Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Romet Chart 210
|
Autor |
Wiadomość |
Tomasso94
Przebiegły Administrator :D
Liczba postów: 4,036
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Romet Chart 210
Romet Chart - jest najmłodszym i najnowocześniejszym motorower z rodziny Romet. Był produkowany w latach 1988-1994. W Charcie odmiennie niż w dotychczas produkowanych pojazdach zastosowano skonstruowane od nowa i specjalnie dla niego nie tylko silnik i ramę ale także większość innych zespołów i ich elementów. Był produkowany w dwóch odmianach: 210 i 211, różniących się między innymi zastosowaniem importowanych kół odlewanych ze stopu lekkiego Sachs. Nowoczesna sylwetka Charta i dobre tłumienie wstrząsów dzięki zastosowaniu hydraulicznych amortyzatorów zapewniają kierowcy wygodną pozycję i komfort jazdy. Wyposażono go także w lusterko wsteczne, kierunkowskazy oraz skuteczniejsze hamulce i elektroniczny zapłon. Chart to prawdopodobnie najlepszy projekt inżynierów z Rometa, jednak nie jest on tak bardzo popularny jak Ogar czy Komar. Chart spisuje się dobrze w każdych warunkach w terenie jak i na ulicy. Ze względu na swoją niezawodność i nowoczesność nazywany jest "polskim Simsonem".
www.chlopcyrometowcy.pl
Foto:
Dane techniczne:
- Silnik dwusuwowy chłodzony powietrzem typu 027 DEZAMET, o pojemności 49,8 cm³
- Średnica cylindra - 38 mm
- Skok tłoka - 44 mm
- Moc/prędkość obrotowa - 2,0 kW (2,8 KM)/5800 obr/min.
- Gaźnik - 14MC lub BING 1/14/206, z przysłoną rozruchową
- Sprzęgło - 3-tarczowe mokre
- Skrzynia biegów - 3-biegowa z nożną zmianą biegów
- Paliwo - mieszanka etyliny 86 z olejem w stosunku 30:1
- Instalacja elektryczna - iskrownik-prądnica typ 105 6 V - 25W
- Cewka ładowania 6V - 1,4 A
- Akumulator 6V - 10Ah
- Zapłon - bezstykowy, elektroniczny moduł zapłonowy
- Świeca zapłonowa - F-100 (Iskra)
- Masa silnika (bez oleju) - 15 kg
Wymiary:
- Długość całkowita - 1900 mm
- Rozstaw osi - 1200 mm
- Szerokość kierownicy - 685 mm
- Wysokość kierownicy - 1100 mm
- Masa w stanie suchym - 76 kg
- Dopuszczalne obciążenie - 160 kg
- Zużycie paliwa - 2,3 l/100 km
- Pojemność zbiornika paliwa - 8,2 l (rezerwa 1 l)
Inne:
- Zawieszenie przednie - widelec teleskopowy z tłumieniem hydraulicznym, skok 140 mm.
- Zawieszenie tylne - wahacz z amortyzatorami tłumionymi hydraulicznie, skok 65 mm.
- Ogumienie: przód - 17x2.25" tył - 17x2.75"
Oświetlenie:
- przód - reflektor z żarówką BD-20d; 6V - 25/25W
- tył - lampa tylna z żarówką dwuwłóknową BAY-15d/19 w tym:
- światło tylne 6V - 5W,
- światło stop 6V - 21W
- Kierunkowskazy - żarówki BA-15s/19; 6V - 21W,przerywacz kierunkowskazów ME-2; 6V - 2x21W
- Oświetlenie prędkościomierza - żarówka BA-9s; 6V - 2W
- Sygnał dźwiękowy - 6V zasilany z akumulatora
Wyposażenie:
- Pompka, licznik, sygnał dźwiękowy, zamek, lusterko, narzędzia
- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G
*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
|
|
02-10-2011 12:30:11 |
|
1 osoba postawiła piwo Tomasso94 za ten post:1 osoba postawiła piwo Tomasso94 za ten post.
piroman (11-25-2014)
|
Wojtek3362
Mechanik
Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
|
|
25-11-2014 15:35:13 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
09-02-2016 01:53:48 |
|
|
klodian2002
Majster
Liczba postów: 376
Imię: Klaudiusz
Skąd: Wielki Wełcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Romet Chart 210
Moje sprzęciki
Ogar 200 87r
Kadet 110 Automatic 90r|Peugeot 205 1.0B 91r.
Kadet M780 86r
Komar 2350 75r |Karpaty 50
50-T1 79r.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-11-2020 15:02:26 przez klodian2002.)
|
|
12-11-2020 15:00:16 |
|
|
Klot339
Nowy
Liczba postów: 15
Imię: Jan
Skąd: Częstochowa
Pojazd: Romet Chart
|
|
12-11-2020 17:33:25 |
|
|
dantoma
Nowy
Liczba postów: 5
Imię: Tomek
Skąd: Pruszków
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Chart 210
(02-10-2011 12:30:11)Tomasso94 napisał(a): Dane techniczne:
- Instalacja elektryczna - iskrownik-prądnica typ 105 6 V - 25W
- Cewka ładowania 6V - 1,4 A
- Akumulator 6V - 10Ah
- Zapłon - bezstykowy, elektroniczny moduł zapłonowy
Witam, Czy Autor (lub ktoś inny) podpowie mi jaka była instalacja. Czy był iskrownik czy też zapłon bezstykowy, elektroniczny (zasilany z akumulatora). Nie słyszałem o zapłonie z iskrownika i elektronicznego modułu zapłonowego.
Czy cewka ładowania ładowała akumulator połówkowo (jedna dioda) czy też był mostek prostujacy pełnopołówkowo? Był też jakiś układ regulujący prąd ładowania z cewki ładowania? Czy też prąd zależał od obrotów jak w silniku WSK M06?
Pozdrawiam.
|
|
03-01-2022 12:36:05 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|