Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
OGAR 200, silnik 223 - brak niskich obrotów.
Autor Wiadomość
Jeż Offline
SMUTAS
*


Liczba postów: 27
Imię: Michał
Skąd: Słupsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
OGAR 200, silnik 223 - brak niskich obrotów.
Kupiłem ogara 200 "silnik na dotarciu" - więc jeździłem max pół godziny, to wysokie obroty, to niskie, nie przegrzałem go ani razu, ani razu nie spadły mu obroty.

Pewnego dnia nie chciał mi odpalić, ale odpalił po dodaniu gazu. Podczas jazdy zauważyłem, że na wysokich obrotach coś świszczy, jak turbodiesel, więc no oszczędzałem go BARDZO po tym. Po jeździe przy powrocie do domu zgasł mi na wciśniętym sprzęgle.

Postanowiłem wyczyścić tłumik - wyjąłem dławik, wymyłem go, złożyłem. Kolanko ma w sobie nagar, ale szczerze powiem - nie piłowalem go (jeszcze) ani nie czyściłem w środku (może to powód?) Po złożeniu - nie odpalał.

Potem nie odpalał w ogóle, jakklowiek bez dodawania gazu - przy dodawaniu gazu odpalał, trzymał jako-tako wysokie obroty, bez których gasł bezpowrotnie.
Zauważyłem, że z łączenia kolanka z tłumikiem kapie jakby sadza? Czarne to i smoliste, jakby może olej?

Zauważyłem, że na króćcu była dziura - króciec wymieniony.
Kranik wymieniony na nowy, z nowym filtrem.
Gaźnik rozłożony, przedmuchany, umyty, złożony. Wyregulowany? Nie - nie wiem nawet jak, skoro nie odpala.

Po złożeniu go dzisiaj (króciec, kranik, filtr) odpalił raz! Pochodził na wolnych dobre parenaście sekund i zgasł. Regulacja gaźnika! Iglicę ustawiłem na 3 rowek od góry, blaszkę spławika gaźnika wygiąłem delikatnie w górę - słabo nadal.
Postanowiłem zobaczyć jak jeździ.

Gdy utrzymuję mu manetką gazu w miarę ok obroty - po naciśnięciu sprzęgła słychać czasem chrup, czasem nie - ale gaśnie. Jak się uda wbić jedynkę i przejechać trochę, to po wbiciu dwójki od razu gaśnie.

Rzeczy których nie jestem pewien:
- Filtr powietrza (w planach, ale no bez filtra wtedy powinien normalnie chodzić chyba)
- Zapłon i jego regulacja (w planach)
- Kolanko tłumika i lepsze uszczelnienie tłumika (w planach)
- Być może dokręcenie głowicy cylindra? Nie badałem jeszcze kompresji, ale WYDAJE mi się, że kopka chodzi jednak trochę luźniej niż przedtem, ale to sprawdzę jutro metodą palcową, albo manometrem jak znajdę w warsztacie (Przy okazji chciałbym zapytać jaka wartość byłaby odpowiednia)

No i oczywiście kupiłem Iksrę 100, wkręciłem ją do wyczuwalnego mocnego oporu - ale wątpię, czy to tam może coś niedobrego się dziać, może jednak?
Nie sprawdzę jak działa świeca, bo po prostu nie będzie on działać na tyle długo.

O! Jak wykręciłem świecę z cylindra po jakimś czasie, to jakby wyleciał z niego dym - może to będzie to cholerne kolanko albo tłumik? Dławik źle złożyłem? Ale normalnie dym stamtąd wylatuje. Może spiłować te kolanko, skoro dysze on ma 68, króciec ma "odblokowany" a zapłon jest w drodze.

Myślicie że powinienem jeszcze bardziej podokręcać króciec i gaźnik? Trochę się boję, że zerwę gwinty albo połamię, lub ukręcę szpilki.
Dodam, że króciec i gaźnik na łączeniu nie są jakby idealnie w jednej płaszczyźnie - po skręceniu ich razem jakby są.. wachania?

Pomóżcie mi błagam, bo powoli myślę nad tym, by go dać komuś do naprawy kto się na tym zna Sad Jakbym wiedział co mam zrobić, to wiadomo, że zrobiłbym to sam, ale na ten moment czuję, że trochę na oślep dokupuję do niego części, a już wydałem około 200zł (w tym 100 za szybę reflektora, lusterko i oponę przednią).

Na ten moment jest tak - jak się go odpali, to albo chwilę pochodzi i zgaśnie, albo odpali się go tylko dodając gazu. Jak już uda mi się wbić 1 (przy czym często chrupie coś na dole/gaśnie silnik, oczywiście sprzęgło na maxa klamką zaciskam) to wbicie 2 równa się bluh bluh bluh bluuuh.


Załączone pliki Miniatury
   
16-04-2021 02:31:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: OGAR 200, silnik 223 - brak niskich obrotów.
(16-04-2021 02:31:14)Jeż napisał(a):  Pewnego dnia nie chciał mi odpalić, ale odpalił po dodaniu gazu. Podczas jazdy zauważyłem, że na wysokich obrotach coś świszczy, jak turbodiesel, więc no oszczędzałem go BARDZO po tym. Po jeździe przy powrocie do domu zgasł mi na wciśniętym sprzęgle.
puściła jakaś uszczelka pod głowicą lub simmering. Ucieka kompresja i nie ma niskich obrotów i nie odpala
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2021 08:30:51 przez Norweski Zomowiec.)
16-04-2021 08:30:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 630
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: OGAR 200, silnik 223 - brak niskich obrotów.
Ja miałem podobnie i okazało się, że kranik był zatkany rdzą więc czeka mnie czyszczenie rdzy z baku i przy okazji wymienię uszczelki króćca, cylindra, prawej i lewej pokrywy bo są już naprawdę stare bo jeszcze oryginalne.

Notatka od Dawdzio, 16-04-2021 09:28:18

Usunąłem zbędny cytat.


Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
16-04-2021 09:03:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mati578 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 46
Imię: Mateusz
Skąd: Koszalin
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: OGAR 200, silnik 223 - brak niskich obrotów.
Ja miałem dokładnie takie same objawy, (oprócz świszczenia) i po wyczyszczeniu całego układu paliwowego, wymianie świecy nadal to występowało. Czyli odpalam, chwilę chodzi i gaśnie (no chyba że trzymam gaz). No i po prostu okazało się, że zapłon sam się musiał przestawić, bo ustawiłem go ponownie i już było dobrze jak ręką odjął.

Jawa 220 1976'
16-04-2021 10:36:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jeż Offline
SMUTAS
*


Liczba postów: 27
Imię: Michał
Skąd: Słupsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: OGAR 200, silnik 223 - brak niskich obrotów.
Smile Kondensator.

Dziś z ojcem kombinowaliśmy, aż udało się go odpalić i pojechałem go ostro "przedmuchać". Dokręciłem do oporu nakrętki na cylindrze (zimnym i po "przedmuchaniu") i wiecie co zrobiłem? Wymieniłem kondensator w iskrowniku i cewkę zapłonową.
Wcześniej metodą palcową sprawdziłem kompresję - odpowiednia (odrzucało palucha).

Pali od strzała Smile

Poziom oleju w skrzyni biegów odpowiedni, bo po odkręceniu kontrolnej zaczyna wyciekać, więc nie bierze raczej oleju z skrzyni.

Pozostało mi jeszcze uciąć kolanko, ustawić zapłon i ustawić gaźnik - może te 65 wykręcę Wink)) (mam odblokowany, nowy króciec i dysze w gaźniku 68).

Tak więc!!! - Patrzcie na te NIEMIŁE kondensatory i cewki, zwłaszcza, że to sprawy groszowe (kondensator, cewka z Bułgarii mnie wyniosła 65zł).
16-04-2021 17:12:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jeż Offline
SMUTAS
*


Liczba postów: 27
Imię: Michał
Skąd: Słupsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: OGAR 200, silnik 223 - brak niskich obrotów.
Jednak radość nie trwała za długo.
Po wbiciu jedynki trzeba MOCNO odpychać się nogami, by się rozpędził (i nie zgasł) - zapłon? Gaźnik?
Poza tym brakuje mu też sporo mocy na 3 - delikatna, niezauważalna górka, podmuch wiatru i prędkość spada z 50 km/h do 40 km/h, często nie chce wkręcać się na obroty wtedy - gaźnik? zapłon?
Zdjęcie świecy po przejechaniu 6 kilometrów, starałem się trzymać 50km/h
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...173953.png

!!!Dodatkowo nie wiem czemu, ale jak wrzucam 1 to słychać zgrzyt - sprzęgło ciągnie? Przy wrzucaniu 1 muszę go gazować by nie zgasł, na luzie zwykle tak nie ma.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2021 18:49:38 przez Jeż.)
16-04-2021 18:42:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: OGAR 200, silnik 223 - brak niskich obrotów.
Naciągnij linkę sprzęgła.
16-04-2021 19:30:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jeż Offline
SMUTAS
*


Liczba postów: 27
Imię: Michał
Skąd: Słupsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: OGAR 200, silnik 223 - brak niskich obrotów.
(16-04-2021 19:30:45)Norweski Zomowiec napisał(a):  Naciągnij linkę sprzęgła.

Nawet jak nie mam na niej luzów?
Mówisz przy manetce, czy przy skrzyni?
I oczywiście jak :///
Oraz chciałbym zapytać - może ta specjalna śruba, co jest połączona z tym mechanizmem na zewnątrz? Wkręcić ją, wykręcić?
16-04-2021 20:15:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 387
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: OGAR 200, silnik 223 - brak niskich obrotów.
Co do tego ruszania z odpychaniem nogami - bez przesady, to tylko ogar 200 Tongue tym na kółku nie ruszysz. Co prawda mam ogara od całkiem niedawna ale jeździłem już dwoma ogarami 200 i oba mają tak samo Tongue
16-04-2021 20:30:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jeż Offline
SMUTAS
*


Liczba postów: 27
Imię: Michał
Skąd: Słupsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: OGAR 200, silnik 223 - brak niskich obrotów.
(16-04-2021 20:30:53)Bob_Harley napisał(a):  Co do tego ruszania z odpychaniem nogami - bez przesady, to tylko ogar 200 Tongue tym na kółku nie ruszysz. Co prawda mam ogara od całkiem niedawna ale jeździłem już dwoma ogarami 200 i oba mają tak samo Tongue

Ale on po dodaniu gazu na wolnych na 1 się dławi i gaśnie dopóki nim nie "pobiegnę" do przodu - wtedy łapie wyższe obroty i normalnie się wkręca
Biegi też muszę wrzucać przy odcince - inaczej muł
16-04-2021 21:04:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 387
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: OGAR 200, silnik 223 - brak niskich obrotów.
No cóż, w grę wchodzi zbyt wiele zmiennych: P trzeba po kolei sprawdzać wszystko i eliminować
16-04-2021 21:15:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 223
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 429
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 364
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 334
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 482
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 62
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19209
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 233
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 820
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 74
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 148
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 241
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 627

Reklama