Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chłodzenie zapłonu.
Autor Wiadomość
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #1
Chłodzenie zapłonu.
Witam.
Mam pytanko.
Jeśli bym zamontował wiatraczek na krzywce by chłodził zapłon to wyjdzie coś na lepsze dla silnika?
Dodam jeszcze że Kondensator będzie umieszczony na zewnątrz motoru a w iskrowniku jest cewka zapłonowa nowej produkcji.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2013 21:11:14 przez kamil97.)
09-06-2013 21:10:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,738
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #2
RE: Chłodzenie zapłonu.
według mnie dobry pomysł Tongue ale nic to nie da
09-06-2013 21:15:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Chłodzenie zapłonu.
Aha. Ok. Dzięki.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
09-06-2013 21:21:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Chłodzenie zapłonu.
(09-06-2013 21:10:31)kamil97 napisał(a):  Jeśli bym zamontował wiatraczek na krzywce by chłodził zapłon to wyjdzie coś na lepsze dla silnika?

Nie. Silnik nie rozgrzeje się nigdy do takiej temperatury, żeby stopić uzwojenie (izolację na nim) więc to nie ma sensu, szczególnie, że prądnica jest zamknięta pod pokrywą. Pomysł niestety bezsensowny (nie bierz tego do siebie, po prostu mówię jak jest).

kamil97 napisał(a):Dodam jeszcze że Kondensator będzie umieszczony na zewnątrz motoru a w iskrowniku jest cewka zapłonowa nowej produkcji.

Kondensator na zewnątrz to dobry pomysł. Jednak polecam go wyprowadzić jak najbliżej silnika, np może być schowany pod tą metalową osłoną na filtr powietrza. Niektórzy pakują go do lampy - za daleko.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2013 21:36:40 przez BigSoft.)
09-06-2013 21:36:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Chłodzenie zapłonu.
Ja mam zamiar umieścić go pod kanapą.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
09-06-2013 21:42:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Chłodzenie zapłonu.
Im dalej, tym gorzej, ale zrobisz jak uważasz Wink

citroen-XM.pl
09-06-2013 21:45:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Chłodzenie zapłonu.
Ale pomyśle jeszcze. Ważne był na zewnątrz motoru.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
09-06-2013 21:51:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Joker345 Offline
Papier
*


Liczba postów: 328
Imię: Łukasz
Skąd: Ujazd śląski
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Chłodzenie zapłonu.
A co to daje że kondensator będzie schowany np pod osłoną filtra?

To jest Joker, tego nie ogarniesz.
10-06-2013 20:06:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Chłodzenie zapłonu.
nie bedzie sie grzał, a zarazem na ciepłym nie będzie problemów z odpalaniem na ciepłym silniku
10-06-2013 20:11:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Chłodzenie zapłonu.
(10-06-2013 20:06:58)Joker345 napisał(a):  A co to daje że kondensator będzie schowany np pod osłoną filtra?

Nowe kondensatory lubią szybko się uszkadzać od temperatury panującej w silniku. Taka "jakość". Prosty patent na to, to wyprowadzenie go poza silnik.

citroen-XM.pl
11-06-2013 00:11:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,869
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Chłodzenie zapłonu.
potwierdzam to co napisał bigsoft i kondzio ja też miałem problem z kondensatorem jeden chiński mi napuchł a był w zapłonie drugi czeski(tesla) jak się nagrzał bardzo mocno to też iskra słaba jak papier ale chińczyk jak się nagrzał to w ogóle nie było iskry i jak swój też wyrzuciłem poza zapłon w silniku i mam zamocowany do obudowy puszki filtra powietrza i musi być dobrze uziemiony i nie może ci wypaść w czasie jazdy bo ci motor zgaśnie raz tak miałem że z uchwytu mi się zsunął i motor zdechł ale jak masz na zewnątrz to czy ciepły czy zimny bardzo dobrze odpala i nawet jak jest silnik bardzo gorący to nic się reszcie zapłonu nie stanie
11-06-2013 01:08:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
LukaszzT1 Offline
Komarzysta :F
*


Liczba postów: 2,082
Imię: Łukasz
Skąd: Lubzina (RRS)
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Chłodzenie zapłonu.
A moze dać odrazu kondensator do cewki pod bakiem? miał by dobre chłodzenie,i przypiął go do cewki a z tego co mi wiadomo to nie bedzie z tym problemów bo widziałem ze ktos tak miał.

Romet 50-T1 1980r(Sprzedany)
Romet 50-T1 1981r (Sprzedany)
Romet ogar 200 1988r(Sprzedany)
Cezet 175 487.0 1988r(Sprzedana)
Simson Sr50 1987r
Polonez Caro Plus 1.6 Gli 1997r
11-06-2013 16:22:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Chłodzenie zapłonu.
Czyli Kondensator musi być zmasowany? To gdzie go najlepiej zamocować i w jaki sposób(uchwyt itp.)?

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
11-06-2013 16:54:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,142
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #14
RE: Chłodzenie zapłonu.
Odrazu dajcie kondek od malucha,ma już blaszkę do mocowania gdzieś na masę

Romet 50-T1 1979

Honda SFX 50 1995

Derbi GPR 50
2003

Romet Sport 1986
11-06-2013 16:59:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: Chłodzenie zapłonu.
(11-06-2013 16:54:53)kamil97 napisał(a):  Czyli Kondensator musi być zmasowany? To gdzie go najlepiej zamocować i w jaki sposób(uchwyt itp.)?

Oczywiście, że tak. Ogólnie taki kondensator nie ma biegunowości, ale sprowadzając to do + i -, to np kabelek kondensatora jest naszym +, a obudowa -. Więc obudowa musi mieć bardzo dobry kontakt z masą, aby kondensator spełniał swoją funkcję. Zresztą nawet jak popatrzycie na schemat zapłonu czy prądnicy, to jedna "kreska" z kondensatora jest podłączona do przerywacza, a druga do symbolu masy Wink

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-06-2013 18:27:07 przez BigSoft.)
11-06-2013 18:26:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Kadet vs Romet Pega...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 00:06:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 139
Proszę o pomoc w nazwie e...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 22:09:40
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 556
Części
Ostatni post: komarek54
Wczoraj 22:06:36
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 432
Moc silnika 023
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:13:43
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 239
Rocznik Robaka
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:38:13
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 7472
Powitać
Ostatni post: szyja35
Wczoraj 17:23:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Romet retro problem z prz...
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:37:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 234
Gdzie kupić nowe koło do ...
Ostatni post: tramwajarz
07-05-2024 21:45:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 210
kolejne problemy z komare...
Ostatni post: bartwilku
07-05-2024 14:27:43
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 322
Kupię Kupię ramę z dokume...
Ostatni post: krzysiekli1989
05-05-2024 11:11:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 170
Uszczelki silnika
Ostatni post: romek
04-05-2024 18:54:18
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 292
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
03-05-2024 21:26:36
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 452
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
03-05-2024 21:22:34
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 941
Czy były 2 rodzaje karter...
Ostatni post: Keizo
02-05-2024 21:24:07
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 299
Uchwyt lampy Rakiety
Ostatni post: krisb120
02-05-2024 14:18:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 208

Reklama