Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Autor Wiadomość
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Co do odpalenia silnika - czy wtrysnąć mu trochę oleju w cylinder? Czy wcześniej w ogóle zdjąć pokrywę i zobaczyć w jakim stanie jest cylinder, ewentualnie czy rozebrać cały silniczek i popatrzeć co i jak wygląda? Co sugerujecie?


Zdejmij pokrywę z magneta oraz kręć magneto - sprawdź, czy w ogóle wał się obraca. Jeżeli tak, to odkręć głowice i sprawdź wizualnie w jakim stanie jest gładź cylindra

Rozebrać go całego, czy na skręconym to robić?

Oczywiście nie rozbierać! Karoserie wyczyść go jakimś szamponem do mycia samochodów, a aluminium (silnik) np. ropą, aby zmyć brud

1. Jaka świeca do tego silnika?
Nie wiem czy to teraz jest takie istotne.. w ogóle aby sprawna

2. Jaki olej do skrzyni?
Nie wiem, czy płukać silnik lub nie, ale zrób tak:
-zlej wszystko
-wlej czystego lux 10 (obojętnie jakiego)
-uruchom silnik
-pojedz 2km
-zlej wszystko
-wlej świeży olej lux 10
3. Jaki olej do paliwa i w jakim stosunku mieszać z paliwem?
na 1L paliwa wlej 30ml i cacy

4. Jak i czym przepłukać bak, żeby nie było w nim syfu? Obecnie jest tam stare paliwo (25 lat Big Grin)wsyp do środka zbite szkło z nakrętkami i z tym starym paliwem mieszaj 30 min

5. Jak wyczyścić gaźnik? Ostatnio słyszałem od jednego gościa co zbiera stare okazy motoryzacji, że można go wygotować w occie i że to go super wyczyści. Robił tak ktoś z Was??Wystarczy wyczyścić nawet tą starą benzyną, co masz w środku i pędzelek
6. Jaki model kondensatora, bo z tego co pamiętam był z nim problem.
pomyśl nad cdi


Skoro nie malowanie, to co polecacie, żeby skutecznie zabezpieczyć lakier przed postępowaniem korozji?sam swoją wsk w oryginalnym lakierze opryskuje smarem silikonowym w spray co jakiś czas. Wydaje mi się najlepszy patent

Może być ten Orlen Lux 10 API SA SEA 30?moze być
11-09-2021 16:11:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Nestor Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
Post: #17
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
(11-09-2021 16:11:44)Norweski Zomowiec napisał(a):  6. Jaki model kondensatora, bo z tego co pamiętam był z nim problem.
pomyśl nad cdi

A co to jest CDI?
11-09-2021 16:59:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #18
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Pewnie niektórzy zaraz mnie opieprza, ja bym tego Robaka pomalowal na nowo hmm
Zapytacie dlaczego???
Bo ten oryginal jest położony bez podkładu i do tego rdzy pod nim jest więcej niż to co widać na wierzchu.
Dlaczego??? Bo to rocznik 1983 i tak to wtedy robiono :F
Widac to dobrze na zdjeciach.
Mówiąc o nowym lakierze nie mam na mysli lakieru proszkowego, a lakier natryskowy, najlepiej akryl.
Co do gaźnika, żadnego octu, ani jego piaskowania Undecided
Rozkręć w drobny mak, czesci do sloika i na noc, dwie zalej benzyną. Przed złożeniem wszystko natrzyj olejem do mieszanki np Miksolem i przedmuchaj sprężonym powietrzem. Taka metoda wg mnie, jest naprawdę skuteczna. Większe zabrudzenia czyszczę watą stalową 000 ale tylko zewnętrzne. Można szkielkowac ale tylko mikrokulkami lub wodnym szkielkowaniem.
Trzecia opcja to myjka ultradźwiękowa z plynem do czyszczenia gaźników.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
11-09-2021 16:59:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomangelo Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 162
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #19
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
(11-09-2021 16:59:02)Nestor napisał(a):  
(11-09-2021 16:11:44)Norweski Zomowiec napisał(a):  6. Jaki model kondensatora, bo z tego co pamiętam był z nim problem.
pomyśl nad cdi

A co to jest CDI?

CDI - zapłon bezstykowy. Mniej awaryjny, o dużo wyższej mocy niż oryginalne (do 100W zamiast 20W oryginalnej prądnicy). Tracisz głównie na oryginalności konstrukcji, do tego wisi trochę więcej okablowania, ale za to masz mocne światła nawet na niższych obrotach, dość mocy by zasilić dodatkowe oświetlenie, czy inne akcesoria (np. gniazdo USB do ładowania telefonu).
11-09-2021 17:20:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #20
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
(11-09-2021 17:20:17)tomangelo napisał(a):  Mniej awaryjny
o ile jest awaryjny Big Grin
11-09-2021 17:40:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Norweski Zomowiec za ten post.
Nestor Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
Post: #21
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
(11-09-2021 16:59:14)joozek napisał(a):  Bo ten oryginal jest położony bez podkładu i do tego rdzy pod nim jest więcej niż to co widać na wierzchu.
Dlaczego??? Bo to rocznik 1983 i tak to wtedy robiono :F
Widac to dobrze na zdjeciach.

Ja mam te same obawy, że jak zacznę czyścić to po prostu w wielu miejscach ten lakier odpadnie i będzie rudo. Sam bagażnik wygląda na żywo paskudnie. Naprawdę szkoda oryginału, ale z drugiej strony zostawić to na pastwę rdzy? można by było pomalować tylko przedni błotnik i bagażnik, bo one wyglądają najgorzej, ale znając życie to nikt mi nie dobierze tak lakieru, żeby nie było różnicy, a ponadto pozostała część jest już przez czas zmatowiona.
Na dzień dzisiejszy skupię się na uruchomieniu i elementach chromowych.Oczywiście po wyczyszczeniu będę widział dokładnie co się dzieje z lakierem na całości i wtedy się zastanowię co dalej z lakierem.
12-09-2021 14:05:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #22
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
jak faktycznie lakier odpada bez podkładu, to podjedz nim do mieszalni farb. Sprzedawca doradzi oraz sam dostaniesz broszurkę z kolorami (lub pożyczysz), gdzie sobie dobierzesz potencjalne kolory. Porobisz zdjęcia potencjalnych i tutaj wstawisz - Wtedy wszyscy razem zdecydujemy jaki będzie najwierniejszy


A romet 100 zarejestrowany?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2021 15:20:28 przez Norweski Zomowiec.)
12-09-2021 15:19:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #23
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Jesli chodzi o kolor tego owada to nie ma co kombinować, to Ral 2002.
Kwestią jest tylko rodzaj lakieru, akryl, proszek czy poliuretan. Do tego podklad antykorozyjny i dla danego lakieru.
Zadnym z nich nie zrobisz zaprawek, tak by nie bylo widać różnicy. No moze spray z Motip-a nie będzie się aż tak odróżniał.
Ja podtrzymuje swoją uwagę nowego malowania, lakierem akrylowym RAL 2002, firmy dowolnej.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
12-09-2021 16:16:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Nestor Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
Post: #24
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
(12-09-2021 16:16:30)joozek napisał(a):  Jesli chodzi o kolor tego owada to nie ma co kombinować, to Ral 2002.
Kwestią jest tylko rodzaj lakieru, akryl, proszek czy poliuretan. Do tego podklad antykorozyjny i dla danego lakieru.

Tak już czysto teoretycznie. Jaka jest różnica pomiędzy tymi rodzajami malowania?

(12-09-2021 15:19:30)Norweski Zomowiec napisał(a):  A romet 100 zarejestrowany?

Tak. Mam dowód rejestracyjny i aktualne ubezpieczenie. Jutro idę go przerejestrować na siebie. Szkoda, że będą już nowe białe blachy. Te stare, zielone z białymi napisami dodawały uroku Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2021 23:33:39 przez Nestor.)
12-09-2021 23:31:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #25
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
No proszek to proszek wygrzewany w temperaturze ok 204 st. Pozostale to lakiery mokre natryskowe. Najbardziej bliski oryginalowi jest akryl.
Zaden tam baza plus klar :F

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
13-09-2021 00:07:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomangelo Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 162
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #26
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Lakier proszkowy jest odporniejszy na warunki zewnętrzne, nie wymaga stosowania warstwy bezbarwnej, jednak wymaga staranniejszego przygotowania elementów. W natryskowym wystarczy zamaskować wrażliwe miejsca, jak ma się gdzie i czym to można pomalować całość samemu. Proszkowo trzeba oddać do lakierni (chyba że zamierzasz inwestować w piec i resztę sprzętu) i usunąć wszelkie elementy mogące ulec uszkodzeniu pod wpływem temperatury (np. tuleje), jest też kwestia oparów paliwa w zbiorniku.
13-09-2021 00:37:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Nestor Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
Post: #27
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
(13-09-2021 00:37:47)tomangelo napisał(a):  Lakier proszkowy jest odporniejszy na warunki zewnętrzne, nie wymaga stosowania warstwy bezbarwnej, jednak wymaga staranniejszego przygotowania elementów. W natryskowym wystarczy zamaskować wrażliwe miejsca, jak ma się gdzie i czym to można pomalować całość samemu. Proszkowo trzeba oddać do lakierni (chyba że zamierzasz inwestować w piec i resztę sprzętu) i usunąć wszelkie elementy mogące ulec uszkodzeniu pod wpływem temperatury (np. tuleje), jest też kwestia oparów paliwa w zbiorniku.

A co jest najlepsze? Jak robić to porządnie.
13-09-2021 23:55:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Nestor Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
Post: #28
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Mam jeszcze pytanie odnośnie opon. Jakiej firmy polecacie? Rozmiar 2 1/4 - 19 23x2,25. Nie chcę żadnych tanich chińczyków. Już raz miałem chińskie rewelacje przy rowerze
14-09-2021 19:12:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #29
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Heidenaum

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
15-09-2021 00:39:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Nestor Offline
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
Post: #30
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
(15-09-2021 00:39:43)joozek napisał(a):  Heidenaum

https://www.tanie-opony.pl/heidenau-m3-2...--10784973

Takie cosik?
16-09-2021 00:06:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 85
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 462
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 249
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 354
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 92
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 828
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 292

Reklama