Chłodzenie zapłonu. - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20) +--- Wątek: Chłodzenie zapłonu. (/showthread.php?tid=15391) Strony: 1 2 |
Chłodzenie zapłonu. - kamil97 - 09-06-2013 21:10:31 Witam. Mam pytanko. Jeśli bym zamontował wiatraczek na krzywce by chłodził zapłon to wyjdzie coś na lepsze dla silnika? Dodam jeszcze że Kondensator będzie umieszczony na zewnątrz motoru a w iskrowniku jest cewka zapłonowa nowej produkcji. RE: Chłodzenie zapłonu. - fosa - 09-06-2013 21:15:15 według mnie dobry pomysł ale nic to nie da RE: Chłodzenie zapłonu. - kamil97 - 09-06-2013 21:21:45 Aha. Ok. Dzięki. RE: Chłodzenie zapłonu. - BigSoft - 09-06-2013 21:36:22 (09-06-2013 21:10:31)kamil97 napisał(a): Jeśli bym zamontował wiatraczek na krzywce by chłodził zapłon to wyjdzie coś na lepsze dla silnika? Nie. Silnik nie rozgrzeje się nigdy do takiej temperatury, żeby stopić uzwojenie (izolację na nim) więc to nie ma sensu, szczególnie, że prądnica jest zamknięta pod pokrywą. Pomysł niestety bezsensowny (nie bierz tego do siebie, po prostu mówię jak jest). kamil97 napisał(a):Dodam jeszcze że Kondensator będzie umieszczony na zewnątrz motoru a w iskrowniku jest cewka zapłonowa nowej produkcji. Kondensator na zewnątrz to dobry pomysł. Jednak polecam go wyprowadzić jak najbliżej silnika, np może być schowany pod tą metalową osłoną na filtr powietrza. Niektórzy pakują go do lampy - za daleko. RE: Chłodzenie zapłonu. - kamil97 - 09-06-2013 21:42:54 Ja mam zamiar umieścić go pod kanapą. RE: Chłodzenie zapłonu. - BigSoft - 09-06-2013 21:45:37 Im dalej, tym gorzej, ale zrobisz jak uważasz RE: Chłodzenie zapłonu. - kamil97 - 09-06-2013 21:51:43 Ale pomyśle jeszcze. Ważne był na zewnątrz motoru. RE: Chłodzenie zapłonu. - Joker345 - 10-06-2013 20:06:58 A co to daje że kondensator będzie schowany np pod osłoną filtra? RE: Chłodzenie zapłonu. - kondzio310 - 10-06-2013 20:11:11 nie bedzie sie grzał, a zarazem na ciepłym nie będzie problemów z odpalaniem na ciepłym silniku RE: Chłodzenie zapłonu. - BigSoft - 11-06-2013 00:11:30 (10-06-2013 20:06:58)Joker345 napisał(a): A co to daje że kondensator będzie schowany np pod osłoną filtra? Nowe kondensatory lubią szybko się uszkadzać od temperatury panującej w silniku. Taka "jakość". Prosty patent na to, to wyprowadzenie go poza silnik. RE: Chłodzenie zapłonu. - Marwerick - 11-06-2013 01:08:03 potwierdzam to co napisał bigsoft i kondzio ja też miałem problem z kondensatorem jeden chiński mi napuchł a był w zapłonie drugi czeski(tesla) jak się nagrzał bardzo mocno to też iskra słaba jak papier ale chińczyk jak się nagrzał to w ogóle nie było iskry i jak swój też wyrzuciłem poza zapłon w silniku i mam zamocowany do obudowy puszki filtra powietrza i musi być dobrze uziemiony i nie może ci wypaść w czasie jazdy bo ci motor zgaśnie raz tak miałem że z uchwytu mi się zsunął i motor zdechł ale jak masz na zewnątrz to czy ciepły czy zimny bardzo dobrze odpala i nawet jak jest silnik bardzo gorący to nic się reszcie zapłonu nie stanie RE: Chłodzenie zapłonu. - LukaszzT1 - 11-06-2013 16:22:07 A moze dać odrazu kondensator do cewki pod bakiem? miał by dobre chłodzenie,i przypiął go do cewki a z tego co mi wiadomo to nie bedzie z tym problemów bo widziałem ze ktos tak miał. RE: Chłodzenie zapłonu. - kamil97 - 11-06-2013 16:54:53 Czyli Kondensator musi być zmasowany? To gdzie go najlepiej zamocować i w jaki sposób(uchwyt itp.)? RE: Chłodzenie zapłonu. - tramwajarz - 11-06-2013 16:59:10 Odrazu dajcie kondek od malucha,ma już blaszkę do mocowania gdzieś na masę RE: Chłodzenie zapłonu. - BigSoft - 11-06-2013 18:26:21 (11-06-2013 16:54:53)kamil97 napisał(a): Czyli Kondensator musi być zmasowany? To gdzie go najlepiej zamocować i w jaki sposób(uchwyt itp.)? Oczywiście, że tak. Ogólnie taki kondensator nie ma biegunowości, ale sprowadzając to do + i -, to np kabelek kondensatora jest naszym +, a obudowa -. Więc obudowa musi mieć bardzo dobry kontakt z masą, aby kondensator spełniał swoją funkcję. Zresztą nawet jak popatrzycie na schemat zapłonu czy prądnicy, to jedna "kreska" z kondensatora jest podłączona do przerywacza, a druga do symbolu masy |