Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023
Autor Wiadomość
MacRoial Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 176
Imię: Ben
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023
Witam
Ostatnio zastanawiałem się a co by było gdyby założyć tłok z Jawy 223 z 3 pierścieniami do cylindra z 023 czy dodatkowy pierścień zwiększył by kompresję i poprawił osiągi ?
Za wszystkie odpowiedzi dziękuje.

Sprzęty:
Romet Ogar 205 - 200 metrów pchania 5, metrów jazdy. (Rocznik 1986)
Jawa 50 23p - 23 problemy (Rocznik 1980)
Delta RMR 24 (Rocznik 1990)
Ardie VF 125 (Rocznik 1941)
Jawa Barbetta 207 (Rocznik 1981)
Romet Komar 2350 (Rocznik nieznany)
Romet Kadet 780 (Rocznik 1984)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-09-2024 10:10:17 przez MacRoial.)
17-09-2024 10:09:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 641
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023
Masz różne średnicę sworznia byczku


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
17-09-2024 10:55:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MacRoial Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 176
Imię: Ben
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023
A jakby wytoczyć miejsce na trzeci pierścień w tłoku od 023 był by przyrost mocy ?

A jakby podtoczyć dwa milimetry z wału korbowego w 023

Sprzęty:
Romet Ogar 205 - 200 metrów pchania 5, metrów jazdy. (Rocznik 1986)
Jawa 50 23p - 23 problemy (Rocznik 1980)
Delta RMR 24 (Rocznik 1990)
Ardie VF 125 (Rocznik 1941)
Jawa Barbetta 207 (Rocznik 1981)
Romet Komar 2350 (Rocznik nieznany)
Romet Kadet 780 (Rocznik 1984)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-09-2024 11:07:31 przez MacRoial.)
17-09-2024 11:00:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 494
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023
jedynie wzrosłoby tarcie i silnik mocniej by się grzał według mnie, dwa pierścienie to w sam raz, a w wyczynowych tłokach to nawet jeden pierścień jest tylko
17-09-2024 13:11:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 641
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023
Z tego nie zrobisz ścigacza,co wy tak kombinujecie z tuningami tych śmietników,

Jest tyle fajnych konstrukcji podatnych na tuning albo poprostu jakakolwiek nowsze 50cm na normalnym gaźniku i zapłonie i tak dalej i tak dalej


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
17-09-2024 13:55:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MacRoial Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 176
Imię: Ben
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #6
RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023
Mi nie chodzi o to żeby jechał nie wiadomo ile ale żeby mógł podjechać pod większą górkę bez redukcji na jedynkę zresztą to tylko myśl która przyszła mi do głowy i ciekawiło mnie co się stanie.

Sprzęty:
Romet Ogar 205 - 200 metrów pchania 5, metrów jazdy. (Rocznik 1986)
Jawa 50 23p - 23 problemy (Rocznik 1980)
Delta RMR 24 (Rocznik 1990)
Ardie VF 125 (Rocznik 1941)
Jawa Barbetta 207 (Rocznik 1981)
Romet Komar 2350 (Rocznik nieznany)
Romet Kadet 780 (Rocznik 1984)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-09-2024 14:56:21 przez MacRoial.)
17-09-2024 14:55:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,491
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023
Dodatkowy pierścień nie zwiększy kompresji, zwiększy za to tarcie , nie wiem po co w jawkach były trzy zresztą nie we wszystkich.
17-09-2024 15:52:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomangelo Online
Uczeń
*


Liczba postów: 190
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023
O pierścieniach był już kiedyś temat https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthre...?tid=52901
Generalnie to mniej pierścieni powinno dawać lepsze rezultaty, jest minimalna szansa że trzeci pierścień poprawiłby delikatnie kompresję na niskich obrotach, ale kosztem wysokich obrotów.
17-09-2024 19:23:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 632
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023
W dużych Jawach trzeci pierścień miał za zadanie lepiej odprowadzać ciepło i myślę nic poza tym.

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
17-09-2024 23:17:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 494
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023
żeby jafka dobrze szła wystarczy zrobić remont jak należy i ewentualnie zastosować cylinder 60cc a do tego zębatka 12z i gwarantuję że jedynka będzie służyć tylko do ruszania
18-09-2024 08:50:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MacRoial Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 176
Imię: Ben
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #11
RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023
(17-09-2024 19:23:46)tomangelo napisał(a):  O pierścieniach był już kiedyś temat https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthre...?tid=52901
Generalnie to mniej pierścieni powinno dawać lepsze rezultaty, jest minimalna szansa że trzeci pierścień poprawiłby delikatnie kompresję na niskich obrotach, ale kosztem wysokich obrotów.
Do tego wątku nie dotarłem dzięki za podrzucenie.

Sprzęty:
Romet Ogar 205 - 200 metrów pchania 5, metrów jazdy. (Rocznik 1986)
Jawa 50 23p - 23 problemy (Rocznik 1980)
Delta RMR 24 (Rocznik 1990)
Ardie VF 125 (Rocznik 1941)
Jawa Barbetta 207 (Rocznik 1981)
Romet Komar 2350 (Rocznik nieznany)
Romet Kadet 780 (Rocznik 1984)
18-09-2024 11:07:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomangelo Online
Uczeń
*


Liczba postów: 190
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #12
RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023
Jeszcze dodam w ramach ciekawostki - ciągniki Władimirce miały na początku 5 pierścieni, z czego 2 zgarniające olej. Potem zrezygnowano z drugiego zgarniającego z uwagi na szybkie zużywanie się. Przy czym tu mówimy o czterosuwowym dieslu kręcącym się znacznie niżej niż dwusuw. Kolejny element wskazujący na zależność więcej pierścieni - mniejsze obroty.
18-09-2024 12:05:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Paskal Offline
Paskal
*


Liczba postów: 14
Imię: Paskal
Skąd: Biłgoraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #13
RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023
15 lat temu latało po necie zdjęcie bodajże conquerora z przerobionym tłokiem jawki 3p w silniku 023. koles rozwiercił tulejkę w korbie wiertarką w garażu i działało. Ale generalnie pomysł z dupy nic to nie da i dodatkowo spadnie stopień sprężania bo jawka ma mniej wypukłe denko

gg10465444

https://www.facebook.com/profile.php?id=61565946246240
14-10-2024 08:06:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jaki kod lakieru
Ostatni post: romek
Dzisiaj 21:55:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 60
Komar 2350 - sygnał dźwię...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 18:35:37
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 5774
Silnik po 6 kilometrach o...
Ostatni post: tomangelo
Dzisiaj 17:13:37
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 1916
Tuning Rometa Pony M3
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 16:19:37
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 118
Romet Ogar 202 z 2021 rok...
Ostatni post: koniszua
Dzisiaj 15:11:49
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 2151
Zbiornik 50-T1 z gwintem,...
Ostatni post: romett1
Dzisiaj 12:14:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 39
Zielona Mirabelka :D
Ostatni post: Quake96
Dzisiaj 11:11:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 128
Napęd licznika ogar
Ostatni post: romek
Dzisiaj 07:33:08
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 654
Szukam mechnika do Dniepr...
Ostatni post: Dnieprewo80
Wczoraj 21:52:26
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 41
Metalik wiśnia/bordowy w ...
Ostatni post: Macias123
Wczoraj 17:15:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 74
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
Wczoraj 16:55:03
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1176
Inne sposoby odpalenia z ...
Ostatni post: Dinozaur
19-04-2025 23:41:20
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 207
Opony terenowe Komar
Ostatni post: romek
19-04-2025 22:38:23
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 80
Czy silnik 017 to samo co...
Ostatni post: romek
19-04-2025 22:34:50
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 79
Sprzęgło nie sprzęgłuje.
Ostatni post: ursucolo1214
19-04-2025 21:35:02
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 99

Reklama