Ja nie chciałem się w to bawić bo w loncinie dziwnie od dołu wyglada to jej osadzenie. Bałem się że chlaśnie przy wyprasowywaniu (to jakichś tandet znal nie alu).
 
 Ale wyjąć rurę sztycy, dorobić o szerokości motorynkowej i długości odpowiedniej. Tylko musi wówczas być zwężana na dole, by wprasować w półkę i na górze by nałożyć górną. Tokarz mi do motocykla taką dorobił za 30 zł.Więc do motorynki pewnie taniej. I składamy wszystko na rometa podzespołach, jedynie nakrętki loncinowskie.
 
 P.s. Półka loncinowska też luźno siedzi na sztycy loncinowskiej, na odpierdziel żółtki to wszystko pasują, ja sobie też to poprawiłem.
 
 A co do wymiaru, wiesz mi chodzi by ona pozostała w miarę uniwersalna jak oryginalne motorynki, a nie tylko na obecny wiek:-)
 |  |  
	| 17-01-2017 10:18:55 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif) 2 użytkowników postawiło piwo hvil za ten post:2 użytkowników postawiło piwo hvil za ten post. Motorowerzystka (01-17-2017), Sprint2002 (01-24-2017)
 |  
		
	 
		
  
 
 
 
 
 
		
		
	 
 Użytkownicy przeglądający ten wątek:
 
 
 | 
 
 
 
 
 |