Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
problem z rocznikiem Wigry
|
Autor |
Wiadomość |
wigryman
Nowy
Liczba postów: 111
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
|
RE: problem z rocznikiem Wigry
Jeśli brak numeru na ramie, to przyjmuje się że rocznik roweru definiuje najmłodszy z podzespołów, przy założeniu że są oryginalne od czasu montażu. Oprócz piasty masz jeszcze dwa miejsca gdzie możesz znaleźć rok produkcji podzespołów. Na oponach (liczba w kółeczku), oraz na tyle odblasku (miesiąc i rok, albo sam rok). Opony, piasta i odblask mogły być oczywiście z czasem wymienione. Mogą być z 74, późniejsze, albo nawet wcześniejsze, montowane z zapasów magazynowych. Największe szanse są na to, że nikt nie wymieniał piasty ani odblasku. Wymiana piasty to rozbiórka całego koła, a jak odblask ktoś urwał to najczęściej jeździł już bez. Jeśli daty elementów (piasta versus odblask) są z przedziału 73-76, to wyższa liczba najprawdopodobniej definiuje rocznik twojego pojazdu. A jak jeszcze opony wpisują się w ten przedział, to masz praktycznie pewność.
Ładny składaczek.
|
|
18-11-2024 01:53:37 |
|
1 osoba postawiła piwo wigryman za ten post:1 osoba postawiła piwo wigryman za ten post.
Wasilek1234 (11-18-2024)
|
Wasilek1234
Nowy
Liczba postów: 8
Imię: Hubert
Skąd: Polska
Pojazd: Inny
|
problem z rocznikiem Wigry
(18-11-2024 01:53:37)wigryman napisał(a): Jeśli brak numeru na ramie, to przyjmuje się że rocznik roweru definiuje najmłodszy z podzespołów, przy założeniu że są oryginalne od czasu montażu. Oprócz piasty masz jeszcze dwa miejsca gdzie możesz znaleźć rok produkcji podzespołów. Na oponach (liczba w kółeczku), oraz na tyle odblasku (miesiąc i rok, albo sam rok). Opony, piasta i odblask mogły być oczywiście z czasem wymienione. Mogą być z 74, późniejsze, albo nawet wcześniejsze, montowane z zapasów magazynowych. Największe szanse są na to, że nikt nie wymieniał piasty ani odblasku. Wymiana piasty to rozbiórka całego koła, a jak odblask ktoś urwał to najczęściej jeździł już bez. Jeśli daty elementów (piasta versus odblask) są z przedziału 73-76, to wyższa liczba najprawdopodobniej definiuje rocznik twojego pojazdu. A jak jeszcze opony wpisują się w ten przedział, to masz praktycznie pewność.
Ładny składaczek.
Dziękuję za odpowiedź na oponkach jest 75 rok a na odblasku nie sprawdzałem
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
18-11-2024 08:37:11 |
|
|
Wasilek1234
Nowy
Liczba postów: 8
Imię: Hubert
Skąd: Polska
Pojazd: Inny
|
problem z rocznikiem Wigry
(18-11-2024 01:53:37)wigryman napisał(a): Jeśli brak numeru na ramie, to przyjmuje się że rocznik roweru definiuje najmłodszy z podzespołów, przy założeniu że są oryginalne od czasu montażu. Oprócz piasty masz jeszcze dwa miejsca gdzie możesz znaleźć rok produkcji podzespołów. Na oponach (liczba w kółeczku), oraz na tyle odblasku (miesiąc i rok, albo sam rok). Opony, piasta i odblask mogły być oczywiście z czasem wymienione. Mogą być z 74, późniejsze, albo nawet wcześniejsze, montowane z zapasów magazynowych. Największe szanse są na to, że nikt nie wymieniał piasty ani odblasku. Wymiana piasty to rozbiórka całego koła, a jak odblask ktoś urwał to najczęściej jeździł już bez. Jeśli daty elementów (piasta versus odblask) są z przedziału 73-76, to wyższa liczba najprawdopodobniej definiuje rocznik twojego pojazdu. A jak jeszcze opony wpisują się w ten przedział, to masz praktycznie pewność.
Ładny składaczek.
Odblaski czerwiec 73 rok piasta 74 a opony 75
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
18-11-2024 16:26:24 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości
|
|