Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
"rasowanie" s-38 kto pomoże w przeróbce przez internet
Autor Wiadomość
herkules9200 Offline
Banned


Liczba postów: 13
Imię: Dominik
Skąd: Korzeniów
Pojazd: Inny
Post: #1
"rasowanie" s-38 kto pomoże w przeróbce przez internet
Witam. Jestem kompletnie zielony w takiej tematyce. Może i złożyłem ten silnik ale z powodu braku głowicy, gwint zerwany, i przy zakręcaniu sprzęgła wał się obrobił nie odpalę go. Może uda mi się skądś załatwić drugi silnik który bym miał a w tym chciałbym spróbować go podrasować. Znalazłem schematy p. Sałka, niestety rysunki i wgl nie podchodzą mi. Czy jest któs w stanie wytłumaczyć przez pw typu: zrób to i to, opisze cylinder komara i wgl wytłumaczy "po chłpsku" Wink Nawet ustawienie zapłonu mi nie wychodzi ;/ a lubie polskie motocykle, wgl kocham moto. Z góry dzięki Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-03-2013 00:04:57 przez herkules9200.)
21-03-2013 00:02:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
wojtekr35 Offline
TeRrOrYsTa
*


Liczba postów: 939
Imię: Wojtek
Skąd: Nowa Ruda
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: "rasowanie" s-38 kto pomoże w przeróbce przez internet
No to z tego co pamiętam, to
-podkładka pod cylinder o grubości 1mm (jest ona po to, aby zmienić kąt otwarcia okien, a dokładniej o wydechowe tutaj chodzi, dzięki temu nie trzeba bawić się pilnikiem w tulei)
-zebrać z góry cylindra 1mm (po to, aby utrzymać ten sam stopień sprężania, po dodaniu podkładki pod cylinder)
-splanować głowicę o ... (zależy jak bardzo wierzy się w wytrzymałość tego silnika :F, wartość 1mm można uznać, za mało szkodliwą dla silnika, przy w miarę dużym wzroście kompresji)
-Podcięcie nóżki tłoka od strony kanały ssącego o 3mm (nigdzie było informacji po co to się robi, tylko wszędzie podciąć bo... podciąć, ale jak się pomyśli to się dojdzie do tego, że okno ssącego jest dłużej otwarte i więcej mieszanki zaciągnie)
-Odchudzić tłok(najlepiej miniszlifierka i wszystkie pozostałości po odlewie zeszlifować, można podciąć też tłok od strony wydechu, bo od strony kanału ssącego już jest podcięty-poprzedni punkt)
-Zmiana gaźnika na większy (jaki to już zależy od właściciela pojazdu)
-Inny wydech (jak dobrze pamiętam to od simsona polecali)

Miały to być podstawowe czynności, więc w jakieś grzebanie przy oknach i kanałach się nie zagłębiam.

Wszystko sobie przypominałem z trakcie pisania, więc są możliwe jakieś błędy, jak się znajdą to proszę poprawić hmm

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Wszystko jest dla ludzi, wszystko też może Cię zabić"

http://www.facebook.com/pages/Supermoto-...2273483398
21-03-2013 00:32:11
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wojtekr35 za ten post.
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: "rasowanie" s-38 kto pomoże w przeróbce przez internet
(21-03-2013 00:32:11)wojtekr35 napisał(a):  No to z tego co pamiętam, to
-podkładka pod cylinder o grubości 1mm (jest ona po to, aby zmienić kąt otwarcia okien, a dokładniej o wydechowe tutaj chodzi, dzięki temu nie trzeba bawić się pilnikiem w tulei)
-zebrać z góry cylindra 1mm (po to, aby utrzymać ten sam stopień sprężania, po dodaniu podkładki pod cylinder)
-splanować głowicę o ... (zależy jak bardzo wierzy się w wytrzymałość tego silnika :F, wartość 1mm można uznać, za mało szkodliwą dla silnika, przy w miarę dużym wzroście kompresji)
-Podcięcie nóżki tłoka od strony kanały ssącego o 3mm (nigdzie było informacji po co to się robi, tylko wszędzie podciąć bo... podciąć, ale jak się pomyśli to się dojdzie do tego, że okno ssącego jest dłużej otwarte i więcej mieszanki zaciągnie)
-Odchudzić tłok(najlepiej miniszlifierka i wszystkie pozostałości po odlewie zeszlifować, można podciąć też tłok od strony wydechu, bo od strony kanału ssącego już jest podcięty-poprzedni punkt)
-Zmiana gaźnika na większy (jaki to już zależy od właściciela pojazdu)
-Inny wydech (jak dobrze pamiętam to od simsona polecali)

Miały to być podstawowe czynności, więc w jakieś grzebanie przy oknach i kanałach się nie zagłębiam.

Wszystko sobie przypominałem z trakcie pisania, więc są możliwe jakieś błędy, jak się znajdą to proszę poprawić hmm

Jest to sprawdzony sposób? Bo chcieliśmy dać tą podkładkę pod cylinder ale nie wiem czy jest to warte tej roboty.
21-03-2013 00:55:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wojtekr35 Offline
TeRrOrYsTa
*


Liczba postów: 939
Imię: Wojtek
Skąd: Nowa Ruda
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: "rasowanie" s-38 kto pomoże w przeróbce przez internet
Sałek o tym pisał, więc myślę, a wręcz jestem pewien, że to coś da ;]

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Wszystko jest dla ludzi, wszystko też może Cię zabić"

http://www.facebook.com/pages/Supermoto-...2273483398
21-03-2013 01:16:55
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,747
Imię: Maciek
Skąd: Mazury
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: "rasowanie" s-38 kto pomoże w przeróbce przez internet
(21-03-2013 01:16:55)wojtekr35 napisał(a):  Sałek o tym pisał, więc myślę, a wręcz jestem pewien, że to coś da ;]

Mniej więcej po tym masz około 4km radocha

xyz
21-03-2013 09:09:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wojtekr35 Offline
TeRrOrYsTa
*


Liczba postów: 939
Imię: Wojtek
Skąd: Nowa Ruda
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: "rasowanie" s-38 kto pomoże w przeróbce przez internet
Żeby te 4KM uzyskać to trzeba się trochę pobawić, ale nie zmienia to faktu, że nie widziałem jeszcze silnika w którym tuning byłby prostszy i tańszy, no i pozwolił by uzyskać ponad 2x więcej mocy niż, przy silniku seryjnym ;]

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Wszystko jest dla ludzi, wszystko też może Cię zabić"

http://www.facebook.com/pages/Supermoto-...2273483398
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-03-2013 11:18:16 przez wojtekr35.)
21-03-2013 11:18:05
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: "rasowanie" s-38 kto pomoże w przeróbce przez internet
A jak z zywotnoscia silnika? Slyszalem rozne zdania, ze bardzo zmniejsza zywwotnosc i slyszelem ze prawie sie nie zmienia jesli sie nie piluje silnika. Wiecie cos na ten temat?
21-03-2013 13:35:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
herkules9200 Offline
Banned


Liczba postów: 13
Imię: Dominik
Skąd: Korzeniów
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: "rasowanie" s-38 kto pomoże w przeróbce przez internet
Dzięki koledzy za zainteresowanie się tematem ;] Myślę że też nie jednemu początkowemu sie to przyda, chociaż mało już jeździ, komarów rometów itp Sad
21-03-2013 21:54:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry
Ostatni post: Jakiś_typ
Dzisiaj 18:19:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 7
Romet Wigry 3
Ostatni post: Miczix
Dzisiaj 15:04:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 49
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Maka_91
Dzisiaj 12:32:21
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1902
Jaguar
Ostatni post: WIcky
Dzisiaj 09:36:18
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 37
Cześć wszystkim :)
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 22:17:45
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 59
Pytanie o kolor mojego gi...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:08:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 98
[019] Dobór korbowodu na ...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 19:31:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 58
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:27:32
» Odpowiedzi: 206
» Wyświetleń: 11895
Rozmiary dysz gaźnika ser...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 18:48:28
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 26729
zderzak startera
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 14:03:18
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 147
Finanse forum
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:31:38
» Odpowiedzi: 99
» Wyświetleń: 35420
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:34:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 934
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 03:39:13
» Odpowiedzi: 196
» Wyświetleń: 55971
Kod lakieru Kama. Pilnie!...
Ostatni post: Anakin 320
28-07-2025 16:10:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 70
Rewizja silnika mińsk 400
Ostatni post: Bob_Harley
28-07-2025 15:56:02
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 195

Reklama