Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
OGAR 200 1988 r.
Autor Wiadomość
Douger Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Jakub
Skąd: Serock
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
OGAR 200 1988 r.
Witam serdecznie wszystkich fanów i antyfanów Rometa.

Jakoś pod koniec lat 90 zakupiłem za 400 zł oto ten egzemplarz i katowałem przez kilka sezonów. W następnych latach używał go ojciec i dbał jak dbał. Stan "igła" jak na zdjęciach Big Grin

No i Ogar po latach wrócił do mnie i czeka mnie przygoda życia z jego remontem. Chcę zachować jak najwięcej z oryginału. Wszelkie prace będę relacjonował w tym wątku.

No i jako początkujący forumowicz mam kilka pytań na wstępie.
  1. 1 Wiem, że jest sporo podzespołów marnej jakości na rynku. Chodzi głównie o części silnika. Jakich producentów polecacie lub jakie sklepy internetowe?
  2. 2 Czy jest w ogóle sens rejestrować sprzęt jako zabytek?
PS. Mam jeszcze kupę części zapasowych m.in. dwa kompletne kartery. Po przejrzeniu oczyszczeniu będę mógł kogoś wspomóc.




11-02-2021 12:58:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
bartek_tabaka Offline
Nowy
*


Liczba postów: 98
Imię: Bartosz
Skąd: POS Wielkopolska
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: OGAR 200 1988 r.
Witam , coś ze zdjęciami jest nie tak ,nie chą się załadować
11-02-2021 13:21:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Douger Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Jakub
Skąd: Serock
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: OGAR 200 1988 r.
Wina hostingu. Działa jeśli otworzysz w nowej karcie.



(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2021 13:55:05 przez Douger.)
11-02-2021 13:45:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartek_tabaka Offline
Nowy
*


Liczba postów: 98
Imię: Bartosz
Skąd: POS Wielkopolska
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: OGAR 200 1988 r.
Źle nie wygląda. Ja podczas napraw,remontów staram się kupować oryginalne części w dobrym stanie na portalach ogłoszeniowych lub tu na forum. Na stronie "4jawa" są oryginalne części z Czech .Sam się tam często zaopatruje w części silnikowe do moich knedli.
11-02-2021 14:05:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 588
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: OGAR 200 1988 r.
Części szukaj oryginału ewentualnie Czechy albo Słowacja ale tu z jakością i dopasowaniem bywa różnie. Tajwan jak najbardziej też coś znajdziesz.

Co do rejestracji na zabytek jeśli nie będziesz robił tego sam to trochę to kosztuje a patrząc na stan Ogara też pochłonie on trochę finansów jeśli chcesz robić wszystko kompleksowo to wyjdzie kilka tysięcy.

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
11-02-2021 15:40:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
DMR Offline
RY13
*


Liczba postów: 87
Imię: Dawid
Skąd: WLKP/ŁDZ
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #6
RE: OGAR 200 1988 r.
ja rok temu, robiłem ogarka 205, komplekowo kosztował około 2,5 tys (bez zakupu bo był mój), co do rejestracji na zabytek kwestia do czego on ci będzie służył bo jak zamierzasz tym jeździć to może warto się pochylić - na forum jest poradnik jak to po kolei zrobić należy. Ja obecnie stawiam na nogi 2350, w kolejce bez kwitów mam 750 i 50t1 i zamierzam spróbować je zarejestrować ;-)
11-02-2021 16:08:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo DMR za ten post.
Douger Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Jakub
Skąd: Serock
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: OGAR 200 1988 r.
Z kwotą naprawy się liczę. Szczególnie, że z oryginału zostanie tylko rama, karter i pierdoły typu tłumik, koła. Wszystko idzie do piaskowania, chromy do chromowania. Lakierowane będzie profesjonalnie w jednej z najlepszych lakierni w Polsce ( na szczęście po znajomości Big Grin).

No, ale na razie czeka mnie rozebranie co do śrubki.

I dzięki za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam.
11-02-2021 16:25:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
DMR Offline
RY13
*


Liczba postów: 87
Imię: Dawid
Skąd: WLKP/ŁDZ
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #8
RE: OGAR 200 1988 r.
zainteregowałeś mnie tym "w jednej z najlepszych w Polsce" skąd takie daleko idące wnioski ;-)
Z chromami to nie jedne z nas ostudził tu zapał po otrzymaniu kosztorysów ;-)
Kończyło się zamiennikami ;-)
11-02-2021 17:46:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo DMR za ten post.
Douger Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Jakub
Skąd: Serock
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: OGAR 200 1988 r.
Sami się tym chwalą Smile napiszę ci na priv, bo sprawa wrażliwa i drażliwa Smile A co do chromu to nie widzę innego wyjścia. Albo regenerujemy oryginał do stanu akceptowalnego wyglądu i użyteczności, albo zadowalamy się azjatyckimi zamiennikami. Pozdrawiam.
11-02-2021 17:59:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pocieszny71 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 75
Imię: Paweł
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: OGAR 200 1988 r.
Zapał i determinacja to podstawa sukcesu, reszta to tylko hajs Smile
Powodzenia!
11-02-2021 18:54:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Pocieszny71 za ten post.
Douger Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Jakub
Skąd: Serock
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: OGAR 200 1988 r.
Jeszcze jedna sprawa. W pamięci mam ciągłą walkę z fabrycznym zapłonem. Wiecznie coś nie działało jak trzeba. Co myślicie o CDI?
11-02-2021 22:52:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 588
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: OGAR 200 1988 r.
(11-02-2021 22:52:17)Douger napisał(a):  Jeszcze jedna sprawa. W pamięci mam ciągłą walkę z fabrycznym zapłonem. Wiecznie coś nie działało jak trzeba. Co myślicie o CDI?

Pewnie czemu nie.

Możesz zrobić sam koszt zamknie się poniżej 100zł


Z gotowych zestawów to zdecydowanie ten od Rakso ale cena dosyć wysoka

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
12-02-2021 10:35:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo łogór 200 za ten post.
Douger Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Jakub
Skąd: Serock
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: OGAR 200 1988 r.
Dzięki.

Będę kontaktował się z Rakso.

Pozdrawiam
12-02-2021 10:48:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Douger Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Jakub
Skąd: Serock
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #14
RE: OGAR 200 1988 r.
Witam serdecznie.

Wczoraj udało mi się trochę podziałać i jest nieźle. Wyjąłem silnik, z którym będę mógł się teraz bawić w ciepłym garażu. Karoseria czeka na cieplejsze dni: mycie i piaskowanie, a potem spawanie ewentualnych pęknięć i prostowanie.

Silnik: wałkiem da się kręcić na jałowym, po wrzuceniu biegu stoi. Podejrzewam, że tłok nie chodzi w cylindrze.

N większych uszkodzeń: widzę, że urwane zostało mocowanie stopki centralnej. Ktoś chętny do zmierzenia mi tej rurki? Długość i obie średnice?

Pozdrawiam.


Załączone pliki Miniatury
               
14-02-2021 09:56:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Douger Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Jakub
Skąd: Serock
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #15
RE: OGAR 200 1988 r.
No i lecimy dalej. Tym razem silnik.
Trochę go opłukałem, ale ilość błota i smaru niemiłosierna. Resztę będę mył po rozebraniu. Wizualnie kartery w bardzo dobrym stanie, nic nie wyszczerbione i bez otarć.

Króciec gaźnika rzeźbiony przez kogoś i dość topornie. Do wywalenia, wątpię czy trzyma szczelność.

Uszczelki gaźnika, cylindra w słabym stanie. Uszczelki pod pokrywą nie było, jak i uszczelki przewodu wychodzącego z zapłonu. Nie wiem jak to miało działać.

Tłok wymieniony był na CX 3p w bardzo dobrym stanie, to samo pierścienie. Cylinder z wżerami, do wymiany. Tłok siedział bardzo ścisło, ale może to wina korozji cylindra. Spinki tulejki tłoka klasycznie skorodowane.

Głowica z klasycznymi wżerami, stan niezły.

Świeca bardzo czysta.

Korbowód o dziwo bardzo sztywny do przodu. Na boki minimalny luz.

Zapłon oryginalny czechosłowacki. Nie wiem czy działał. Wymiana na CDI.

To tyle na dziś

Część druga zdjęć


Załączone pliki Miniatury
                                   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-02-2021 21:09:18 przez Douger.)
15-02-2021 21:08:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 226
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 436
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 366
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 83
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 335
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 484
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 62
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19211
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 236
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 820
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 150
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 243
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 628

Reklama