Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Chart] Problem z zapłonem
|
Autor |
Wiadomość |
darek23
Never Give Up!
Liczba postów: 322
Imię: Darek
Skąd: Kozienice
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Problem z zapłonem
Witam
Od niedawna posiadam Charta i od samego początku mam z nim problemy. Mianowicie w momencie gdy go kupowalem był na chodzie, ale przy przegazowaniu na "luzie" przerywał, dusił się, nie dało sie go wkręcić na obroty, w czasie jazdy pracował w miarę normalnie. Na drugi dzień nie odpalił wcale i nie odpala w dalszym ciągu. Zacząłem sprawdzać po kolei, gaźnik, zapłon moduł, wymieniłem tłok pierścienie i simmeringi na wale. Iskrę miał chociaz nie na każdej świecy i tylko na bardzo małej przerwie na świecy. Paliwo podaje świeca mokra. Pomierzyłem miernikiem cewki moduł cewke wn. Wyszło że moduł sprawny cewka wn i impulsator jest ok natomiast cewka zasilajaca wyszło że padnieta poniewaz miala opór w granicach 400-500 om. Wykręciłem zapłon wyjąłem ta cewke i po wyjeciu miala juz 600om. Po dokładnym obejrzeniu jej i poprawienu lutów wychodziło juz od 700-760 om(miernik mial jedna koncowke oberwana dotykalem samym kabelkiem wiec moglo dobrze nie stykac dlatego taka rozbieznosc ) myslalem ze juz bedzie git, wstawilem w podstawe, polutowalem i opór zmalał miał stale ok 710om. poskrecałem wszystko zalozylem magneto mierze jeszcze raz opór nadal 710 wiec powinien zapalic iskra mocniejsza. Jednak po dwoch trzech kopnieciach cewka znow miala ok 450 om. Co może być tego przyczyna? Wiem ze trzeba zmienic zaplon bo samej cewki nie dostane ale chcialbym sie dowiedziec czy to mozliwe aby tak sie dzialo i dlaczego opornosc cewki tak skacze? Dodam ze reszta sprawna wg pomiarow. Sorry ze sie tak rozpisalem ale chcialem jak najlepiej oddac temat z gory dzieki za odpowiedzi
Pozdrawiam
Darek
|
|
14-11-2013 13:40:27 |
|
|
stqc
Moderator
Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Problem z zapłonem
xyz
|
|
15-11-2013 09:41:46 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|