Projekt OGAR żyje. Ogólnie jest rzeźba.Nie ma tulei mocowania stopki, jak i samej stopki, ale dzięki wsparciu forumowiczów stopka się znalazła gdzieś w Polsce za nieduże pieniądze. Tuleję trzeba dotoczyć i wspawać.
Wziąłem się za koła. Szprychy i nyple w bardzo dobrym stanie. Felgi ok, ale chrom szlag trafił. Macie jakiś namiar na dobrą i niedrogą firmę, która to zgalwanizuje?
Chromowanie starych obręczy zwykle nie jest opłacalne, taniej kupisz dobry zamiennik.Do Rometów średnio się orientuje ale do Wuesek dobre opinie mają obręcze RDI lub hiszpańskie.Były tematy o felgach do Komara, do Ogara będzie podobnie tyle że rozmiar inny 17''.
12-03-2021 11:53:17
1 osoba postawiła piwo Mixol za ten post:1 osoba postawiła piwo Mixol za ten post. Douger (03-12-2021)
Dokładnie RDI Tajwan. Mam w ogarze i kupiłem do komara.
W ogarze mam już je ponad rok i nic niepokojącego się z nimi nie dzieje.
Do komara szprychy za szerokie kupiłem i musze minimalnie nawiercić piastę ;-)
(01-03-2021 19:39:36)Douger napisał(a): Porównanie gaźnika dellorto 17.5 oraz JIKOV. Ktoś rzeźbił jakaś przejściówkę czy jednak jest coś gotowego do kupienia?
ja bym kupił zamiennik imitujący oryginał, albo kupił uzywkę. Tak zrobiłem do 50t1 regenerowany który wygląda jak nowy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-03-2021 12:16:52 przez DMR.)
12-03-2021 12:10:29
1 osoba postawiła piwo DMR za ten post:1 osoba postawiła piwo DMR za ten post. Douger (03-12-2021)
Nie są to może wybitne gaźniki, w porównaniu do GM-ów na pewno też "trudniejsze" w regulacji, ale przy dobrze ustawionym zapłonie (to nie Dezamet, tu "na oko" nie przejdzie) i paru próbach będzie chodził elegancko. Nie stosowałbym tylko tego filtra powietrza z rurą od odkurzacza, ja miałem pseudo-stożek, ale dzisiaj jest tu całkiem spory wybór.
Nawet, gdyby go stosowali w promach kosmicznych, to nic nie zmienia...
Chociaż w pewnym sensie się zgodzę - sam filtr nie jest tu problemem, tylko ta rura - tak naprawdę żaden gaźnik tu nie pomoże, bo przez nią nie dzieje się na gardzieli to, co ma się dziać.
Co polecam - w pierwszej kolejności rurę od jamnika wywalić, a z samym filtrem - wedle rozsądku.
Na pewno nie jakaś taniocha i pseudo-tuningowe stożki, bo to nie filtruje. Jikov ma stosunkowo małą średnicę gardzieli - można wziąć jakiś zestaw z redukcją, byle była ona stosunkowo krótka i gładka w środku. Tak samo z resztą dolot powietrza w gaźniku powinien być wypolerowany, nie polerujemy natomiast w miejscu, gdzie wchodzi dysza paliwowa i dalej, czyli od strony cylindra. Tam zawirowania mają powstawać, mieszanka ma się dobrze mieszać - dążymy do wytworzenia mgiełki paliwowej w tym miejscu.
Sam filtr może być gąbkowy jak najbardziej, na Aledrogo samym będziesz przewijał i przewijał - wybór jest ogromny...
14-03-2021 13:52:03
1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post:1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post. Douger (03-14-2021)
No i jak to bywa przy tłuczonych po lesie i dołach takich złomach jak mój, wychodzą kolejne kwiatki. Tylko rzucić to do rowu i niech gnije
Po pierwsze primo - lagi. Już wcześniej miałem wątpliwości, bo były spawane i paskudne. Teraz widać ponadto spore pęknięcia i chyba pozostaje tylko złom.
Po drugie primo - mocowanie stopki. Tu się dotoczy tuleję że śruby, przyspawa i powinno być git malina.
Po trzecie primo ultimo- nie spodziewałem się tylu problemów i rzeczy do wymiany, a już widzę że kolanko wydechu i tłumik też są gówno warte i trzeba będzie kupić nowe.
Z tym chromowaniem, to możesz sie dogadać w jakiejś firmie, ze zawieziesz do nich na rozchromowanie, później zabierzesz i sam przygotujesz pod podkład, zawieziesz, odbierzesz do polerowania i ostatecznie zawieziesz na chromowanie. Dwa dni siedzenia z papierami ściernymi (aczkolwiek w romecie nie ma tylu chromów co w osie) i cena redukuje sie do 1/3. Jesli masz galwanizerie niedaleko i chęci to ta opcja jest najwspanialsza, gorzej jesli masz ja dalej. U mnie kolega co kwartał zbiera od znajomych graty i jezdzi, rzucamy mu na paliwo, plus drogowe . Dodam tylko ze chromowanie obręczy w wsce wyszlo mnie 200zl za obie, myślę że w tej cenie żadnych dobrych obręczy nie kupi.
"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
Jest to jakiś pomysł, tylko tak jak koledzy wyżej wspominali, nie wiem czy to gra warta świeczki. Koszt i pracochłonność takiego rozwiązania jest ogromna w porównaniu do wartości samego elementu. Tak czy inaczej felgi zostawię, schowam w garażu i najwyżej kiedyś się za nie wezmę.
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.