Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Ankieta: Który motorower będzie nabardziej bezproblemowy w eksploatacji?
50T-1 (019)
Ogar 200
Ogar 205
[Wyniki ankiety]
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Autor Wiadomość
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 646
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #286
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
nawet jakies 3km wystarczą byle silnik zagrzać, oczywiscie warto tez sprawdzić po dłuższej wycieczce jaki kolor, no i trzeba gasić od razu z wysokich obrotów bo wtedy wynik jest miarodajny, rzecz jasna nic nie stoi na przeszkodzie zeby sprawdzić tez kolor swiecy podczas pracy na jałowych obrotach, np. niech popyrka na luzie 5min i bedzie wiadomo co w cylindrze piszczy
20-11-2025 17:58:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
grissley Offline
Kombinator
*


Liczba postów: 177
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #287
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Jakaś siwa ona jest, a nie kakaowa...
Sprawdziłem też jak mocno jest odkręcona śrubka regulacyjna (od stanu "zakręcenia"). Dokładnie 1 i 5/8 obrotu w lewo. Czyli o 1/8 ubożej niż "przepisowe" 1.5 obrotu dla Amala.
No ale wcześniej rzekomo była za bogato. Nie wie, czy temperatura może tu mieć coś do rzeczy, bo spadła o 10 stopni (a w zimnym powietrzu jest więcej tlenu, ale kaman, przecież nikt nie podregulowuje chyba gaźnika dopasowując do temperatury na dworze).



*************
Mój Ogar 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-11-2025 15:02:06 przez grissley.)
22-11-2025 14:56:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 646
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #288
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
lepiej wróć do tego "za bogato" bo za mało ma paliwa ewidentnie i jeszcze gdzieś ci przyłapie tłoka, jeśli nie czuć bardzo różnicy w jeździe to tym bardziej wróć do wiekszej dawki
22-11-2025 21:12:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Bob_Harley za ten post.
grissley Offline
Kombinator
*


Liczba postów: 177
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #289
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(16-11-2025 15:21:38)Fearevil napisał(a):  Tak, a mógłbyś dać bliżej aparat, bo niby widać, ale ciężko jest mi ocenić pewną rzecz?


*************
Mój Ogar 200
23-11-2025 01:24:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fearevil Offline
Nowy
*


Liczba postów: 44
Imię: Krycha
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #290
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(23-11-2025 01:24:40)grissley napisał(a):  
(16-11-2025 15:21:38)Fearevil napisał(a):  Tak, a mógłbyś dać bliżej aparat, bo niby widać, ale ciężko jest mi ocenić pewną rzecz?


Dzięki za zdjęcie. U Ciebie odlew wygląda spoko, ale jak narzekasz na osiągi to ja dla świętego spokoju sprawdziłbym squish tak jak sugerował nie raz Norweski Zomowiec.
Może zapytaj Piotrka Ostrowskiego skoro robił Ci motór, czy sprawdzał squish u Ciebie?
23-11-2025 01:37:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grissley Offline
Kombinator
*


Liczba postów: 177
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #291
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
(23-11-2025 01:37:28)Fearevil napisał(a):  Może zapytaj Piotrka Ostrowskiego skoro robił Ci motór, czy sprawdzał squish u Ciebie?


A zagadnę przy jakiejś okazji.

Zastanawiam się cały czas też sam, co tam u mnie jest nie tak w tym ogórku (i czy w ogóle?)
Pierwsza rzecz, która mnie codziennie zastanawia w trakcie jazdy - manetka efektywnie działa tak do połowy. Tzn pierwsza połowa obrotu to dynamiczne przyspieszanie, a potem jakby nagle utrata mocy i można sobie tę manetkę dalej odkręcać, a efektu zbytnio nie ma. Wręcz jakieś takie dziwne uczucie, że silnik tego nie lubi i chce na wyższy bieg. A to dziwne, bo przecież w miarę wzrostu obrotów powinien lepiej ciągnąć, no a zakresu obrotu manetki jeszcze sporo.
Druga rzecz - wywala sporo niespalonego oleju do tłumika. Już jakiś czas temu zauważyłem, że jak dłużej stał, to kapało na łączeniu kolanka z tłumikiem. Jak jeździ codziennie, to nic nie kapie, ale tłumik jest uwalony czarnym olejem od sporu przy wylocie. Czzzyli idzie niespalony olej (czy tam cała mieszanka) do tłumika i część wylatuje po prostu na zewnątrz, a część zostaje w środku i jak pojazd stoi to cofa się w stronę kolanka i sobie stamtąd po troch po jakimś czasie kapie.
Nie wiem, czy ten typ tak ma, ale przecież jakbym miał lepiej uszczelnione łączenie kolanka z tłumikiem, to bym tej niespalonej mieszanki w tłumiku coraz więcej woził, aż zacząłby nią bryzgać z tyłu rozpylaczem?

*************
Mój Ogar 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-12-2025 04:07:12 przez grissley.)
04-12-2025 04:06:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,945
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #292
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Co do 1 - stawiam, że gaźnik zalewa silnik lub tłumik blokuje podbicie na wyższe obroty
Co do 2 - kolor świecy świadczy, że nie do końca spala mieszankę na wyższych obrotach (Bo ich nie ma) - iglica w dół i sprawdź
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-12-2025 11:55:51 przez Norweski Zomowiec.)
04-12-2025 11:51:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 726
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #293
50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Dwusow lubi ubogo wtedy najlepiej idzie,proszę sobie kupić colortuna i zobaczyć w różnych zakresach obrotów czy skład mieszanki jest poprawny,to ze na wolnych jest ok nie oznacza ze w zakresie średnich i wysokich jest tez w porządku,

Cos tu ewidentnie jest ze składem mieszanki nie tak skoro niespalona mieszanka kapie kolankiem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
04-12-2025 17:07:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grissley Offline
Kombinator
*


Liczba postów: 177
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #294
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Bob_Harley napisał(a):  nie no za ubogo przeciez, niezdrowo dla dwusuwa
Bob_Harley napisał(a):  lepiej jak jest za bogato niż za ubogo w dwusuwie
łogór 200 napisał(a):  Dwusow lubi ubogo wtedy najlepiej idzie

Jeden rabin mówi tak, a drugi inaczej...
Sprawdzę i tak i tak Wink


(04-12-2025 17:07:35)łogór 200 napisał(a):  proszę sobie kupić colortuna i zobaczyć w różnych zakresach obrotów czy skład mieszanki jest poprawny

Bardzo fajna ta świeca, ale... ona 4 stówy kosztuje? :|



(04-12-2025 11:51:05)Norweski Zomowiec napisał(a):  
Co do 1 - stawiam, że gaźnik zalewa silnik lub tłumik blokuje podbicie na wyższe obroty
Co do 2 - kolor świecy świadczy, że nie do końca spala mieszankę na wyższych obrotach (Bo ich nie ma) - iglica w dół i sprawdź

Też przyszedł mi do głowy gaźnik i tłumik. No i jeszcze pomyślałem, że może coś po portingu nie pykło?
W każdym razie, zacznę od gaźnika.


(16-11-2025 02:34:17)grissley napisał(a):  Napiszesz mi jak sprawdzić tę iglicę? Moje koślawe tłumaczenie instrukcji niestety się nie przyda, a po niemiecku jakoś ni w ząb...

Qrde zawsze tak jest, jak wcześniej nie obadam na jakimś filmiku co i jak robić. Dwie godziny przepaliłem na durną zmianę rowka iglicy - myśłałem, że szlag mnie trafi z tą sprężyną. W końcu ściągnąłem sprężynę trytytkami i dopiero mogłem coś zrobić. Oczywiście coś zrobiłem za pierwszym razem nie tak i linka wypadła, więc musiałem całą procedurę powtarzać. No i coś mi się poprzestawiało w głowie i zamiast dać iglię niżej, to dałem zawleczkę niżej - czyli iglica będzie wyżej...
Trudno, jutro (dzisiaj) pojadę tak do roboty. Mam nadzieję, że dojadę. A w weekend zmienię. Przy okazji - było na środkowym rowku przed zmianą.

*************
Mój Ogar 200
05-12-2025 04:57:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grissley Offline
Kombinator
*


Liczba postów: 177
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #295
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Doturlałem się do pracy jakoś, ale lekko nie było. Po wczorajszej zmianie motorek przygasa po odkręceniu gazu. Na wolnych jest ok, podkręcę manetkę, a obroty zamiast rosnąć to spadają. Muszę nią ruszać "pulsacyjnie", żeby się wkręcił na średnie, ale generalnie niedopuszczenie do zgaśnięcia przy ruszaniu to wyzwanie.
Co jest nowinką, bo myślałem, że wysokość iglicy ma wpływ głównie na zachowanie na średnich-wysokich obrotach, a nie na wkręcanie się od jałowych.
Wieczorem opuszczę iglicę zgodnie z tutejszymi sugestiami na najniższą pozycję i zobaczę co wtedy.

*************
Mój Ogar 200
05-12-2025 17:09:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Jaguar?
Ostatni post: wojakrob
Dzisiaj 00:21:03
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 719
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: wojakrob
Dzisiaj 00:18:08
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 688
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:28:08
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1472
Romet 50-TS1 2362
Ostatni post: VRka :D
Wczoraj 22:56:28
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 31
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 12:12:52
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 1873
Ogar 200 1986 z piwnicy
Ostatni post: siwy1958
06-12-2025 11:56:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 245
Lampka phiełka (nie dział...
Ostatni post: Dawdzio
05-12-2025 17:45:26
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 125
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
05-12-2025 17:09:15
» Odpowiedzi: 294
» Wyświetleń: 36643
Pegaz 700 " Siedemsetka "...
Ostatni post: Adrist
05-12-2025 14:00:20
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 10567
PONY 301 1988 Pawła z Kos...
Ostatni post: grissley
05-12-2025 05:11:21
» Odpowiedzi: 164
» Wyświetleń: 63838
Romet Pony
Ostatni post: OptimusPL
05-12-2025 03:13:23
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 18771
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Piotrekdriver1
04-12-2025 23:57:53
» Odpowiedzi: 1402
» Wyświetleń: 392368
Wsk 125 dzwoniący silnik
Ostatni post: romek
03-12-2025 11:57:17
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 11913
Jackmotorsowe zestawy tun...
Ostatni post: Debesta
03-12-2025 06:36:32
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 2384
Kratka na lampe ogar 205
Ostatni post: romek
03-12-2025 06:13:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 211

Reklama