Tomasz-pr110
Kierowca
Liczba postów: 386
Imię: Tomek
Skąd: kuj-pom
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Komarek
Ja też nie dawałem, ale kiedyś trafiłem na silnik z dość dobrą szczelną uszczelką i pomimo że silnik pokryty był warstwą brudu po całości to zapłon był jak nówka.
Co do uszczelek to napisz do kolegi Blues on miał i sprzedawał albo na allegro https://allegro.pl/oferta/nowa-uszczelka...7722445910 ten sprzedawca powinien je jeszcze mieć.
|
|
21-06-2021 10:23:58 |
|
1 osoba postawiła piwo Tomasz-pr110 za ten post:1 osoba postawiła piwo Tomasz-pr110 za ten post.
Deecuu (06-22-2021)
|
Deecuu
Mechatronik
Liczba postów: 251
Imię: Paweł
Skąd: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Komarek
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2021 01:07:11 przez Deecuu.)
|
|
22-06-2021 01:04:12 |
|
|
romek
019 rzondzi
Liczba postów: 2,215
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Komarek
Też mi się wydawało to trudne ale tu na forum jest fajny poradnik kolegi Wodnik w skrócie to najpierw zadbaj żeby wszystko było dobrze podłączone i przerywacz żeby miał dobre styki, najpierw ustawiasz tłok na samej górze i w tym momencie przerwa na platynkach ma być 0.35mm, czyli listek szczelinomierza ma wejść pomiędzy styki z lekkim oporem, potem wsadzasz głębokościomierz suwmiarki w otwór świecy i kręcisz silnikiem, suwmiarka ustawi się wtedy na np 22mm, to będzie górny martwy punkt. Dodajesz do tego 3 mm więc masz np. 25mm, ustawiasz tak suwmiarkę i ja blokujesz, wsadzasz w otwór świecy i delikatnie kręcisz silnikiem, w momencie kiedy tłok dotknie suwamorki będzie 3mm przed gmp, i wtedy ma być zapłon. W tym momencie zaznaczasz markerem na kole magnesowym jego położenie, suwmiarka już nie potrzebna. Pomiędzy przerywacz wkładasz pasek z cienkiego paragonu i kręcisz delikatnie kołem w prawo, paragon powinien zaczynać dać się wyciągnąć dokładnie w momencie kiedy magneto będzie w położeniu jakie zaznaczyłeś markerem jeśli daje się wyciągnąć wcześniej to musisz podstawę cewek przekręcić trochę w prawo i na odwrót, jeśli za późno to cewki przestawiasz w lewo i tak do skutku, myślę też że zamiast papierka można podłączyć miernik jedna elektrodę do wyjścia na gaszenie a druga do masy silnika i ustawić na pomiar ciąglosci, wtedy obwód powinien się przerwać właśnie w momencie kiedy koło będzie w zaznaczonej pozycji.
|
|
23-06-2021 22:59:39 |
|
|
Deecuu
Mechatronik
Liczba postów: 251
Imię: Paweł
Skąd: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Komarek
Udało mi się chyba ustawic tak jak się należy, w GMP jest 0,35mm, zaczyna otwierać się 3mm przed gmp... ale bardzo trudno odpala i słabo wkręca się na obroty, może narazie miał za dużo paliwa (gaźnik gm12f).Niestety zauważyłem, że magneto krzywo chodzi tak jak by było krzywe, obserwując wał nie widzę bicia a nie mam czujnika zegarowego, żeby to sprawdzić. Najdziwniejsze jest to, że raz jak założe to obciera o cewki a drugim razem już nie, obstawiam, że to wina magneta. Jak zdam sesje to się temu bardziej przyjże.
|
|
29-06-2021 14:01:41 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|