Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20) +--- Wątek: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 (/showthread.php?tid=54868) |
Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - MacRoial - 17-09-2024 10:09:53 Witam Ostatnio zastanawiałem się a co by było gdyby założyć tłok z Jawy 223 z 3 pierścieniami do cylindra z 023 czy dodatkowy pierścień zwiększył by kompresję i poprawił osiągi ? Za wszystkie odpowiedzi dziękuje. Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - łogór 200 - 17-09-2024 10:55:36 Masz różne średnicę sworznia byczku Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - MacRoial - 17-09-2024 11:00:35 A jakby wytoczyć miejsce na trzeci pierścień w tłoku od 023 był by przyrost mocy ? A jakby podtoczyć dwa milimetry z wału korbowego w 023 RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - Bob_Harley - 17-09-2024 13:11:19 jedynie wzrosłoby tarcie i silnik mocniej by się grzał według mnie, dwa pierścienie to w sam raz, a w wyczynowych tłokach to nawet jeden pierścień jest tylko Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - łogór 200 - 17-09-2024 13:55:36 Z tego nie zrobisz ścigacza,co wy tak kombinujecie z tuningami tych śmietników, Jest tyle fajnych konstrukcji podatnych na tuning albo poprostu jakakolwiek nowsze 50cm na normalnym gaźniku i zapłonie i tak dalej i tak dalej Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - MacRoial - 17-09-2024 14:55:20 Mi nie chodzi o to żeby jechał nie wiadomo ile ale żeby mógł podjechać pod większą górkę bez redukcji na jedynkę zresztą to tylko myśl która przyszła mi do głowy i ciekawiło mnie co się stanie. RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - romek - 17-09-2024 15:52:52 Dodatkowy pierścień nie zwiększy kompresji, zwiększy za to tarcie , nie wiem po co w jawkach były trzy zresztą nie we wszystkich. RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - tomangelo - 17-09-2024 19:23:46 O pierścieniach był już kiedyś temat https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=52901 Generalnie to mniej pierścieni powinno dawać lepsze rezultaty, jest minimalna szansa że trzeci pierścień poprawiłby delikatnie kompresję na niskich obrotach, ale kosztem wysokich obrotów. RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - Spaceman164 - 17-09-2024 23:17:34 W dużych Jawach trzeci pierścień miał za zadanie lepiej odprowadzać ciepło i myślę nic poza tym. RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - Bob_Harley - 18-09-2024 08:50:32 żeby jafka dobrze szła wystarczy zrobić remont jak należy i ewentualnie zastosować cylinder 60cc a do tego zębatka 12z i gwarantuję że jedynka będzie służyć tylko do ruszania RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - MacRoial - 18-09-2024 11:07:38 (17-09-2024 19:23:46)tomangelo napisał(a): O pierścieniach był już kiedyś temat https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=52901Do tego wątku nie dotarłem dzięki za podrzucenie. RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - tomangelo - 18-09-2024 12:05:17 Jeszcze dodam w ramach ciekawostki - ciągniki Władimirce miały na początku 5 pierścieni, z czego 2 zgarniające olej. Potem zrezygnowano z drugiego zgarniającego z uwagi na szybkie zużywanie się. Przy czym tu mówimy o czterosuwowym dieslu kręcącym się znacznie niżej niż dwusuw. Kolejny element wskazujący na zależność więcej pierścieni - mniejsze obroty. RE: Tłok z silnika Jawa 223 w silniku Dezamet 023 - Paskal - 14-10-2024 08:06:11 15 lat temu latało po necie zdjęcie bodajże conquerora z przerobionym tłokiem jawki 3p w silniku 023. koles rozwiercił tulejkę w korbie wiertarką w garażu i działało. Ale generalnie pomysł z dupy nic to nie da i dodatkowo spadnie stopień sprężania bo jawka ma mniej wypukłe denko |