nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,376
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
25-11-2013 20:43:50 |
|
|
Wojtek3362
Mechanik

Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Pytanie
Tak moimi słowami spróbuje ci wytłumaczyć
W silniki 4T mamy 4-suwy:
-ssanie - w tym suwie tłok przemieszcza się z GMP do DMP, zawór dolotowy jest otwarty, ładunek zostaje "wpuszczony" do cylindra.
-sprężanie - teraz tłok idzie od DMP do GMP, ładunek zostaje sprężony i następuje zapłon (w silniku ZS samozapłon), oba zawory są zamknięte.
-praca - Tłok leci z GMP do DMP, oba zawory są zamknięte
-wydech - No i tłok z DMP idzie do GMP, otwarty zawór wylotowy, następuje "wydalenie" spalin.
Oba zawory są otwarte na końcu suwu wydechu i początku suwu ssania, ale tylko przez milisekunde czy jakoś tak
Dzięki wykorbieniu wału i kole zamachowemu wał potrafi się "obkręcić" 4 razy.
W silniku dwusuwowym fukcje rozrządu pełni tłok.
-suw sprężania - tłok przemieszcza się z DMP do GMP, świeża mieszanka zostaje wprowadzona do wału korbowego, następuje zapłon mieszanki.
-suw pracy - tłok idzie z GMP do DMP po tym jak nastąpi zapłon, mieszanka kanałami płuczącymi dostaje się na denko tłoka i wypycha spaliny, po tym znowu następuje suw sprężania itd.
Jeżeli coś pokręciłem to sorry, pisałem to z głowy
mientki - co jak co, ale dwusuwy w małych pojemnościach są lepsze od 4T w kwesti mocy. Wytrzymałością jak i spalaniem rządzi 4T.
Moje pojazdy - Wojtek3362
Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-11-2013 21:00:42 przez Wojtek3362.)
|
|
25-11-2013 20:54:41 |
|
|
kw112
Chart passione mea, et vita mea

Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Pytanie
W 2t cały cykl pracy silnika zamka się w jednym obrocie kału korbowego, w 4t potrzebne są aż 2 obroty.
W dwu suwie można zrobić namiastkę zaworów stosując membranę. 4t jest silnikiem większym od silnika 2t.
W 2t stosunek wielkości silnika do jego mocy jest lepszy niż w 4t.
Czterosuw może być ZS (zapłon samoczynny/ diesel) albo ZI (zapłon iskrowy/ benzyna). W ZS może być komora dzielona lub niedzielona.
Komora korbowa w silniku 2t jest zamknięta. Potrzebne jest to, aby sprężyć mieszankę w komorze korbowej i później wprowadzić ja do cylindra. w 4t wał chodzi w oleju.
Silnik 2t różni się bardzo głowicą. Nie ma ona miejsca na zawory ani nic innego oprócz świecy, więc nie jest skomplikowana.
Głowica w 4t posiada miejsce na wałek rozrządu, klawiaturę (starsze typy), zawory, szklanki (nowsze silniki), ma wykonane kanały dolotowe i wylotowe, kanały doprowadzające substancję smarującą i chłodzącą.
Bardzo różni się cylinder 4t i 2t. 4t ma jednolitą tuleję, 2t ma wykonane kanały dolotowe i wylotowe.
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
|
|
25-11-2013 21:30:28 |
|
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,376
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Pytanie
(25-11-2013 20:54:41)Wojtek3362 napisał(a): mientki - co jak co, ale dwusuwy w małych pojemnościach są lepsze od 4T w kwesti mocy. Wytrzymałością jak i spalaniem rządzi 4T.
Oczywiście że w "małych pojemnościach" dwusuw przewyższy czterosuw. Mała pojemność=mały silnik. A weź tu się przejmuj z wykonywaniem mikro części rozrządu do silnika. Żadna firma się tego nie podejmie. Koszty niewspółmierne do potencjalnych efektów. A taki dwusuw-byle się kręcił, miał iskrę i paliwo-odpali.
Praktyka pokazuje że te granica tych "małych pojemności" leży gdzieś w okolicach 250ccm.
KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
|
|
25-11-2013 21:41:03 |
|
|
bartoszek5k
MacGyver

Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Pytanie
ROMET OGAR 205- remont ukończony
ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania
ROMET DELTA CTB - dupowóz
|
|
25-11-2013 23:29:02 |
|
|
afik98
traktorzysta początkujący elktromechanik
Liczba postów: 219
Imię: Adrian
Skąd: warmia i mazury koło Węgorzewa
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Pytanie
(25-11-2013 21:41:03)nie_mientki napisał(a): (25-11-2013 20:54:41)Wojtek3362 napisał(a): mientki - co jak co, ale dwusuwy w małych pojemnościach są lepsze od 4T w kwesti mocy. Wytrzymałością jak i spalaniem rządzi 4T.
Oczywiście że w "małych pojemnościach" dwusuw przewyższy czterosuw. Mała pojemność=mały silnik. A weź tu się przejmuj z wykonywaniem mikro części rozrządu do silnika. Żadna firma się tego nie podejmie. Koszty niewspółmierne do potencjalnych efektów. A taki dwusuw-byle się kręcił, miał iskrę i paliwo-odpali.
Praktyka pokazuje że te granica tych "małych pojemności" leży gdzieś w okolicach 250ccm.
Gdzieś na YT jest 30sek. filmik w którym chodzi malutki silniczek, tłoczek bez pierścieni i pyrka tak samo (dźwięk) jak z dawnych polskich bajek samochód.
Powiem tak: ciekawe.
Ło to ło
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-11-2013 00:53:02 przez afik98.)
|
|
26-11-2013 00:48:03 |
|
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,376
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
26-11-2013 00:54:05 |
|
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,376
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
26-11-2013 02:02:37 |
|
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,376
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
26-11-2013 02:41:53 |
|
1 osoba postawiła piwo nie_mientki za ten post:1 osoba postawiła piwo nie_mientki za ten post.
Semmao (11-26-2013)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|