Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
|
Autor |
Wiadomość |
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Co do odpalenia silnika - czy wtrysnąć mu trochę oleju w cylinder? Czy wcześniej w ogóle zdjąć pokrywę i zobaczyć w jakim stanie jest cylinder, ewentualnie czy rozebrać cały silniczek i popatrzeć co i jak wygląda? Co sugerujecie?
Zdejmij pokrywę z magneta oraz kręć magneto - sprawdź, czy w ogóle wał się obraca. Jeżeli tak, to odkręć głowice i sprawdź wizualnie w jakim stanie jest gładź cylindra
Rozebrać go całego, czy na skręconym to robić?
Oczywiście nie rozbierać! Karoserie wyczyść go jakimś szamponem do mycia samochodów, a aluminium (silnik) np. ropą, aby zmyć brud
1. Jaka świeca do tego silnika?
Nie wiem czy to teraz jest takie istotne.. w ogóle aby sprawna
2. Jaki olej do skrzyni?
Nie wiem, czy płukać silnik lub nie, ale zrób tak:
-zlej wszystko
-wlej czystego lux 10 (obojętnie jakiego)
-uruchom silnik
-pojedz 2km
-zlej wszystko
-wlej świeży olej lux 10
3. Jaki olej do paliwa i w jakim stosunku mieszać z paliwem?
na 1L paliwa wlej 30ml i cacy
4. Jak i czym przepłukać bak, żeby nie było w nim syfu? Obecnie jest tam stare paliwo (25 lat Big Grin)wsyp do środka zbite szkło z nakrętkami i z tym starym paliwem mieszaj 30 min
5. Jak wyczyścić gaźnik? Ostatnio słyszałem od jednego gościa co zbiera stare okazy motoryzacji, że można go wygotować w occie i że to go super wyczyści. Robił tak ktoś z Was??Wystarczy wyczyścić nawet tą starą benzyną, co masz w środku i pędzelek
6. Jaki model kondensatora, bo z tego co pamiętam był z nim problem.
pomyśl nad cdi
Skoro nie malowanie, to co polecacie, żeby skutecznie zabezpieczyć lakier przed postępowaniem korozji?sam swoją wsk w oryginalnym lakierze opryskuje smarem silikonowym w spray co jakiś czas. Wydaje mi się najlepszy patent
Może być ten Orlen Lux 10 API SA SEA 30?moze być
|
|
11-09-2021 16:11:44 |
|
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Pewnie niektórzy zaraz mnie opieprza, ja bym tego Robaka pomalowal na nowo
Zapytacie dlaczego???
Bo ten oryginal jest położony bez podkładu i do tego rdzy pod nim jest więcej niż to co widać na wierzchu.
Dlaczego??? Bo to rocznik 1983 i tak to wtedy robiono
Widac to dobrze na zdjeciach.
Mówiąc o nowym lakierze nie mam na mysli lakieru proszkowego, a lakier natryskowy, najlepiej akryl.
Co do gaźnika, żadnego octu, ani jego piaskowania
Rozkręć w drobny mak, czesci do sloika i na noc, dwie zalej benzyną. Przed złożeniem wszystko natrzyj olejem do mieszanki np Miksolem i przedmuchaj sprężonym powietrzem. Taka metoda wg mnie, jest naprawdę skuteczna. Większe zabrudzenia czyszczę watą stalową 000 ale tylko zewnętrzne. Można szkielkowac ale tylko mikrokulkami lub wodnym szkielkowaniem.
Trzecia opcja to myjka ultradźwiękowa z plynem do czyszczenia gaźników.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
11-09-2021 16:59:14 |
|
|
Nestor
Nowy
Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
|
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
|
|
16-09-2021 00:06:41 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|