Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Krzywa rama ogar 200
|
Autor |
Wiadomość |
romek
019 rzondzi
Liczba postów: 2,205
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Krzywa rama ogar 200
Sposób jest taki że bierzesz dwie deski długie i proste, kładziesz na płaskim równym podłożu, i podjezdzasz rometem tak żeby deska była z jego prawej strony, potem dosuwasz druga deskę z lewej i będziesz widział czy rama jest prosta. Jak masz poziomice laserowa to można też nią sprawdzić. Albo prościej jeszcze, jeśli Romet jedzie prosto, jak puścisz kierownicę nie ściąga go, a przy okazji patrząc od góry silnik jest prosto w ramie to nie ma się czym martwić. Generalnie romety były spawane często krzywo w fabryce. Najczęstsza usterka jest krzywo wspawana tuleja w której mocuje się wahacz tylny, trzeba to wyciąć i wspawać od nowa (najlepiej wytoczyć nowa i ja wspawać). Druga usterka jest zwichrowanie (skrzywienie) ramy ale myślę że problem leży w tej tulei. Jeśli chcesz to zrobić to musisz oddać komuś ramę kto się na tym zna. Nie wiem czy joozek oprócz zawieszeń robi takie coś wysyłkowo. A jeszcze się upewnię , jak zakładałeś te koło upewniłes się że jest prosto wsadzone? Ja mam taki sposób (mało dokładny) że między felgę a oponę dotykam płaskim śrubokrętem , dosuwam paznokieć do wahacza, trzymam go nieruchomo i z drugiej strony patrzę czy jest tyle samo, obracam kołem , powtarzam procedurę , i po dokręceniu to samo.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-02-2023 18:42:15 przez romek.)
|
|
21-02-2023 18:38:43 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|