Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Romet Chart Kilka Pytań
|
Autor |
Wiadomość |
seba_1239
Romet Ogar 205
Liczba postów: 149
Imię: Sebastian
Skąd: Kowale
Pojazd: Romet Ogar 205
|
Romet Chart Kilka Pytań
Witam
Niedawno zastanawiałem się nad swapem silnika w moim ogarze lecz przemyślałem to i nie ma to sensu. Interesuje mnie Romet Chart. Powiedzcie szczerze jak sprawują się wam te motorki, jak jest z częściami i awaryjnością ,ile warto zapłacić za zdrowego Charta? Czy jest duża różnica w komforcie jazdy i osiągach w porównaniu do ogara 205? Jak radzi sobie z dwoma osobami i jak znosi dłuższe trasy?
Pozdrawiam
Sebastian
|
|
17-06-2012 21:23:17 |
|
|
gabriel0
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
Liczba postów: 1,494
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Romet Chart Kilka Pytań
Ja na swojego charta nie narzekam tylko od razu ci mówię kup sobie 2-gi silnik na zapasowe części. Do rometa to trzeba być przewidującym... We 2-jkę to nawet nieźle idzie. Za charta takiego w miarę trzeba dać ze 800zł
http://tablica.pl/motoryzacja/?q=chart&search[order]=filter_float_price%3Aasc
Ten jest tani i w nie najgorszym stanie http://tablica.pl/oferta/romet-chart-ID1...80b2;r:;s:
I CO NAJWAŻNIEJSZE! Opuść kopniak do połowy abyś nie musiał zaraz rozpoławiać i wymieniać sprężyny od kopniaka.(bo ja muszę )
"Ten komar za pomału się porusza"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-06-2012 22:18:11 przez gabriel0.)
|
|
17-06-2012 22:14:44 |
|
1 osoba postawiła piwo gabriel0 za ten post:1 osoba postawiła piwo gabriel0 za ten post.
seba_1239 (06-17-2012)
|
rowler
Technik
Liczba postów: 621
Imię: Krystian
Skąd: Konin
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart Kilka Pytań
ja też mam około 190cm i jeździ mi się bardzo wygodnie, nawet na dłuższych trasach nie ma problemu z bólem pleców itp., czy silnik charta jest podatny na modyfikacje? hmm, można się pobawić i trochę z niego jeszcze wykrzesać np. spiłować kartery pod cylek simsona, dać lepszy gaźnik, polerka kanałów, głowica od simsona po planowaniu to trochę ci da, dodatkowo membrana, dodatkowe kanały płuczące, spawak, czyli można osiągnąć wiele co za tym idzie zmniejszyć żywotność silnika, ale każdy robi według gustu a o tych się nie dyskutuje
|
|
18-06-2012 21:58:56 |
|
|
Michallres
CHARTKOR
Liczba postów: 114
Imię: Michał
Skąd: Złoczew
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Chart Kilka Pytań
To może ja się wypowiem na temat charta, bo przejechałem na moim nie całe 6 tyś km.
Pierwszą zaletą jest wygodna pozycja za kierownicą, czego nie ma w ogarach, komarkach itp.
Zawieszenie to kolejna zaleta, ja w swoim z tyłu mam od WSK gdzie jest większy skok i jest bardziej elastyczny na dziurach. Oryginalne tylne zawieszenie dla mnie porażka.
W dalekich trasach bardzo dobrze się sprawuje. Można jechać 50-60km bez przerwy i nie czuć zmęczenia. Siedzenie jest dosyć duże i wygodne.
Na temat silnika nie mogę się za bardzo wypowiedzieć, bo od kiedy go kupiłem nic się przy nim nie zepsuło
Zapłon to kolejna bezawaryjna część do której się nie dotykam od kupna
Spalanie w granicach 2,5l/100km przy prędkości maksymalnej, co jest bardzo dużą zaletą.
Mój na 15z zębatce osiąga prędkość 65-68km/h, czyli tragedii nie ma jak na tak niskie spalanie.
Czas na minusy.
Nie ma w ogóle części do tuningu silnika. Szkoda, ale zawsze można kupić cylinder od simsona i przerobić.
Brak 4 biegu. Często podczas jazdy aż chcę się włączyć 4-kę
Podsumowując.
Chart idealnie nadaje się do jazdy na co dzień. Wiadomo, nie jest to demon szybkości, ale do jazdy turystycznej też się nadaje ze względu na małe spalanie Ja w swoim charcie mam założone bagażniki boczne od motocykla MZ które nadają charakteru motocykla turystycznego
|
|
19-06-2012 16:14:14 |
|
1 osoba postawiła piwo Michallres za ten post:1 osoba postawiła piwo Michallres za ten post.
seba_1239 (06-19-2012)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|