Komarek - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Nasze Romety (/forumdisplay.php?fid=14) +--- Wątek: Komarek (/showthread.php?tid=51096) |
Komarek - Deecuu - 08-09-2020 10:53:55 Siemka, od wczoraj stałem się posiadaczem takiego oto komarka Od pierwszego właściciela, z papierem ale wyrejestrowany tymczasowo. Jaki to model? Po opowieściach właściciela mam wrażenie, że to jakiś składak. Sinik odpala, podobno po remoncie ale po dodaniu gazu gaśnie-lewe powietrze? Silnik oryginalnie miał zmiane biegów w rączce, właściciel mówi że poskładał go na nowych częściach, stąd brak nr silnika jednak wydaje mi się trochę dziwny, zwłaszcza kartery. Bardzo proszę o pomoc w informacji jaki to model i co brauje mu do oryginału. Na zime możliwe, że go odnowie troche RE: Komarek - bkrukl - 08-09-2020 12:16:06 Model silnika to 025. Montowano go w rometach 100, oraz motorynkach m3. Natomiast ogolnie caly komar to hm... 3251? RE: Komarek - Norweski Zomowiec - 08-09-2020 18:27:10 wygląda na 025 ale to nie jest przypadkiem, że lewa strona kartera to 025, a prawa s38? Rzuć okiem pod silnikiem, czy numery karterów się zgadzają RE: Komarek - Dawdzio - 08-09-2020 21:47:56 Prawy karter w 025 i s38 to to samo. Oczywiście mimo to kartery muszą być do pary. Jesteś pewien, że to nie ten silnik był w nim od nowości? Może to Romet 100? RE: Komarek - Szabla - 08-09-2020 21:57:59 Raczej mało prawdopodobne, romety 100 nie miały uchwytów pod blachy gaźnika. RE: Komarek - joozek - 09-09-2020 00:25:49 Totalny skladak. Rama od 2330 ew pierwszy 2350, popatrz na uchwyty pompki i tylny wahacz. Przedni widelec od Ogara lub 2375, zapewne kolo ma 17 cali. Silnik 025, ale chyba faktycznie ktos zmienil kapę prawa, popatrz czy kartery są do pary. RE: Komarek - Deecuu - 10-09-2020 13:36:50 (08-09-2020 21:47:56)Dawdzio napisał(a): Jesteś pewien, że to nie ten silnik był w nim od nowości? Może to Romet 100? tak mówił mi właściciel, ponadto jeżeli byłby od nowości byłby wybity nr silnika czy nr karterów są te same od spodu nie widać a nie chce go wyciągać z ramy, przynajmniej narazie. Na kierownicy jest rączka zmiany biegów, ale widać tylko 0 i 1, były takie wersje? POSZUKUJE danych do nowego dowodu, żeby na przeglądzie można było wpisac (09-09-2020 00:25:49)joozek napisał(a): Totalny skladak. Rama od 2330 ew pierwszy 2350, popatrz na uchwyty pompki i tylny wahacz. Przedni widelec od Ogara lub 2375, zapewne kolo ma 17 cali. Wątpie żeby to były koła 17", są większe niż w Charcie. Ale tak, totalny składak RE: Komarek - Deecuu - 05-10-2020 23:26:25 Udało się go zarejestrować i to bez odwołań itp co do jazdy, zdecydowanie za mały dla mnie ale moc ma Ostatnio po odpaleniu słabnie i co jakiś czas strzela z gaźnika, co to może być? Obstawiam zapłon jednak jestem całkiem zielony w ustawianie platynek. Czy w tym silniku robi się to tak samo jak w innych? Mam na myśli 023, 019 lub s 38 RE: Komarek - Dawdzio - 06-10-2020 07:46:52 Identycznie jak w S38. RE: Komarek - Deecuu - 26-10-2020 20:20:38 Parę razy zabierałem się za zapłon i dalej, chwilę odpali i gaśnie. Koniec końców pomyślałem że najpierw zrobię elektryke bo jest starsznie kombinowane, m.in.dwie stacyjki i kable bez końca - właściciel chciał zrobić kierunkowskazy Teraz moje pytanie jaki schemat tej instalacji? W internecie jest wiele i nie do końca wiem który wybrać, plus kwestia klaksonu. Tutaj był chyba jawki bo jest napis PAL i połączony z przewodem do lampy tył. Znajdę gdzieś jak powinien wyglądać ten komar oryginalnie? Lampa przód plastikowa czy metalowa? RE: Komarek - Deecuu - 06-11-2020 02:10:33 Nieszczęsny finał, komar odpalił! I to palił od kopa, chodził ładnie, równo- światła były mocne, przejechałem się i nawet ma on moc. Rano odpalam, reguluje obroty a tu nagle świzdu gwizdu i zgasł... i za nic nie chce odpalić, plus kopka mega ciężko chodzi. No nic to się najeździłem myślę, ściągam głowice a ona klejona na hermetyku, cylinder widocznie też tak był bo łatwo ściągnąć go nie było. Ale tak jak myślałem zatarty.. dodatkowo korba jak i spód tłoka były czarne, puścił uszczelniacz? cylinder juz oddałem do szlifu a przy okazji czekania sprawdziłem nr połówek i są zgodne więc jest to silnik 025. Ogólnie nie dopisałem ale komara zarejestrowałem jako 2330- tak się dowiedziałem z opisu właściciela. RE: Komarek - Norweski Zomowiec - 06-11-2020 19:43:45 Raczej ktoś używał za dużo oleju w mieszańce. Jakbyś odpalił i z rury by leciał bardzo biały dym, to simmering puścił RE: Komarek - Deecuu - 06-11-2020 20:07:05 (06-11-2020 19:43:45)Norweski Zomowiec napisał(a): Raczej ktoś używał za dużo oleju w mieszańce. Jakbyś odpalił i z rury by leciał bardzo biały dym, to simmering puścił A więc puścił, bo starsznie na biało kopcił. Da radę wymienić simering bez rozpolawiania silnika? RE: Komarek - Norweski Zomowiec - 06-11-2020 20:07:42 Da się to zrobić RE: Komarek - Deecuu - 18-04-2021 22:29:18 Myślę, że nadeszła pora na mały upgrade, komar stoi sobie jak stał, narazie kompletuje trochę części. Z silnikiem była akcja taka, że oprócz simeringu łożysko luźno kręci się na wale i trzeba będzie to zrobić na kleju i jakoś tak nie mogę się za to zabrać, cylinder mam już gotowy do założenia po szlifie. Szukam przedniego zawieszenia pchanego, możliwe że były właściciel je gdzieś ma - kwestia znalezienia czasu aby do niego się wybrać |