Deecuu
Mechatronik
Liczba postów: 251
Imię: Paweł
Skąd: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Komarek
Sprawdzając wał założyłem magneto od charta, żadnego bicia a więc wał prosty. Magneto komara, znajomy mechanik-handlarz wyprostował i nie ma już bicia.
Zapłon próbuje ustawić na 3mm przed GMP ale chyba się nie da.. za pierwszym razem jak ustawiałem kręciłem magnetem do GMP a potem cofałem o 3mm - gdzieś przeczytałem, żeby cały czas kręcić magnetem w jedną stronę i tak wyszło ze zapłon jest może 2mm przed GMP i skończyła się skala. Na filmie widać że trzyma wolne obroty i na tym gaźniku nie najgorzej się wkręca ale chyba to dalej nie to. Proszę o radę. Wał myślę że jest odpowiedni i będzie śmiesznie jak się okaże że to nie od tego silnika..
Link do filmu: https://youtu.be/QyF1kvP1GAw
|
|
08-07-2021 00:11:47 |
|
|
Deecuu
Mechatronik
Liczba postów: 251
Imię: Paweł
Skąd: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Komarek
(08-07-2021 15:01:14)łogór 200 napisał(a): A to pewnie zawsze można rozpiłować i zwiększyć zakres regulacji.Ale jak wął przestawiony to i inne konsekwencje będą niż tylko brak możliwości ustawienia zapłonu
W ruch poszedł pilnik i jak głupi piłowałem nie te stronę co trzeba XD koniec końców zacząłem piłować drugą i jest lepiej, ale dalej nie jest 3mm tylko około 2mm przed GMP. Niestety jak dam więcej magneto blokuje śrubę od regulacji przerwy na platynkach i nie ma jak jej ustawić idealnie w GMP.
cały zapłon z PRLu ale możliwe że przerywacz ciulowy jest. Na razie musi zostać tak jak jest bo nie będę miał czasu na zabawe.
Plusem gaźnika 14MC jest przysłona rozruchowa co pomaga w odpaleniu. Szkoda że nie można zmniejszyć dyszy z 68 na np 64 myśle że taka była by optymalna dla tego silnika. Wolne obroty są spoko, wysokie też ale na początku po dodaniu gazu troche muli - albo wina gaźnika albo zapłonu
|
|
09-07-2021 00:36:59 |
|
|
Deecuu
Mechatronik
Liczba postów: 251
Imię: Paweł
Skąd: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Komarek
Studenckie wakacje minęły czas wrócić do komara Zapłon ustawiony nie idealnie ale odpala, trudno wkręca się na obroty ale jak sie nagrzeje to odpala od 1 i mocy ma więcej pewnie w przyszłości wymienię wał na nowy lub po prostu przełożę te korbę. Przez zimę chciałbym go już wyremontować i złożyć bez silnika. Cały czas zastanawiam się nad wyborem koloru i czy 2330 wychodziły w zielonym kolorze?
Dodatkowym pytaniem jest jaki jest gwint na główce ramy? Gwint nie wygląda na zniszczony ale chciałbym kupić nakrętkę i sprawdzić jak będzie się wkręcać
|
|
06-10-2021 23:47:27 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|