"rasowanie" s-38 kto pomoże w przeróbce przez internet - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20) +--- Wątek: "rasowanie" s-38 kto pomoże w przeróbce przez internet (/showthread.php?tid=12702) |
"rasowanie" s-38 kto pomoże w przeróbce przez internet - herkules9200 - 21-03-2013 00:02:50 Witam. Jestem kompletnie zielony w takiej tematyce. Może i złożyłem ten silnik ale z powodu braku głowicy, gwint zerwany, i przy zakręcaniu sprzęgła wał się obrobił nie odpalę go. Może uda mi się skądś załatwić drugi silnik który bym miał a w tym chciałbym spróbować go podrasować. Znalazłem schematy p. Sałka, niestety rysunki i wgl nie podchodzą mi. Czy jest któs w stanie wytłumaczyć przez pw typu: zrób to i to, opisze cylinder komara i wgl wytłumaczy "po chłpsku" Nawet ustawienie zapłonu mi nie wychodzi ;/ a lubie polskie motocykle, wgl kocham moto. Z góry dzięki RE: "rasowanie" s-38 kto pomoże w przeróbce przez internet - wojtekr35 - 21-03-2013 00:32:11 No to z tego co pamiętam, to -podkładka pod cylinder o grubości 1mm (jest ona po to, aby zmienić kąt otwarcia okien, a dokładniej o wydechowe tutaj chodzi, dzięki temu nie trzeba bawić się pilnikiem w tulei) -zebrać z góry cylindra 1mm (po to, aby utrzymać ten sam stopień sprężania, po dodaniu podkładki pod cylinder) -splanować głowicę o ... (zależy jak bardzo wierzy się w wytrzymałość tego silnika , wartość 1mm można uznać, za mało szkodliwą dla silnika, przy w miarę dużym wzroście kompresji) -Podcięcie nóżki tłoka od strony kanały ssącego o 3mm (nigdzie było informacji po co to się robi, tylko wszędzie podciąć bo... podciąć, ale jak się pomyśli to się dojdzie do tego, że okno ssącego jest dłużej otwarte i więcej mieszanki zaciągnie) -Odchudzić tłok(najlepiej miniszlifierka i wszystkie pozostałości po odlewie zeszlifować, można podciąć też tłok od strony wydechu, bo od strony kanału ssącego już jest podcięty-poprzedni punkt) -Zmiana gaźnika na większy (jaki to już zależy od właściciela pojazdu) -Inny wydech (jak dobrze pamiętam to od simsona polecali) Miały to być podstawowe czynności, więc w jakieś grzebanie przy oknach i kanałach się nie zagłębiam. Wszystko sobie przypominałem z trakcie pisania, więc są możliwe jakieś błędy, jak się znajdą to proszę poprawić RE: "rasowanie" s-38 kto pomoże w przeróbce przez internet - Kanilox - 21-03-2013 00:55:52 (21-03-2013 00:32:11)wojtekr35 napisał(a): No to z tego co pamiętam, to Jest to sprawdzony sposób? Bo chcieliśmy dać tą podkładkę pod cylinder ale nie wiem czy jest to warte tej roboty. RE: "rasowanie" s-38 kto pomoże w przeróbce przez internet - wojtekr35 - 21-03-2013 01:16:55 Sałek o tym pisał, więc myślę, a wręcz jestem pewien, że to coś da ;] RE: "rasowanie" s-38 kto pomoże w przeróbce przez internet - stqc - 21-03-2013 09:09:36 (21-03-2013 01:16:55)wojtekr35 napisał(a): Sałek o tym pisał, więc myślę, a wręcz jestem pewien, że to coś da ;] Mniej więcej po tym masz około 4km RE: "rasowanie" s-38 kto pomoże w przeróbce przez internet - wojtekr35 - 21-03-2013 11:18:05 Żeby te 4KM uzyskać to trzeba się trochę pobawić, ale nie zmienia to faktu, że nie widziałem jeszcze silnika w którym tuning byłby prostszy i tańszy, no i pozwolił by uzyskać ponad 2x więcej mocy niż, przy silniku seryjnym ;] RE: "rasowanie" s-38 kto pomoże w przeróbce przez internet - Kanilox - 21-03-2013 13:35:22 A jak z zywotnoscia silnika? Slyszalem rozne zdania, ze bardzo zmniejsza zywwotnosc i slyszelem ze prawie sie nie zmienia jesli sie nie piluje silnika. Wiecie cos na ten temat? RE: "rasowanie" s-38 kto pomoże w przeróbce przez internet - herkules9200 - 21-03-2013 21:54:19 Dzięki koledzy za zainteresowanie się tematem ;] Myślę że też nie jednemu początkowemu sie to przyda, chociaż mało już jeździ, komarów rometów itp |