Szkiełkowanie
|
Autor |
Wiadomość |
mikbow
komarzysta
Liczba postów: 393
Imię: Mikolaj
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Komar
|
|
15-09-2014 20:30:21 |
|
|
mikolaj.lukasik
Mechanik
Liczba postów: 1,181
Imię: mikolaj
Skąd: lublin
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Szkiełkowanie
Mikrokulki Szklane są ponoć najlepsze
Siedem cudów Gierka
1. nie było bezrobocia
2. mimo że nie było bezrobocia, nikt nic nie robił.
3. mimo że nikt nic nie robił, plan wykonywano w 150 procentach.
4. mimo że plan wykonywano w 150 procentach, nigdzie niczego nie było.
5. mimo że nigdzie niczego nie było, każdy wszystko miał.
6. mimo że każdy wszystko miał, wszyscy wszystko kradli.
7. mimo że wszyscy wszystko kradli, to co kradli, zawsze było.
Siedem cudów Tuska
1. jest bezrobocie.
2. mimo że jest bezrobocie, wszyscy pracują.
3. mimo że wszyscy pracują, plan nie jest wykonywany nawet w 10 procentach.
4. mimo że plan nie jest wykonywany nawet w 10 procentach, wszędzie wszystko jest.
5. mimo że wszędzie wszystko jest, nie wszyscy wszystko mają.
6. mimo że nie wszyscy wszystko mają, kradną głównie ci, co mają wszystko.
7. mimo że kradną głównie ci co mają wszystko, nie udaje się nikogo złapać i niczego odzyskać.
|
|
17-09-2014 17:28:36 |
|
1 osoba postawiła piwo mikolaj.lukasik za ten post:1 osoba postawiła piwo mikolaj.lukasik za ten post.
mikbow (09-17-2014)
|
em_ko
Nowy
Liczba postów: 35
Imię: Michal
Skąd: dolnoslaskie
Pojazd: Inny
|
RE: Szkiełkowanie
(17-09-2014 17:28:36)mikolaj.lukasik napisał(a): Mikrokulki Szklane są ponoć najlepsze
Nie chcę mnożyć tematów, więc będzie tutaj.
1. Mam do wykonania szlif cylindra oraz szkiełkowanie całego silnika s38. Czy kolejność wykonywanych prac ma znaczenie? Lepiej najpierw wyszkiełkować , a następnie szlifować? A może odwrotnie? A może to bez znaczenia, gdy elementy są odpowiednio zabezpieczone?
2. Zabezpieczenie przed szkiełkowaniem: w jaki sposób zabezpieczacie części przed tym agresywnym procesem? W gwinty to chcę powkręcać śruby, a jak z pozostałymi otworami (łożyska, tuleje...). Może macie jakieś zdjęcia poglądowe, które pomogą także innym w przyszłości?
3. Czy sam gaźnik także poddaje się szkiełkowaniu?
|
|
27-12-2017 13:32:28 |
|
|
Lagoon
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
|
RE: Szkiełkowanie
Najlepiej najpierw szkiełkować a potem szlifować cylinder. Jeśli chodzi o zabezpieczenie to wszystko zależy od tego, czy zabieg wykonuje osoba myśląca, czy jakiś ćwierćmózg, który robi bo robi. Miałem ostatnio przygody i ze szkiełkowaniem i z malowaniem proszkowym i stwierdzam, że brak umiejętności u niektórych "fachowców" nie ma granic. Nikomu nie życzę trafić na takich partaczy. Co do samego szkiełkowania to lepszym , ale i niestety droższym zabiegiem jest sodowanie. Ciężko jest dokładnie umyć zakamarki po szkiełkowaniu, a wiadomo jak to się może skończyć w przypadku cylindra, gdy mikrokulki się dostaną między tłok i tuleję. Sodowanie ma tę zaletę, że efekt jest podobny a po zabiegu wkładamy część do wody, w które soda rozpuszcza się i nie ma zagrożenia, że ścierniwo nam gdzieś tam w zakamarkach pozostanie.
Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!
https://www.facebook.com/porting.studio/
|
|
27-12-2017 14:54:38 |
|
|
em_ko
Nowy
Liczba postów: 35
Imię: Michal
Skąd: dolnoslaskie
Pojazd: Inny
|
RE: Szkiełkowanie
Przygotowuję właśnie elementy do szkiełkowania.
O ile z karterami i pokrywami nie było problemu, by to doczyścić w kąpieli w ropie, o tyle stare osady na głowicy i cylindrze są praktycznie niemożliwe do całkowitego usunięcia. Wyszczotkowałem to porządnie, do tego w ruch poszedł papier ścierny, ale stwierdziłem, że to robota głupiego
Domyję jeszcze co mam, pozabezpieczam, i udam się z tym do szkiełkowania.
Najwyżej mnie wyrzucą za drzwi
|
|
28-12-2017 16:06:53 |
|
|
mikbow
komarzysta
Liczba postów: 393
Imię: Mikolaj
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Komar
|
|
09-05-2018 18:04:36 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|