![]() |
Pytanie - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Po godzinach (/forumdisplay.php?fid=22) +--- Dział: Hydepark (/forumdisplay.php?fid=23) +--- Wątek: Pytanie (/showthread.php?tid=20552) |
Pytanie - romet1989 - 25-11-2013 20:38:24 Siemka dzisiaj majster zapytał mnie jaka jest różnica między silnikiem 2t a 4t. Chciał bym się dowiedzieć jaka różnica jest w pracy silnika i w budowie pomożecie?.Wiem że silnik 2t nie ma zaworów jest smarowany mieszanką RE: Pytanie - nie_mientki - 25-11-2013 20:43:50 http://www.youtube.com/watch?v=viWhxvo6DLk http://www.youtube.com/watch?v=2Yx32F1cncg http://www.youtube.com/watch?v=nAKTVBRNsmI Znając angielski na poziomie podstawowym dowiesz się więcej niż Ci potrzeba. I nie słuchaj pierdolingu o wyższości 2t nad 4t. RE: Pytanie - Wojtek3362 - 25-11-2013 20:54:41 Tak moimi słowami spróbuje ci wytłumaczyć ![]() W silniki 4T mamy 4-suwy: -ssanie - w tym suwie tłok przemieszcza się z GMP do DMP, zawór dolotowy jest otwarty, ładunek zostaje "wpuszczony" do cylindra. -sprężanie - teraz tłok idzie od DMP do GMP, ładunek zostaje sprężony i następuje zapłon (w silniku ZS samozapłon), oba zawory są zamknięte. -praca - Tłok leci z GMP do DMP, oba zawory są zamknięte -wydech - No i tłok z DMP idzie do GMP, otwarty zawór wylotowy, następuje "wydalenie" spalin. Oba zawory są otwarte na końcu suwu wydechu i początku suwu ssania, ale tylko przez milisekunde czy jakoś tak Dzięki wykorbieniu wału i kole zamachowemu wał potrafi się "obkręcić" 4 razy. W silniku dwusuwowym fukcje rozrządu pełni tłok. -suw sprężania - tłok przemieszcza się z DMP do GMP, świeża mieszanka zostaje wprowadzona do wału korbowego, następuje zapłon mieszanki. -suw pracy - tłok idzie z GMP do DMP po tym jak nastąpi zapłon, mieszanka kanałami płuczącymi dostaje się na denko tłoka i wypycha spaliny, po tym znowu następuje suw sprężania itd. Jeżeli coś pokręciłem to sorry, pisałem to z głowy ![]() mientki - co jak co, ale dwusuwy w małych pojemnościach są lepsze od 4T w kwesti mocy. Wytrzymałością jak i spalaniem rządzi 4T. RE: Pytanie - Oggórek - 25-11-2013 21:01:53 (25-11-2013 20:54:41)Wojtek3362 napisał(a): mientki - co jak co, ale dwusuwy w małych pojemnościach są lepsze od 4T w kwesti mocy. Wytrzymałością jak i spalaniem rządzi 4T. Z wytrzymałością to bym się sprzeczał. RE: Pytanie - kw112 - 25-11-2013 21:30:28 W 2t cały cykl pracy silnika zamka się w jednym obrocie kału korbowego, w 4t potrzebne są aż 2 obroty. W dwu suwie można zrobić namiastkę zaworów stosując membranę. 4t jest silnikiem większym od silnika 2t. W 2t stosunek wielkości silnika do jego mocy jest lepszy niż w 4t. Czterosuw może być ZS (zapłon samoczynny/ diesel) albo ZI (zapłon iskrowy/ benzyna). W ZS może być komora dzielona lub niedzielona. Komora korbowa w silniku 2t jest zamknięta. Potrzebne jest to, aby sprężyć mieszankę w komorze korbowej i później wprowadzić ja do cylindra. w 4t wał chodzi w oleju. Silnik 2t różni się bardzo głowicą. Nie ma ona miejsca na zawory ani nic innego oprócz świecy, więc nie jest skomplikowana. Głowica w 4t posiada miejsce na wałek rozrządu, klawiaturę (starsze typy), zawory, szklanki (nowsze silniki), ma wykonane kanały dolotowe i wylotowe, kanały doprowadzające substancję smarującą i chłodzącą. Bardzo różni się cylinder 4t i 2t. 4t ma jednolitą tuleję, 2t ma wykonane kanały dolotowe i wylotowe. RE: Pytanie - nie_mientki - 25-11-2013 21:41:03 (25-11-2013 20:54:41)Wojtek3362 napisał(a): mientki - co jak co, ale dwusuwy w małych pojemnościach są lepsze od 4T w kwesti mocy. Wytrzymałością jak i spalaniem rządzi 4T. Oczywiście że w "małych pojemnościach" dwusuw przewyższy czterosuw. Mała pojemność=mały silnik. A weź tu się przejmuj z wykonywaniem mikro części rozrządu do silnika. Żadna firma się tego nie podejmie. Koszty niewspółmierne do potencjalnych efektów. A taki dwusuw-byle się kręcił, miał iskrę i paliwo-odpali. Praktyka pokazuje że te granica tych "małych pojemności" leży gdzieś w okolicach 250ccm. RE: Pytanie - romet1989 - 25-11-2013 23:21:34 Dzięki za opdpowiedzi jutro opowiem majstrowi co. i jak ![]() RE: Pytanie - bartoszek5k - 25-11-2013 23:29:02 http://www.youtube.com/watch?v=n4R3Zyi7VhQ http://www.youtube.com/watch?v=64KEDVz0inc RE: Pytanie - afik98 - 26-11-2013 00:48:03 (25-11-2013 21:41:03)nie_mientki napisał(a):(25-11-2013 20:54:41)Wojtek3362 napisał(a): mientki - co jak co, ale dwusuwy w małych pojemnościach są lepsze od 4T w kwesti mocy. Wytrzymałością jak i spalaniem rządzi 4T. Gdzieś na YT jest 30sek. filmik w którym chodzi malutki silniczek, tłoczek bez pierścieni i pyrka tak samo (dźwięk) jak z dawnych polskich bajek samochód. Powiem tak: ciekawe. Ło to ło RE: Pytanie - nie_mientki - 26-11-2013 00:54:05 (25-11-2013 23:29:02)bartoszek5k napisał(a): http://www.youtube.com/watch?v=n4R3Zyi7VhQ Bartek, oglądając te filmiki bardzo łatwo o utratę koncentracji. Czuję się jak podczas oglądania prognozy pogody na Super Stacji. RE: Pytanie - bartoszek5k - 26-11-2013 01:52:54 Prawda, po pierwszym razie nic nie zapamiętałem ani nie zrozumiałem (nie przez brak pojmowania) musiałem oglądać 2 i 3 i dopiero dało efekt. I kto powie że płeć piękna się nie zna RE: Pytanie - nie_mientki - 26-11-2013 02:02:37 A pogodę na SS widziałeś? ![]() Kiedyś obejrzałem i nic nie zapamiętałem. W dodatku taka rozkoszna jest ![]() RE: Pytanie - bartoszek5k - 26-11-2013 02:10:27 Ojjojoj w tym różowym jej ładnie, trzeba przyznać wiedzą kogo dawać, ale nie śmiećmy tematu bo się ktoś może zdenerwować RE: Pytanie - nie_mientki - 26-11-2013 02:41:53 Cycki nigdy nie są spamem. RE: Pytanie - bartoszek5k - 26-11-2013 02:46:44 No chociaż z drugiej strony to masz racje |