Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
|
Autor |
Wiadomość |
Quake96
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Liczba postów: 2,761
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: 50T-1, 200 albo 205 - który kupić na "daily" zagranicą?
Cytat:Nawet współczesne, markowe silniki nie zawsze chodzą poprawnie mimo ustalenia fabrycznych regulacji i trzeba czasem np. skorygować obroty jałowe, inaczej podkaszarka kręci głowicą bez gazu, czy piła nie utrzymuje obrotów na ciepłym silniku. Czasem od tego są śruby, czasem wymienia się dysze. Brak możliwości regulacji fabrycznych nastaw skazuje na poleganie na tym, że zespół silnika z gaźnikiem jest dobrze wykonany. A z jakością w demoludach to wszyscy wiemy jak bywało, ilość nadrabiała jakość.
Ale Jikov ma regulację wolnych obrotów i wymienne dysze... Nie ma tylko regulacji mieszanki wolnych obrotów, która tak, w przypadku tego gaźnika jest zbędna. Do cholery, przejeździłem tymi wynalazkami dziesiątki tysięcy kilometrów i jedyne co trzeba co jakiś czas poprawić to regulacja wolnych obrotów.
Cytat:Jikov produkował wyroby gaźnikopodobne czy to się komuś podoba czy nie.
Które mimo wszystko jakkolwiek działały, w przeciwieństwie do wyrobów silnikopodobnych z Dezametu, które miały więcej bolączek niż 80letnia staruszka i przy nieuważnej redukcji zrywały tryb zdawczy albo choinkę
Cytat:To nie jest zbędna regulacja, a podstawowa.
I rozumiem ta cała regulacja automatu zmiany biegów też jest "podstawowa" w Dezametach?  Jak widać pepiczki potrafili zrobić mechanizm skrzyni tak aby nie trzeba było go regulować a mimo to działa jak należy. To też udowadnia mi, że można coś zrobić tak, aby działało przy minimalnej konieczności regulacji/obsługi.
Cytat:Nie wyobrażam sobie przeprowadzenia prawidłowej regulacji gaźnika bez regulacji obrotów i mieszanki. Rozumiem, że jakby wolne obroty też ustawili na sztywno to byłby ideałem?
Nie da się zapewnić takiej powtarzalności produkcji, aby regulacja gaźnika była zbędna. To będzie jakoś działać, ale jakoś bywa czasem dalekie od dobrego działania.
Powtórzę się, robiłem przy wielu silnikach, regulowałem tego pewnie z dziesiątki i nikt nigdy potem nie narzekał. Czyli jednak się da wyregulować ten gaźnik.
Cytat:Najeździłem się i napchałem Jawy wystarczająco wiele, żeby nie tknąć tego badziewia więcej nawet kijem.
Czyli tak jak myślałem
Cytat:I wypraszam sobie słowa o paprokach, silnik był zrobiony przez polecanego wtedy tu na forum speca.
To trzeba się zastanowić, gdzie, albo w kim tkwił w takim razie problem
Cytat:Skrzynie w Dezametach były jakie były. Ale to motorower, nie czołg. Wymaga minimum kultury technicznej.
Owszem, ale jakość materiałów użytych do produkcji tych silników to śmiech na sali. Możesz sobie tłumaczyć to "kulturą" techniczną, ale te silniki były zrobione z beznadziei i dobrych chęci jego konstruktorów. Jawa za to znosi dużo mniej ostrożną eksploatację, bo jest po prostu lepszej jakości. Koniec kropka.
Cytat:No ale on też o skrzyniach 3kach w 019 dobrego słowa nie powiedział, co się wpisuje 100% w Waszą opinię tutaj.
Dziękuję, dobranoc.
Cytat:Gaźnik Jikov to chyba nie problem, skoro można wymienić na Dellorto? Tzn nie znam Dellorto, ale z tego co dotychczas mi się obiło o oczy to zakładam, że on jest bezproblemowy (?).
Oczywiście. Niemniej jak już kupisz, sprawdź czy uznasz to za konieczne. Jak mówiłem, Jikov owszem słynie ze "zużycia" paliwa, ale jest tak prosty że albo działa, albo nie. Jak uznasz, że chcesz coś poprawić to do wyboru masz dzisiaj pewnie wiele gaźników.
Cytat:Tutaj czyste zgadywanie, ale pod tym kątem 205 może mieć przewagę. Skoro to ten słabszy wariant Ogara, to możliwe że chętnych na takiego będzie mniej, a przez to cena będzie ciut niższa.
Nie będzie raczej taniej  Ludzie są niepoważni i niezależnie od tego czy to 200, 205, Komar, T-1 czy cholera wie co jeszcze, wszystko cenią jakby to był złoty pociąg.
Cytat:Ale no właśnie, wszystkie te konstrukcje wyszły z fazy "złom w krzakach za grosze" i przeszły do etapu "kultu", przez co ceny są z kosmosu.
100% racji. Niestety wiele z tego to nadal fizycznie "złom wyjęty z krzaków", tylko ceniony jak nowy motorower.
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 12:12:38 przez Quake96.)
|
|
Dzisiaj 12:10:18 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: romek , 2 gości
|
|