Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montaż silnika 223 w ramie Ogara 205
Autor Wiadomość
tipowg Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 288
Imię: Łukasz
Skąd: Garwolin
Pojazd: Inny
Post: #1
Montaż silnika 223 w ramie Ogara 205
Witajcie.
Jeśli już było a nie odnalazłem to przepraszam.

Jest taka kwestia.
Zakupiłem ramę Ogara 205 zarejestrowana, ja opłaciłem oc.
Z racji że silnik jest w elementach pierwszych i nie kompletny, inny projekt pochłania teraz pieniądze a dodatkowo na koniec lutego kupuje umówionego Tropika zastanawia mnie kwestia montażu silnika z Ogara 200 ponieważ taki po remoncie leży u mnie na półce.

Czy ktoś to już z pozytywnym skutkiem przerabiał?
Koło od 200 mam.
Jak z mocowaniami czy podpasuja?

Mocowanie górne dorobił bym z grubej blachy.


tapatalk

Oczywiście montaż tego silnika jest chwilowy dopuki okiełznam finanse i zrobie silnik właściwy.

KOMAR 2350 - 1976r - z papierami
Romet 50T1(50TS) - 1979r- z papierami od 1 właściciela
Riga 13 - 1982 - rower z silnikiem
Mz ES150 - 1963 - brak papiera tylko umowa
Mz ES250 - 1971 - z papierami
WSK125 - 1983 - z papierami i rachunkiem zakupu z GS-u
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-02-2016 11:00:17 przez tipowg.)
22-02-2016 10:50:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Montaż silnika 223 w ramie Ogara 205
Nie opłaca się z tym bawić. Już wolałbym kupić samą ramę od 200 i resztę bebechów przełożyć, nawet na chwilę. Mocowania będziesz i tak musiał przerabiać, bo "jawka" jest zupełnie inaczej zbudowana niż kwadraciaki.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
22-02-2016 12:17:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Montaż silnika 223 w ramie Ogara 205
Jak na chwile to się nie opłaca, ale jak masz kwita na ta rame to wlozylbym ten silnik tam na stałe
22-02-2016 12:26:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tipowg Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 288
Imię: Łukasz
Skąd: Garwolin
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Montaż silnika 223 w ramie Ogara 205
Tak zarejestrowane na biała blachę, dowod jest OC opłacułem zaraz po zakupie bo nie było od lat. Docelowo jest koncepcja przywrócić mu stan właściwy ale obecnie więcej kasy wypływa z portfela. A ojciec gada mi że jemu by się pizdzik przydał na ryby.

A znając życie wsadzajac na chwile pewnie z rok by tak jeździł albo i dłużej.

tapatalk

KOMAR 2350 - 1976r - z papierami
Romet 50T1(50TS) - 1979r- z papierami od 1 właściciela
Riga 13 - 1982 - rower z silnikiem
Mz ES150 - 1963 - brak papiera tylko umowa
Mz ES250 - 1971 - z papierami
WSK125 - 1983 - z papierami i rachunkiem zakupu z GS-u
22-02-2016 12:41:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Montaż silnika 223 w ramie Ogara 205
Co nie zmienia faktu, że jakbyś już chciał to mieć "stopro" legalne to w grę wchodzi tylko silnik pasujący w oryginalne mocowania, bo jak będziesz przy nich grzebał to już możesz mieć problem z przeglądem z racji ingerencji w konstrukcję. Więc skoro tak czy tak trzeba "kombinować" to ja do niczego nie namawiam, ale w końcu czy to 200 czy 205 w papierach to nie robi różnicy, a co pasująca rama to pasująca rama.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
22-02-2016 12:59:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Michał Offline
Taki tam
*


Liczba postów: 317
Imię: Michał
Skąd: Kolbuszowa
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Montaż silnika 223 w ramie Ogara 205
Nie wiem,czy nie będzie problemu z odległością przednie koło-cylinder:
http://www.bikepics.com/pictures/2099113/
Łatwiej(i lepiej) będzie przełożyć gołą ramę z 200.
22-02-2016 13:20:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Michał za ten post.
tipowg Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 288
Imię: Łukasz
Skąd: Garwolin
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Montaż silnika 223 w ramie Ogara 205
I muślisz żeby poprawić "oznaczenia" ?

tapatalk

KOMAR 2350 - 1976r - z papierami
Romet 50T1(50TS) - 1979r- z papierami od 1 właściciela
Riga 13 - 1982 - rower z silnikiem
Mz ES150 - 1963 - brak papiera tylko umowa
Mz ES250 - 1971 - z papierami
WSK125 - 1983 - z papierami i rachunkiem zakupu z GS-u
22-02-2016 13:43:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Michał Offline
Taki tam
*


Liczba postów: 317
Imię: Michał
Skąd: Kolbuszowa
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Montaż silnika 223 w ramie Ogara 205
No,pasowałoby coś tam ''porzeźbić'' Wink
22-02-2016 13:49:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
borekk17 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 55
Imię: adam
Skąd: ddz
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Montaż silnika 223 w ramie Ogara 205
a nie lepiej kupić ci na złomie ramę od 200 i wyciąć kompletne mocowania i wspawać w rame z kwitami
22-02-2016 22:41:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Michał Offline
Taki tam
*


Liczba postów: 317
Imię: Michał
Skąd: Kolbuszowa
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Montaż silnika 223 w ramie Ogara 205
(22-02-2016 22:41:34)borekk17 napisał(a):  a nie lepiej kupić ci na złomie ramę od 200 i wyciąć kompletne mocowania i wspawać w rame z kwitami

I co mu to da? Przecież rama z 200 jest kompletnie inaczej wyprofilowana i jest innej długości?
Pozatym chyba łatwiej zmienić jeden numer,niż rzeźbić pół ramy?
22-02-2016 23:21:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tipowg Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 288
Imię: Łukasz
Skąd: Garwolin
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Montaż silnika 223 w ramie Ogara 205
Mam całego Ogra 200 którego robiłem na zabytek (bez kwitów ale jest umowa).
Bardziej myślałem o wsadzeniu 223 w tą ramę żeby ojciec nie truł mi d...
Bo ramę na kołach z kwitami 205 kupiłem na początku lutego.
Miałem go odtworzyć ale tydzień po zakupie zadzwonił koleś że chce sprzedać MZ ES 250/2 z 1971 roku z dokumentami za połowę kwoty jaka sobie krzyczą za sprzęt bez kwitów a jak pojechałem i zobaczyłem to się dogadałem i biorę go w ostatni weekend lutego.

Kokosów się nie zarabia a 2 projekty się robi jednocześnie i chciałem ojcu sprezentować.
Jak czegoś nie wymyślę to w ostateczności będę musiał spuścić zakup po kosztach chociaż szkoda legala tak pożegnać.

P.S. Borek ja z zasady staram trzymać się z daleka od szpachli i spawania. T prościej było by mi chyba "skorygować" oznakowanie ramy w 200 którą mam.

KOMAR 2350 - 1976r - z papierami
Romet 50T1(50TS) - 1979r- z papierami od 1 właściciela
Riga 13 - 1982 - rower z silnikiem
Mz ES150 - 1963 - brak papiera tylko umowa
Mz ES250 - 1971 - z papierami
WSK125 - 1983 - z papierami i rachunkiem zakupu z GS-u
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-02-2016 23:49:31 przez tipowg.)
22-02-2016 23:47:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: Franek P
Dzisiaj 10:32:03
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 250
ogar 205 023 mało mocy
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 09:15:34
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 435
Problem z paliwem w Romec...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 09:08:07
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 872
Zapłon CDI
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 09:02:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 239
Nierówna praca silnika
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 08:59:23
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 87
Czajka 1974 - szczegółowy...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:38:16
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 44
Co to za rower?
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:44:07
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 68
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 21:32:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 319
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 20:52:44
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1193
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 20:31:29
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 205
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: przemekprzybysz52
Wczoraj 12:22:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 318
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: jurecky
18-05-2024 22:16:31
» Odpowiedzi: 155
» Wyświetleń: 14427
Wał korbowy
Ostatni post: Wodnik
18-05-2024 13:49:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 150
brak przedniego światła
Ostatni post: skowron
17-05-2024 09:55:06
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 295
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: Wodnik
17-05-2024 00:57:21
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 97

Reklama