Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Romet Chart Kilka Pytań - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+--- Wątek: Romet Chart Kilka Pytań (/showthread.php?tid=5391)

Strony: 1 2


Romet Chart Kilka Pytań - seba_1239 - 17-06-2012 21:23:17

WitamSmile
Niedawno zastanawiałem się nad swapem silnika w moim ogarze lecz przemyślałem to i nie ma to sensu.Wink Interesuje mnie Romet Chart. Powiedzcie szczerze jak sprawują się wam te motorki, jak jest z częściami i awaryjnością ,ile warto zapłacić za zdrowego Charta? Czy jest duża różnica w komforcie jazdy i osiągach w porównaniu do ogara 205? Jak radzi sobie z dwoma osobami i jak znosi dłuższe trasy?
Pozdrawiam
Sebastian
Cool


RE: Romet Chart Kilka Pytań - rowler - 17-06-2012 21:35:31

powiem że jak narazie jestem bardzo zadowolony z mojego charta, trochę problemów po remoncie było ale po regulacji i uszczelnieniu do końca wszystkiego jest ideał, dobrze idzie z dwiema osobami, mało awaryjny, prawie wcale jak na razie, jest szybszy i mocniejszy od ogara 205, do części nie ma problemów z dostępem, nawet zmd można załatwić bez problemu, za dobrego charta tak około od 1200 w wzwyż, nie grzeje się mocno jak na 50 ccm w dłuższych trasach ale warto dać nieraz mu trochę odsapnąć


RE: Romet Chart Kilka Pytań - gabriel0 - 17-06-2012 22:14:44

Ja na swojego charta nie narzekam tylko od razu ci mówię kup sobie 2-gi silnik na zapasowe części. Do rometa to trzeba być przewidującym... We 2-jkę to nawet nieźle idzie. Za charta takiego w miarę trzeba dać ze 800zł

http://tablica.pl/motoryzacja/?q=chart&search[order]=filter_float_price%3Aasc

Ten jest tani i w nie najgorszym stanie http://tablica.pl/oferta/romet-chart-ID1bm1L.html#2cbc80b2;r:;s:

I CO NAJWAŻNIEJSZE! Opuść kopniak do połowy abyś nie musiał zaraz rozpoławiać i wymieniać sprężyny od kopniaka.(bo ja muszę Sad )


RE: Romet Chart Kilka Pytań - seba_1239 - 17-06-2012 22:46:26

A jak wypada ten motorek z pojedynku z Simkiem s51? Dużo odstaje od niego?


RE: Romet Chart Kilka Pytań - rowler - 17-06-2012 22:50:37

zależy od egzemplarzy, raz simson nie dorównuje chatowi a raz chart nie ma szans z simsonem, różnie bywa w zależności od stanu i modyfikacji


RE: Romet Chart Kilka Pytań - Rammbo - 18-06-2012 11:14:00

Chart jest dużo lepszy od ogara, jest wygodny szybki mocny, ma kierunki i dobre światła. W porównaniu z simsonem jest ładniejszy(moje zdanieWink) i wygodniejszy a dotego tańszy. Silnik od simsona jest jednak lepszy i mocniejszy, ale jak simek nie jest dobrze zrobiony to charcikowi może tylnią lampę podziwiać najwyżejWink


RE: Romet Chart Kilka Pytań - seba_1239 - 18-06-2012 20:32:11

(18-06-2012 11:14:00)Rammbo napisał(a):  Chart jest dużo lepszy od ogara, jest wygodny szybki mocny, ma kierunki i dobre światła. W porównaniu z simsonem jest ładniejszy(moje zdanieWink) i wygodniejszy a dotego tańszy. Silnik od simsona jest jednak lepszy i mocniejszy, ale jak simek nie jest dobrze zrobiony to charcikowi może tylnią lampę podziwiać najwyżejWink

No mi osobiście też bardziej Charcik się podoba od simsona. A czy ten silnik jest podatny na modyfikację, czy trudno wykrzesać z niego dodatkową moc? A jeszcze jedno nie wiem jak bym się czuł na Charcie (mam 188cm wzrostu) i jazda ogarem gdzieś dalej jest trochę niewygodna. Czy Chart jest wyższy od ogara i pozycja za kierownicą jest lepsza?
Pozdrawiam


RE: Romet Chart Kilka Pytań - rowler - 18-06-2012 21:58:56

ja też mam około 190cm i jeździ mi się bardzo wygodnie, nawet na dłuższych trasach nie ma problemu z bólem pleców itp., czy silnik charta jest podatny na modyfikacje? hmm, można się pobawić i trochę z niego jeszcze wykrzesać np. spiłować kartery pod cylek simsona, dać lepszy gaźnik, polerka kanałów, głowica od simsona po planowaniu to trochę ci da, dodatkowo membrana, dodatkowe kanały płuczące, spawak, czyli można osiągnąć wiele co za tym idzie zmniejszyć żywotność silnika, ale każdy robi według gustu a o tych się nie dyskutuje


RE: Romet Chart Kilka Pytań - Michallres - 19-06-2012 16:14:14

To może ja się wypowiem na temat charta, bo przejechałem na moim nie całe 6 tyś km.
Pierwszą zaletą jest wygodna pozycja za kierownicą, czego nie ma w ogarach, komarkach itp.
Zawieszenie to kolejna zaleta, ja w swoim z tyłu mam od WSK gdzie jest większy skok i jest bardziej elastyczny na dziurach. Oryginalne tylne zawieszenie dla mnie porażka.
W dalekich trasach bardzo dobrze się sprawuje. Można jechać 50-60km bez przerwy i nie czuć zmęczenia. Siedzenie jest dosyć duże i wygodne.
Na temat silnika nie mogę się za bardzo wypowiedzieć, bo od kiedy go kupiłem nic się przy nim nie zepsuło Big Grin
Zapłon to kolejna bezawaryjna część do której się nie dotykam od kupna Big Grin
Spalanie w granicach 2,5l/100km przy prędkości maksymalnej, co jest bardzo dużą zaletą.
Mój na 15z zębatce osiąga prędkość 65-68km/h, czyli tragedii nie ma jak na tak niskie spalanie.

Czas na minusy.
Nie ma w ogóle części do tuningu silnika. Szkoda, ale zawsze można kupić cylinder od simsona i przerobić.
Brak 4 biegu. Często podczas jazdy aż chcę się włączyć 4-kę Tongue

Podsumowując.
Chart idealnie nadaje się do jazdy na co dzień. Wiadomo, nie jest to demon szybkości, ale do jazdy turystycznej też się nadaje ze względu na małe spalanie Big Grin Ja w swoim charcie mam założone bagażniki boczne od motocykla MZ które nadają charakteru motocykla turystycznego Big Grin


RE: Romet Chart Kilka Pytań - seba_1239 - 25-06-2012 00:46:24

A wyjaśnijcie mi jeszcze jak jest z tym zapłonem. Czy faktycznie jest bezobsługowy? Potrafi się sam przestawiać? I kolejna rzecz moduł jak jest z jego dostępnością na rynku i jego awaryjnością? I czy impulsator często siada?


RE: Romet Chart Kilka Pytań - Błażej - 25-06-2012 00:59:50

nie ma się tam co przestawić, bo nie ma przerywacza. Jak przykręcisz dobrze 3 śrubki trzymające podstawę to co ma Ci się przestawić ? Mnie ani razu nie siadł impulsator. Moduł mi siadł 3 razy, ale zawsze go od ręki kupowałem. Dostaniesz go wszędzie. Skuterdębica, allegro


RE: Romet Chart Kilka Pytań - Stachu.G - 25-06-2012 16:13:35

Nie kupuje się oryginalnych wadliwych modułów tylko robi się swój od podstaw na porządnej płytce drukowanej i z opornikami druciakami a nie oryginalnie napylonych. I wtedy taki moduł jest bezawaryjny


RE: Romet Chart Kilka Pytań - Rammbo - 25-06-2012 17:19:12

Co do modyfikacji to mam tłok 40mm i nawet że się zbiera. Widziałem sprzęgło ze zmienionym przełożeniem ale nie wiem co dokładnie da, jak się dowiem to napiszę. Spalanie jest naprawdę małe.Chart jest dosyć spory i myślę że przy twoim wzroście nie będzie problemu z jazdą. Ja jeszcze żadnych problemów nie miałem, ale dopiero mam go 2 miechyBig Grin


RE: Romet Chart Kilka Pytań - Błażej - 25-06-2012 17:21:47

Jak się ma nową i sprawną instalacje to fabryczny moduł nie spali się. Nie gadaj głupot stachu


RE: Romet Chart Kilka Pytań - Stachu.G - 25-06-2012 21:42:37

Zapewne nie rozbierałeś takiego modułu nie wiesz nawet jakie tam są elementy więc co ty możesz o tym powiedzieć ? No ale tak to jest jak kasę na nowe dadzą starzy a samochodowy mechanik założy to po w to wnikać. Oryginalna płytka łamię się dosłownie w rękach rezystory napylone oryginalnie też się nie sprawdzają nie wiem dlaczego mieszasz w to instalację facepalm