Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 (/showthread.php?tid=54868)



Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - MacRoial - 17-09-2024 10:09:53

Witam
Ostatnio zastanawiałem się a co by było gdyby założyć tłok z Jawy 223 z 3 pierścieniami do cylindra z 023 czy dodatkowy pierścień zwiększył by kompresję i poprawił osiągi ?
Za wszystkie odpowiedzi dziękuje.


Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - łogór 200 - 17-09-2024 10:55:36

Masz różne średnicę sworznia byczku


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - MacRoial - 17-09-2024 11:00:35

A jakby wytoczyć miejsce na trzeci pierścień w tłoku od 023 był by przyrost mocy ?

A jakby podtoczyć dwa milimetry z wału korbowego w 023


RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - Bob_Harley - 17-09-2024 13:11:19

jedynie wzrosłoby tarcie i silnik mocniej by się grzał według mnie, dwa pierścienie to w sam raz, a w wyczynowych tłokach to nawet jeden pierścień jest tylko


Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - łogór 200 - 17-09-2024 13:55:36

Z tego nie zrobisz ścigacza,co wy tak kombinujecie z tuningami tych śmietników,

Jest tyle fajnych konstrukcji podatnych na tuning albo poprostu jakakolwiek nowsze 50cm na normalnym gaźniku i zapłonie i tak dalej i tak dalej


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - MacRoial - 17-09-2024 14:55:20

Mi nie chodzi o to żeby jechał nie wiadomo ile ale żeby mógł podjechać pod większą górkę bez redukcji na jedynkę zresztą to tylko myśl która przyszła mi do głowy i ciekawiło mnie co się stanie.


RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - romek - 17-09-2024 15:52:52

Dodatkowy pierścień nie zwiększy kompresji, zwiększy za to tarcie , nie wiem po co w jawkach były trzy zresztą nie we wszystkich.


RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - tomangelo - 17-09-2024 19:23:46

O pierścieniach był już kiedyś temat https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=52901
Generalnie to mniej pierścieni powinno dawać lepsze rezultaty, jest minimalna szansa że trzeci pierścień poprawiłby delikatnie kompresję na niskich obrotach, ale kosztem wysokich obrotów.


RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - Spaceman164 - 17-09-2024 23:17:34

W dużych Jawach trzeci pierścień miał za zadanie lepiej odprowadzać ciepło i myślę nic poza tym.


RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - Bob_Harley - Wczoraj 08:50:32

żeby jafka dobrze szła wystarczy zrobić remont jak należy i ewentualnie zastosować cylinder 60cc a do tego zębatka 12z i gwarantuję że jedynka będzie służyć tylko do ruszania


RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - MacRoial - Wczoraj 11:07:38

(17-09-2024 19:23:46)tomangelo napisał(a):  O pierścieniach był już kiedyś temat https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=52901
Generalnie to mniej pierścieni powinno dawać lepsze rezultaty, jest minimalna szansa że trzeci pierścień poprawiłby delikatnie kompresję na niskich obrotach, ale kosztem wysokich obrotów.
Do tego wątku nie dotarłem dzięki za podrzucenie.


RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - tomangelo - Wczoraj 12:05:17

Jeszcze dodam w ramach ciekawostki - ciągniki Władimirce miały na początku 5 pierścieni, z czego 2 zgarniające olej. Potem zrezygnowano z drugiego zgarniającego z uwagi na szybkie zużywanie się. Przy czym tu mówimy o czterosuwowym dieslu kręcącym się znacznie niżej niż dwusuw. Kolejny element wskazujący na zależność więcej pierścieni - mniejsze obroty.