Romet Chart 210 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Chłopcy Rometowcy (/forumdisplay.php?fid=4) +--- Dział: Modele Rometów (/forumdisplay.php?fid=237) +--- Wątek: Romet Chart 210 (/showthread.php?tid=1911) |
Romet Chart 210 - Tomasso94 - 02-10-2011 12:30:11 Romet Chart - jest najmłodszym i najnowocześniejszym motorower z rodziny Romet. Był produkowany w latach 1988-1994. W Charcie odmiennie niż w dotychczas produkowanych pojazdach zastosowano skonstruowane od nowa i specjalnie dla niego nie tylko silnik i ramę ale także większość innych zespołów i ich elementów. Był produkowany w dwóch odmianach: 210 i 211, różniących się między innymi zastosowaniem importowanych kół odlewanych ze stopu lekkiego Sachs. Nowoczesna sylwetka Charta i dobre tłumienie wstrząsów dzięki zastosowaniu hydraulicznych amortyzatorów zapewniają kierowcy wygodną pozycję i komfort jazdy. Wyposażono go także w lusterko wsteczne, kierunkowskazy oraz skuteczniejsze hamulce i elektroniczny zapłon. Chart to prawdopodobnie najlepszy projekt inżynierów z Rometa, jednak nie jest on tak bardzo popularny jak Ogar czy Komar. Chart spisuje się dobrze w każdych warunkach w terenie jak i na ulicy. Ze względu na swoją niezawodność i nowoczesność nazywany jest "polskim Simsonem". www.chlopcyrometowcy.pl Foto: Dane techniczne:
Wymiary:
Inne:
Oświetlenie:
Wyposażenie:
RE: [Wiki] Romet Chart - piroman - 25-11-2014 13:12:50 mogl bys dodac zdjecie ? bo tylko mi sie film wyswietla RE: [Wiki] Romet Chart - Wojtek3362 - 25-11-2014 15:35:13 (25-11-2014 13:12:50)piroman napisał(a): mogl bys dodac zdjecie ? bo tylko mi sie film wyswietla Do wyboru, do koloru... RE: [Wiki] Romet Chart - piroman - 25-11-2014 17:06:35 nie chodzi mi o to zebym sobie wyszukał bo wiem jak wyglada ale zeby bylo zdjecie do opisu, tylko o to mi chodzilo RE: [Wiki] Romet Chart - JGNZM - 09-02-2016 01:53:48 Może coś o prototypie? Mam dane techniczne, na Wikipedii wypisałem różnice pomiędzy prototypem a normalnym chartem. Jutro postaram się dopisać conieco Przepraszam za odkop RE: Romet Chart 210 - Klot339 - 12-11-2020 14:24:26 (09-02-2016 01:53:48)JGNZM napisał(a): Może coś o prototypie? Mam dane techniczne, na Wikipedii wypisałem różnice pomiędzy prototypem a normalnym chartem. Jutro postaram się dopisać conieco Przepraszam za odkop odkop znów Napiszesz o tym prototypie? jedno co wiem to ze mial miec 5KM RE: Romet Chart 210 - klodian2002 - 12-11-2020 15:00:16 Co do Charta 310, jest tu osobny ciekawy temat http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=42371 http://chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=42434 RE: Romet Chart 210 - Klot339 - 12-11-2020 17:33:25 (12-11-2020 15:00:16)klodian2002 napisał(a): Co do Charta 310, jest tu osobny ciekawy temat Dzieki, poczytam. I to ze 5KM miał mieć to chodziło o 029 RE: Romet Chart 210 - dantoma - 03-01-2022 12:36:05 (02-10-2011 12:30:11)Tomasso94 napisał(a): Dane techniczne:Witam, Czy Autor (lub ktoś inny) podpowie mi jaka była instalacja. Czy był iskrownik czy też zapłon bezstykowy, elektroniczny (zasilany z akumulatora). Nie słyszałem o zapłonie z iskrownika i elektronicznego modułu zapłonowego. Czy cewka ładowania ładowała akumulator połówkowo (jedna dioda) czy też był mostek prostujacy pełnopołówkowo? Był też jakiś układ regulujący prąd ładowania z cewki ładowania? Czy też prąd zależał od obrotów jak w silniku WSK M06? Pozdrawiam. RE: Romet Chart 210 - Deecuu - 03-01-2022 13:03:26 (03-01-2022 12:36:05)dantoma napisał(a): Witam, Czy Autor (lub ktoś inny) podpowie mi jaka była instalacja. Czy był iskrownik czy też zapłon bezstykowy, elektroniczny (zasilany z akumulatora). Nie słyszałem o zapłonie z iskrownika i elektronicznego modułu zapłonowego.Tutaj jest opis zapłonu, nie potrzebuje akumulatora do działania jak w wsk. Jest jeden regulator napięcia. Zapłon elektroniczny z modułem - zasilany z cewki RE: Romet Chart 210 - dantoma - 03-01-2022 14:13:04 (03-01-2022 13:03:26)Deecuu napisał(a): Tutaj jest opis zapłonu, nie potrzebuje akumulatora do działania jak w wsk. Jest jeden regulator napięcia. Zapłon elektroniczny z modułem - zasilany z cewkiAkumulator to potrzebują WSK M21. Te 125 ccm (M06) nie wymagały akumulatora. Miały iskrownik, cewkę ładowania (do akumulatora- sygnał dźwiękowy i pozycje) i cewkę oświetlenia przedniego z zasileniem STOP. Moduł elektroniczny Charta zasilany z cewki- no proszę, nie słyszałem. Jeśli możesz podać link do instalacji elektrycznej Charta to podeślij. RE: Romet Chart 210 - JGNZM - 03-01-2022 22:44:01 (03-01-2022 12:36:05)dantoma napisał(a): Witam, Czy Autor (lub ktoś inny) podpowie mi jaka była instalacja. Czy był iskrownik czy też zapłon bezstykowy, elektroniczny (zasilany z akumulatora). Nie słyszałem o zapłonie z iskrownika i elektronicznego modułu zapłonowego. Instalacja nie wymagała akumulatora do działania silnika. W specyfikacji wyżej jest napisane, że to iskrownik-pradnica. Do wytworzenia iskry są potrzebne 4 rzeczy. Cewka zasilająca, cewka wyzwalająca, moduł zapłonowy i cewka zapłonowa tzw. butelkowa. Zasada działania jest dosyć powszechnie używana w wszelkiego rodzaju silnikach stacjonarnych. Oryginalnie nie ma regulatora napięcia. Jest za to zwykły prostownik selenowy Telpod GB-015 lub inny (którego nie umiem znaleźć, o oznaczeniu GB-029 - może chodziło o GB-009). Cewki w Charcie są bezmasowe, co ogranicza ich teoretyczną moc o połowę. RE: Romet Chart 210 - damian94 - 13-05-2022 19:58:49 Cewki bezmasowe walą pełną mocą. Cewki z masą są ograniczone o połowę. |