Yamaha DT170X seler1500
|
Autor |
Wiadomość |
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
Yamaha DT170X seler1500
Kolejny parch do odgruzowania i skompletowania
Profeszonal stojak
Delikatne przygotowanie, części wyczysczone z osadów, przylgnie splanowane, termostat i korek chłodnicy sprawdzone, oringi i uszczelki wymienione
Niemiła niespodzianka przy oględzinach:
i szybka naprawa (wyszlifowane dremelkiem i odtłuszczone, klej epoksydowy)
Ciekawostka - prawdopodobnie oryginalne śruby zrywalne - nikt nie ruszał membrany:
Radosna twórczość poprzedniego właściciela:
Na pierwszy ogień poszło całe łożyskowanie wahacza i kiwaka, główki ramy, kół; tłok, trochę uszczelek, płyn chłodniczy, trochę wężyków i obejm, mocowania baku, olej w silniku i w lagach. Jak widać udało się coś z tego poskładać
W najbliższym czasie do odblokowania wydech, do ogarnięcia linki, rolgaz, pasukdne gripy, elektryka, mocowanie liczników, linki liczników, dozownik i plastiki do skompletowania. Instalacja elektryczna jak to w gruzie - dramat, ale coś z tego jeszcze będzie
Dodrukuję parę dupereli, zaślepek i gum, wrzucę fotki przy następnej okazji.
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-05-2022 19:41:56 przez seler1500.)
|
|
06-01-2021 08:39:34 |
|
2 użytkowników postawiło piwo seler1500 za ten post:2 użytkowników postawiło piwo seler1500 za ten post.
Jorginsson (01-07-2021), klodian2002 (01-15-2021)
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Yamaha DT80 LC2 by seler1500
Przyjrzałem się nieco układowi chłodzenia, przepłukałem jeszcze kilka razy i wziąłem się za chłodnicę - krzywa, powyginane i przegniłe lamelki.
Przed prostowaniem (lamelek, zdjęcia wgiętej chłodnicy zapomniałem zrobić):
i po:
Efekt taki se, a czas... eeee... no, ten, liczy się, że jest lepiej
4,5 godziny dłubania
Tradycyjnie nie obyło się bez problemów z zapłonem - "na straty" spisane dwie cewki ładujące CDI jak i sam moduł, na szczęście miałem zapas cewek, moduł coś podobnego do chartowskiego GL133 ukleciłem na płytce uniwersalnej i zalałem silikonem dwuskładnikowym/formierskim w wydrukowanej obudowie. Działa. Do wymiany poszła też śruba spustowa oleju - totalnie objechana. Dorobiłem przelewy zbiorniczka wyrównawczego i gaźnika, nie było niczego. Przy czyszczeniu gaźnika wyczyściłem króćce jak i kanały jego podgrzewania, a wężyki zmieniłem na nowe. Oprócz tego standardowa konserwacja:
- linki wyczyszczone i nasmarowane,
- olej w silniku i lagach zmieniony,
- sworznie klamek nasmarowane,
- rozpierak szczęk hamulca tylnego wyczyszczony i nasmarowany,
- łańcuch wyczyszczony, nasmarowany i prawidłowo napięty,
- układ chłodzenia przetestowany i odpowietrzony,
- gaźnik wyregulowany (lekko wzbogacone ustawienia fabryczne),
- filtr powietrza docięty z arkusza "gąbkofiltrowego"
- dolot wyczyszczony,
- sprzęgło i hamulce wyregulowane.
Przy następnym grzebaniu do wymiany lagi (krzywe i nie z tego modelu) oraz przednia tarcza (spory rant); do dołożenia osłona tarczy, owiewka-osłona chłodnicy, boczki i lampy.
cdn
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-01-2021 08:50:23 przez seler1500.)
|
|
10-01-2021 08:02:46 |
|
|
theogarowiec
rider ogar
Liczba postów: 1,010
Imię: Szymon
Skąd: Słupca
Pojazd: Romet Pony
|
|
10-01-2021 23:12:46 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Yamaha DT80 LC2 by seler1500
Nie zamieniłem, tylko kupiłem dt Fajnie to lata nawet, w góry raczej bez problemu jak odblokowana, na pewno nadaje się bardziej niż mtx seryjna. 12,7 kunia, 6 biegów, ciecz, koła 21/18, fajne zawieszenie, daje radę po lasach czy piaskowniach latać. Jak ogarnę jeszcze parę dupereli typu przedni hamulec to jakiś filmik wleci.
Odrestaurator składa też LC2, ale 115, będzie pewnie porównanie
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2021 02:04:29 przez seler1500.)
|
|
11-01-2021 01:34:10 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Yamaha DT80 LC2 by seler1500
Pali, jeździ, hamuje, skręca, zalicza gleby na lodzie
"Doświadczenie" z dorabianiem jarzma zacisku do drynki się przydało - dokładnie ten sam zacisk powędrował do detki... i niedługo wyleci (za mały stosunek powierzchni tłoczka zacisku do powierzchni tłoczka pompy - swoją drogą zregenerowanej).
Pozwoliłem sobie co nieco zadrutować (zgubiłem gdzieś prowadniczki zacisku xD) - śrubki M6 z niepełnym gwintem (gwint ucięty) + drut - a całość w roli prowadnic klocków:
Modyfikacja główki korby - poprawa smarowania (brak nacięć czy otworów fabrycznie; tak, sfazowałem od środka)
Korba pewnie niedługo do roboty, ale jak na razie brak luzu, to trzeba się nacieszyć póki jeszcze chodzi
Porównanie tłoków - tak, pomyliłem się i załozyłem z DT MX (pierścienie 1,5 zamiast 1,2 mm, nieco inne okna, brak "kieszonek" wokół sworznia) - nie, nie robiłem szlifu, przeleciałem tylko honownicą, dmucha 8,5-9 atm, jak dla mnie wystarczająco, a w razie czego mam nadwymiarowy tłok w zapasie.
Tłoczek za 35 złociszy, uszczelka głowicy ta sama (na sylikonie, nawet nie odklejałem od cylindra xD), nowe łożysko igiełkowe wossnera i lata, 15 km prostej bez przerwy 100-105 km/h, nawet mocy nie straciła trochę Motul 510 1:40, nie narzeka, nagaru specjalnie nie robi. Po wstępnym "dotarciu" dmucha 9,5 na ciepłym silniku. Układ chłodzenia za bardzo nie ma co robić, termostat cały czas prawie zamknięty, temperatura w okolicach początku skali. A właśnie, elektryka ogarnięta i brakuje tylko boczków i przedniej lampy. Było trochę cudowania (kto wymyślił wtyczki bez zatrzasków?!) ale wszystko już działa jak powinno
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2021 22:35:13 przez seler1500.)
|
|
14-01-2021 22:34:04 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|