Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wygląd świecy Ogar 200
Autor Wiadomość
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 403
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Wygląd świecy Ogar 200
Witajcie Szanowni Romeciarze! Chciałem zapytać o Waszą opinię nt. tego jak wygląda świeca w moim Ogarze 200 i czy jest to odpowiedni wygląd czy świadczy o jakiejś nieprawidłowości. Jak dla mnie to kolor ciut za ciemny i taki dziwny nalot. Świeca to Isolator Spezial, kiedyś jak jeździłem na Iskrze F95 to zawsze była kawa z mlekiem.


                   
24-01-2025 22:26:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 403
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Wygląd świecy Ogar 200
Właściwie to Isolator ZM14-260 i z moich obliczeń wynika że ma co najmniej 4000km przebiegu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2025 00:15:31 przez Bob_Harley.)
25-01-2025 00:15:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomangelo Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 173
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Wygląd świecy Ogar 200
Spróbuj zrobić jeszcze zdjęcia w naturalnym świetle, bez lampy błyskowej, dla porównania.
25-01-2025 00:52:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 403
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Wygląd świecy Ogar 200
ok zrobię za dnia na zewnątrz
25-01-2025 01:51:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Nowy
*


Liczba postów: 34
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Wygląd świecy Ogar 200
Czesc, swieca oznaczona '260', niemiecka [ wprawdzie z 'NRD' ], moze miec to oznaczenie porownywalne z 'Bosch 260', a takie oznaczenie - to swieca 'zimna', czyli dosc dlugo [ 260 sekund ] rozgrzewajaca sie w silniku na 'pelnym gazie' / do temperatury pracy - czyli do rozpoczecia wypalania sie osadu weglowego na elektrodach...
To swieca przeznaczona do silnikow o stopniu sprezania 9 - 9,5 : 1, ale bardziej latem, w upalne dni, przy temperaturze powietrza 25 - 30 stopni C., przy jezdzie takiej 'niby sportowej', czyli na srednich i wyzszych obrotach silnika.
Teraz, jak sa temperatury ok. 5 stopni C - najlepiej sprawowalaby sie swieca 175 / 195 wg starych oznaczen 'Bosch' lub np. 'Iskra F 75', no moze jeszcze F 80 - ale to juz do szybszej jazdy - na '3/4 gazu', mniej / wiecej...
Im nizszy stopien sprezania silnika - tym 'cieplejsze' swiece trzeba stosowac, np.: do silnikow o sprezaniu 6 - 6,5 : 1 / swiece F 60 / F 70 lub 'Bosch 145 - 175', a im wyzszy stopien sprezania / tym swiece powinny byc 'zimniejsze' - bo wysoki stopien sprezania zwieksza znacznie temperature w komorze spalania i swiece trzeba dobierac 'zimne', a szczegolnie przy jezdzie 'sportowej / na pelnym gazie'.
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2025 01:58:44 przez Dinozaur.)
25-01-2025 01:57:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Dinozaur za ten post.
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 403
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Wygląd świecy Ogar 200
co prawda nie udało mi sie zrobić zdjęcia świecy w dobrym świetle, ale chciałem jeszcze zapytać po jakim czasie/dystansie można sprawdzać kolor świecy? czy musi to być np. dobre 100km, czy wystarczy zrobić rundke wkoło komina takie powiedzmy 5km i już będzie dobrze widać na świecy jaki jest skład mieszanki? pytam bo założyłem teraz znów nową F95 celem testów no i po tych 10km zwykłej jazdy podjechałem na podwórko i po wykręceniu kolor jest w zasadzie biały a świeca sucha. Czy to oznacza że ma za mało paliwa?
26-01-2025 00:51:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 632
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Wygląd świecy Ogar 200
Kolor ok, tylko świeca za zimna na teraźniejsze temperatury lub gaźnik karmi silnik na bogato. I masz chyba coś przylgnie nie do końca równą na głowicy bo podkładka świecy powinna być sucha.
F95 będzie ok, ale sprawdzać najlepiej po minimum 100km. Przy dobrym gaźniku to i po 200km będzie czysta świeca. Jak nie masz kupy nagaru na tłoku to bym się aż tak nie przejmował. Akurat w 223 lepiej więcej paliwa niż za mało...
(Zostaw na razie F95 pogoń go trochę przez 150km i wtedy zobacz.)

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-01-2025 00:18:24 przez Spaceman164.)
27-01-2025 00:11:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 403
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Wygląd świecy Ogar 200
Dzięki za rady, tak w ogóle to bawiłem się trochę z montażem jakiegoś innego gaźnika i w końcu udało mi sie zamontować chińskie PZ19 xD ale powiem tyle, że to jest niebo a ziemia jak narazie. Odpala ładnie, trzyma wolne obroty nic go nie zalewa, na ciepłym też z 3 kopa pali no i przede wszystkim suchutki cylinder, nic nie cieknie, gdzie na Jikovie cały silnik mokry i buty też Smile Jeśli dalej będzie tak dobrze to zdecydowanie zostane przy tym gaźniku, a w sumie nie trzeba było jakoś bardzo cudować, wystarczyło króciec spiłować żeby wszedł na cylinder i wszystko pasuje, a możliwość regulacji takiego gaźnika to zbawienie. Do tego można dysze sobie dobrać i nawet oryginalny filtr powietrza pasuje, tylko trzeba tą rurę gumową założyć w drugą stronę

No i w końcu reaguje na gaz jak każdy inny motocykl, a nie 0 albo 1 jak na Jikovie, tak samo przy dojeżdżaniu do skrzyżowania - nic nie przerywa, nie zalewa i normalnie wraca do obrotów jałowych, nawet nie trzeba przegazowywać tylko redukcja na 2 bieg i normalnie jazda dalej.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-01-2025 02:00:46 przez Bob_Harley.)
27-01-2025 01:58:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Nowy
*


Liczba postów: 34
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Wygląd świecy Ogar 200
Czesc, jesli swieca nie jest przegrzana i silnik nie ma tendencji do 'chwytania tloka / przycierania sie' - to jest wszystko 'oki', bo jesli by swieca zaczela byc 'mega za goraca', czyli rozgrzala by sie do czerwonosci jej elektroda zaplonowa, to po rozlaczeniu stacyjnki silnik nadal by pracowal / zaplon nastepowalby od 'czerwonego zaru' elektrody.
Dlatego wlasnie warto uchwycic 'balans' / miedzy temperatura powietrza : stopniem sprezania silnika : wyprzedzeniem zaplonu - do LO benzyny : a wartoscia oznaczenia swiecy zaplonowej : stylem jazdy / 'sportowy - wysokie obroty' lub 'turystyczne turlanie sie' na niskich i srednich obrotach - to wszystko musi sie zgrac w pewnych dopuszczalnych ramach, zeby wlasnie nie przegrzac tloka i silnika i nie doprowadzic do jego zatarcia...
Generalnie - to zbyt 'zimna swieca' dosc szybko zakleja sie nagarem i traci iskre, zwlaszcza jak ktos jezdzi turystycznie, bez 'szalenstw' - nie kreci silnika na wysokich obrotach i sa niskie temperatury otoczenia, to wtedy mozna stosowac swiece 'cieple - gorace', zeby silnik latwiej spalal mieszanke na nizszych obrotach uzytkowych i zeby swieca wypalala nagar na elektrodach / czyli osiagala temperature 'samooczyszczania sie eletrod'.
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-01-2025 15:39:21 przez Dinozaur.)
27-01-2025 15:32:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Zabytkowy rower - poradni...
Ostatni post: krisb120
Dzisiaj 02:28:51
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 433
Nieczytelny numer ramy
Ostatni post: romek
Dzisiaj 01:16:13
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 40
Mokra iskra i spręzanie
Ostatni post: Merfix
Dzisiaj 01:11:19
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 501
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Dzisiaj 00:18:31
» Odpowiedzi: 484
» Wyświetleń: 208658
Wigry 1975 - Przywrócenie...
Ostatni post: usertm
Wczoraj 22:48:37
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 118
Rejestrowanie rometa na k...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:52:38
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 146
Szukam tanio roweru
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 20:57:46
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 292
Problem z odpaleniem rome...
Ostatni post: xvezu
Wczoraj 18:21:07
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 632
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Wczoraj 14:52:08
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 659
Romet Chart - wał korbowy...
Ostatni post: BigSoft
Wczoraj 00:09:46
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 146
Jawa babetta 207 - Kiedy ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
29-01-2025 13:16:46
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 168
Ogar 200 brak mocy
Ostatni post: Spaceman164
29-01-2025 11:41:38
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 420
Romet komar 2350 - A miał...
Ostatni post: MacRoial
29-01-2025 00:59:53
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 104
Zakończenie OC.
Ostatni post: tattooist
28-01-2025 20:10:16
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 1035
Cylinder Rys / Turysta 73...
Ostatni post: Dinozaur
28-01-2025 02:39:42
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 552

Reklama