Komar 2330 '73 - "Renowację czas zacząć"
|
Autor |
Wiadomość |
Dejvaldinho
Zarejestrowany
Liczba postów: 0
Imię: Dawid
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Komar
|
Komar 2330 '73 - "Renowację czas zacząć"
Witam wszystkich !
Po wielu latach rozłąki z Rometami postanowiłem odświeżyć starą znajomość i przywrócić "do żywych" Komara 2330 z 1973 roku, który należał do mojego dziadka
Z tego co pamiętam około 20 lat temu udało mi się go uruchomić razem z kuzynem, lecz od tamtej pory "kurzy się na stychu". Z tego co na szybko sprawdziłem, wydaje się, że jest kompletny. W pierwszej kolejności postanowiłem przygotować plan od czego i jak zacząć renowację, dlatego będę wdzięczny za dobre rady, polecenia i odpowiedzi na pierwsze pytania
- Możliwe, że Komar został wyrejestrowany jakieś 30 lat temu i nie ma żadnych dokumentów, więc z tego co się zorientowałem jedyną możliwością jest rejestracja na żółte tablice? Jeśli tak to, czy ktoś orientuje się, czy ciężkie jest spełnienie wymogów jeśli chodzi o oryginalne części? Które elementy mogą być zastąpione współczesnymi zamiennikami ?
- Zastanawiam się, co powinno być sprawdzone w pierwszej kolejności jeśli chodzi o silnik, żeby było wiadomo czy jest co ratować, czy szukać innego? Jeśli macie kogoś do polecenia, żeby mógł ocenić po rozkręceniu stan cylindra / tłoka / wału korbowego będę wdzięczny za polecenia
- Będę chciał na pewno odnowić wizualnie z zewnątrz silnik, cylinder, piasty. Co według was będzie lepsze: polerka czy szkiełkowanie?
Dodaje pierwsze zakurzone zdjęcia Komara, ze spotkania po latach
|
|
17-10-2024 20:32:17 |
|
|
romek
019 rzondzi
Liczba postów: 2,205
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Komar 2330 '73 - "Renowację czas zacząć"
Ja bym go nie remontował
Rozebrać wyczyścić przejrzeć nasmarować wypolerować złożyć.
Teraz robię podobny stan ale 2325w, też nie będzie malowany
W temacie wymogów na zabytek to w zasadzie może być wszystko zastąpione zamiennikami byle wyglądało z grubsza jak oryginal a nie pochodziło od czegoś innego. I tak rzeczoznawcy się nie znają
W silniku najważniejsze są kartery .. czy są od pary (pod spodem na mocowaniu do ramy są numerki i one muszą być takie same na obydwu), czy nie są połamane (ale można spawać) i czy gniazda łożysk są dobre (ale to trzeba już i tak rozebrać). Wszystko inne typu wały, cylindry, części skrzyni itp jest dostępne nowe.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-10-2024 21:36:45 przez romek.)
|
|
17-10-2024 21:34:11 |
|
1 osoba postawiła piwo romek za ten post:1 osoba postawiła piwo romek za ten post.
Dejvaldinho (10-17-2024)
|
Dejvaldinho
Zarejestrowany
Liczba postów: 0
Imię: Dawid
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Komar 2330 '73 - "Renowację czas zacząć"
(21-10-2024 09:21:55)wojakrob napisał(a): Nie poleruj i nie szkiełkuj. Daj do aquablastingu.
Jaki to kod koloru?
Dzięki za info. Właśnie też na forum przewinął mi się temat aquablastingu i na prawdę fajny efekt końcowy można uzyskać, z tego co widziałem.
Jeśli chodzi o kod koloru to na ten moment jeszcze go nie zidentyfikowałem, ale jak coś będę widział to wrzucę do wątku
|
|
21-10-2024 15:29:27 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|