Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Wygląd świecy Ogar 200
|
Autor |
Wiadomość |
Bob_Harley
Praktykant
Liczba postów: 403
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
24-01-2025 22:26:16 |
|
|
Dinozaur
Nowy
Liczba postów: 34
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Wygląd świecy Ogar 200
Czesc, swieca oznaczona '260', niemiecka [ wprawdzie z 'NRD' ], moze miec to oznaczenie porownywalne z 'Bosch 260', a takie oznaczenie - to swieca 'zimna', czyli dosc dlugo [ 260 sekund ] rozgrzewajaca sie w silniku na 'pelnym gazie' / do temperatury pracy - czyli do rozpoczecia wypalania sie osadu weglowego na elektrodach...
To swieca przeznaczona do silnikow o stopniu sprezania 9 - 9,5 : 1, ale bardziej latem, w upalne dni, przy temperaturze powietrza 25 - 30 stopni C., przy jezdzie takiej 'niby sportowej', czyli na srednich i wyzszych obrotach silnika.
Teraz, jak sa temperatury ok. 5 stopni C - najlepiej sprawowalaby sie swieca 175 / 195 wg starych oznaczen 'Bosch' lub np. 'Iskra F 75', no moze jeszcze F 80 - ale to juz do szybszej jazdy - na '3/4 gazu', mniej / wiecej...
Im nizszy stopien sprezania silnika - tym 'cieplejsze' swiece trzeba stosowac, np.: do silnikow o sprezaniu 6 - 6,5 : 1 / swiece F 60 / F 70 lub 'Bosch 145 - 175', a im wyzszy stopien sprezania / tym swiece powinny byc 'zimniejsze' - bo wysoki stopien sprezania zwieksza znacznie temperature w komorze spalania i swiece trzeba dobierac 'zimne', a szczegolnie przy jezdzie 'sportowej / na pelnym gazie'.
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2025 01:58:44 przez Dinozaur.)
|
|
25-01-2025 01:57:48 |
|
2 użytkowników postawiło piwo Dinozaur za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Dinozaur za ten post.
Dawdzio (01-25-2025), Spaceman164 (01-27-2025)
|
Bob_Harley
Praktykant
Liczba postów: 403
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Wygląd świecy Ogar 200
Dzięki za rady, tak w ogóle to bawiłem się trochę z montażem jakiegoś innego gaźnika i w końcu udało mi sie zamontować chińskie PZ19 xD ale powiem tyle, że to jest niebo a ziemia jak narazie. Odpala ładnie, trzyma wolne obroty nic go nie zalewa, na ciepłym też z 3 kopa pali no i przede wszystkim suchutki cylinder, nic nie cieknie, gdzie na Jikovie cały silnik mokry i buty też Jeśli dalej będzie tak dobrze to zdecydowanie zostane przy tym gaźniku, a w sumie nie trzeba było jakoś bardzo cudować, wystarczyło króciec spiłować żeby wszedł na cylinder i wszystko pasuje, a możliwość regulacji takiego gaźnika to zbawienie. Do tego można dysze sobie dobrać i nawet oryginalny filtr powietrza pasuje, tylko trzeba tą rurę gumową założyć w drugą stronę
No i w końcu reaguje na gaz jak każdy inny motocykl, a nie 0 albo 1 jak na Jikovie, tak samo przy dojeżdżaniu do skrzyżowania - nic nie przerywa, nie zalewa i normalnie wraca do obrotów jałowych, nawet nie trzeba przegazowywać tylko redukcja na 2 bieg i normalnie jazda dalej.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-01-2025 02:00:46 przez Bob_Harley.)
|
|
27-01-2025 01:58:54 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości
|
|