Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet 750 - nowe życie dla klasyka
Autor Wiadomość
Emwu96 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Mateusz
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #16
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
Jak dla mnie to, czy to będzie typ 700, 705, 710, czy 750 właśnie to i tak będzie Pegaz i tyle. A i tak z osób, które kojarzą Pegaza jako model Rometa mało kto w ogóle zna różnice między poszczególnymi typami, głównie kojarząc model ogólny po wyglądzie ramy i charakterystyczny zbiornik z tyłu.
02-12-2020 21:14:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
wariator Offline
Nowy
*


Liczba postów: 70
Imię: Eryk
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Kadet
Post: #17
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
Swoją drogą warto byłoby spróbować usystematyzować informacje dotyczące specyfikacji Pegaza i jego ewolucji w oparciu o źródłowe materiały producenta i zdjęcia oryginalnie zachowanych egzemplarzy? Może jest ktoś kto czuje się na siłach by ogarnąć temat? A jak nie to może praca zbiorowa???
03-12-2020 17:25:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Emwu96 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Mateusz
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #18
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
(03-12-2020 17:25:13)wariator napisał(a):  Swoją drogą warto byłoby spróbować usystematyzować informacje dotyczące specyfikacji Pegaza i jego ewolucji w oparciu o źródłowe materiały producenta i zdjęcia oryginalnie zachowanych egzemplarzy? Może jest ktoś kto czuje się na siłach by ogarnąć temat? A jak nie to może praca zbiorowa???

tu jest dobra baza, w miarę jest to rzetelnie rozpisane jeśli chodzi o poszczególne modele Pegaza:
http://www.polskiemotocykle.mik.pl/do50ccm.html
04-12-2020 12:44:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wariator Offline
Nowy
*


Liczba postów: 70
Imię: Eryk
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Kadet
Post: #19
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
Widziałem wcześniej te opisy i inne w sieci zresztą też. W tym przypadku jak fajnie to ująłeś – słowem klucz jest w miarę. Może i się upieram ale wydaje mi się, że sporo istotnych cech poszczególnych modeli występujących chociażby na przestrzeni lat produkcji zostało pominiętych. Nie pasują mi tu np. dla 700-tki podane lata produkcji do 1976r.? Dalej brak informacji odnośnie pojemności zbiorników paliwa – występowały tzw. niskie i wysokie natomiast w opisach z linku wszystkie mają tę sama pojemność. Brak informacji o różnicach w mocowaniu lag w górnej półce, które na początku produkcji miały korki i zaślepki na wzór tych z początkowych modeli Jawy typ. 23. Następnie kwestia umieszczenia narzędziówki, która w pierwszych latach mocowana była pod siedzeniem a uchwyty przy ramie nad lampą tylną były inaczej wyprofilowane i przeznaczone rozstawem pod tabliczkę rejestracyjną – stąd we wcześniejszych Pegazach błotniki tylne nie mają charakterystycznego mocowania na rejestrację. Nie wspomnę już o takich niby ogólnie wiadomych niuansach jak informacje o kolorach w danych rocznikach i występujących ich konfiguracjach, ogranicznikach skrętu, zakręcanych i wtykanych korkach zbiornika paliwa, rodzaju i kolorach osprzętu takiego jak linki czy manetki, logo w postaci malowania lub naklejki czy też chociażby różnic w lewych listwach, gdzie automaty nie miały przetłoczenia na linkę. To tyle co wstępnie wyłapałem. Uważam, że dla chcących utrzymać pegaza w oryginale a nawet tylko po to by wizualnie zidentyfikować dany egzemplarz przed zakupem mogą być one przydatne.
Stąd moja wcześniejsza propozycja by może w ramach tego forum spróbować w formie pracy zbiorowej zebrać i uporządkować potwierdzone informacje na temat tego modelu. Oryginalnych egzemplarzy zapewne trochę się jeszcze uchowało?
04-12-2020 14:46:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wariator za ten post.
Emwu96 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Mateusz
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #20
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
niewielkie detale robią wielką robotę.
Wymiana szkiełka, uszczelki i ramki licznika. Wysyłkowo zrobione przez Pana Andrzeja S. z dolnego śląska.

https://i.imgur.com/VLjtC6r.jpeg
08-12-2020 23:19:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Emwu96 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Mateusz
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #21
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
Ostatnia prosta !!

Kierownica: początkowo po wyczyszczeniu miałem z nią nic nie robić, później gdy przyszły nowe klamki i wyglądały tak świeżo stwierdziłem, że i kierownicę odświeżymy. Chciałem ją wysłać do chromowania, ale cenowo nie był to jakiś szał, a i tak bałem się, że przyjdzie dużo za gruba.
Po krótkiej konsultacji z @joozek dostałem namiar na G. Hartmann'a, który produkuje nowe kierownice do różnych modeli. Problem w tym, że na tamten czas (09.11.20) producent nie robił takich kierownic (wymiarowo pod Pegaza z mocowaniem na jeden cybant). Po konsultacjach wysłałem mu swoją kierownicę jako 'wzór' i tak dziś dostałem z powrotem starą jak i nową.
PS. G. Hartmann wprowadził w swoją ofertę kierownicę na jeden cybant do Pegaza - obecnie koszt 180 zł.

A prezentuje się to tak:

https://i.imgur.com/PJUyLuE.jpeg
17-12-2020 01:10:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Emwu96 za ten post.
Emwu96 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Mateusz
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #22
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
Mamy finał.
Wizualnie jest kilka detali odbiegających od oryginału co znawcy tematu od razu dojrzą (m. in. sakwa; kolor tłumika, rączki, korpusu siedzenia, dźwigni hamulca nożnego itd).
Z napisami 'Romet 750' kompromis: naklejka z motonaklejek jednak przecięta w pół i dana na metalowe osłony/boczki.


https://i.imgur.com/CTIruj1.jpeg


https://i.imgur.com/9NoPSSA.jpeg
22-12-2020 01:39:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
DMR Offline
RY13
*


Liczba postów: 87
Imię: Dawid
Skąd: WLKP/ŁDZ
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #23
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
Piękny !
Mam prośbę - otóż kupiłem takiego w kolejce do roboty i brakuje mi dwóch rzeczy:
1) ma urwane uchwyty silnika przy ramie - czy mógłbyś mi je odrysować i podać wymiary?;-)
2) tak samo z tą czarną listwą przymontowaną do ramy
22-12-2020 10:52:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartek_tabaka Offline
Nowy
*


Liczba postów: 98
Imię: Bartosz
Skąd: POS Wielkopolska
Pojazd: Romet Komar
Post: #24
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
Elegancki sprzęt, chociaż mnie kłują w oczy te naklejki. Mam pytanie ,czy romety 750 wychodziły oryginalnie z siedzeniem takim jak w kadecie i niską kierownicą taką jak w komarku?
22-12-2020 10:55:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
DMR Offline
RY13
*


Liczba postów: 87
Imię: Dawid
Skąd: WLKP/ŁDZ
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #25
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
Kierownica jest inna na jeden cybant a nad siedzeniem też się zastanawiałem czy to takie same czy inne?
22-12-2020 11:16:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wariator Offline
Nowy
*


Liczba postów: 70
Imię: Eryk
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Kadet
Post: #26
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
(22-12-2020 01:39:56)Emwu96 napisał(a):  Wizualnie jest kilka detali odbiegających od oryginału co znawcy tematu od razu dojrzą (m. in. sakwa; kolor tłumika, rączki, korpusu siedzenia, dźwigni hamulca nożnego itd).
Z daleka fajnie wygląda ale napisałeś, że miałeś założenie by starać zrobić go na przypominającego oryginał wersji 750 a finalnie niewiele ma z nim wspólnego oprócz naklejki, którą dałeś w innym miejscu zresztą.
Rama sądząc po przednim zawiasie jak zresztą wcześniej napisał joozek od 710, listwy przy ramie też, zbiornik z zakręcanym korkiem też od 710, alu obręcze dedykowane do simsona, silnik a przynajmniej prawa pokrywa z "Gige E". Bez różnic, które sam podałeś przypomina prędzej swojego poprzednikaTongue.

Za to dźwignia hamulca nożnego jest taka jaka być powinna, szkoda tylko, że tak jak wsporniki przedniego błotnika, stelaż siedziska czy nawet uchwyt przy ramie pomalowałeś na czarno zamiast ocynkować - groszowa sprawa a efekt nieporównywalnyWink.
22-12-2020 11:17:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #27
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka


Mateuszu, musisz koniecznie zdjąć te szerokie podkładki, które użyłeś do montażu amortyzatorów. Główki aluminiowe amortyzatorów popękają. One tam mają pracować.
Pegazik ładniutki, brawo

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
22-12-2020 12:04:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Emwu96 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Mateusz
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #28
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
(22-12-2020 10:52:11)DMR napisał(a):  Piękny !
Mam prośbę - otóż kupiłem takiego w kolejce do roboty i brakuje mi dwóch rzeczy:
1) ma urwane uchwyty silnika przy ramie - czy mógłbyś mi je odrysować i podać wymiary?;-)
2) tak samo z tą czarną listwą przymontowaną do ramy
w przerwie między BN, a sylw będę mieć więcej czasu, przypomnij mi proszę na PW to mogę odrysować.
PS. Na OLX w chwili obecnej są dostępne osłony metalowe w niezłym stanie za 80 zł właśnie z tym wytłoczeniem na linkę (na lewej), o której na 1 stronie tematu pisał wariator

(22-12-2020 11:16:19)DMR napisał(a):  Kierownica jest inna na jeden cybant a nad siedzeniem też się zastanawiałem czy to takie same czy inne?

https://i.imgur.com/kx60Y4N.jpeg
sugerując się tym zdjęciem z czasopisma motor to kierownica na 1 cybant i siedzenie takie jak w moim (i w motorynce m1).
PS.Pokrowiec z filcem od spodu do obicia bez problemu do kupienia na allegro z dostawą za 150 zł
Co najlepsze ceny całych siedzisk nawet w dostatecznym stanie ku mojemu zdziwieniu na portalach podchodzą niekiedy pod 300-350 zł.

(22-12-2020 11:17:57)wariator napisał(a):  Z daleka fajnie wygląda ale napisałeś, że miałeś założenie by starać zrobić go na przypominającego oryginał wersji 750 a finalnie niewiele ma z nim wspólnego oprócz naklejki, którą dałeś w innym miejscu zresztą.
Rama sądząc po przednim zawiasie jak zresztą wcześniej napisał joozek od 710, listwy przy ramie też, zbiornik z zakręcanym korkiem też od 710, alu obręcze dedykowane do simsona, silnik a przynajmniej prawa pokrywa z "Gige E". Bez różnic, które sam podałeś przypomina prędzej swojego poprzednikaTongue.
- Co do naklejki to tak jak ostro gdzieś tam się cały czas zastanawiałem czy na ramę czy na boczki - finalnie wyszło na boczki nie według "oryginału" czyli biały napis od szablonu tylko wykorzystałem tak jak pisałem naklejkę, którą sprzedają motonaklejki. W forumowej wikipedii wrzuciłem foto ramy też z napisem od szablonu. To gdzieś tam przeważyło nad tym, by nie robić naklejki na ramę. A od tego klasycznego napisu od szablonu na metalowej osłonie odszedłem, ponieważ jest według mnie po prostu smutny. Ta naklejka w mojej ocenie w jakiś tam sposób troszkę ożywia ten sprzęt. Srebrne krawędzie naklejki ładnie odbijają światło i tym samym zmieniają kolor co na żywo daje jeszcze lepszy efekt.
- Racja, baza to 710. Po odświeżeniu tabliczki i zmyciu farby było nabite 710.
Silnik z jakim kupiłem był 017 więc naklejka też poszła 750 zamiast srebrnej 'automatic' na ramę.
- Rawki tak IFA, głównie po rozmowie z Joozkiem i obawą przed słabą jakością chromu rawek np z gmoto. Te są w wersji alu.

(22-12-2020 11:17:57)wariator napisał(a):  Za to dźwignia hamulca nożnego jest taka jaka być powinna, szkoda tylko, że tak jak wsporniki przedniego błotnika, stelaż siedziska czy nawet uchwyt przy ramie pomalowałeś na czarno zamiast ocynkować - groszowa sprawa a efekt nieporównywalnyWink.
Z tym nieporównywalnym efektem to bym dyskutował Wink Uważam, że jak to wygląda wizualnie to kwestia gustu i jakiś tam własnych preferencji. Według mnie całość jest ze sobą spójna i kolorystycznie dobrze dobrana.

(22-12-2020 12:04:27)joozek napisał(a):  Mateuszu, musisz koniecznie zdjąć te szerokie podkładki, które użyłeś do montażu amortyzatorów. Główki aluminiowe amortyzatorów popękają. One tam mają pracować.
Pegazik ładniutki, brawo
Dziękuję.
Z podkładami zadziałam.
22-12-2020 12:56:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Emwu96 za ten post.
wariator Offline
Nowy
*


Liczba postów: 70
Imię: Eryk
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Kadet
Post: #29
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
(22-12-2020 12:56:27)Emwu96 napisał(a):  Z tym nieporównywalnym efektem to bym dyskutował Wink Uważam, że jak to wygląda wizualnie to kwestia gustu i jakiś tam własnych preferencji. Według mnie całość jest ze sobą spójna i kolorystycznie dobrze dobrana.
Spoko, wiadomo o gustach się nie dyskutuje, ważne, że Tobie się podoba. Znam takich co malują całe uzbrojone w szprychy i piasty koła i są efektem zachwyceni, więc to indywidualna sprawaBig Grin.

A wypowiedziałem się tylko dlatego, że w swoim pierwszym poście założyłeś, że idziesz w kierunku oryginału 750 natomiast finalnie powstało coś co ma z nim niewiele wspólnego.
22-12-2020 14:51:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Emwu96 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Mateusz
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #30
RE: Romet 750 - nowe życie dla klasyka
(22-12-2020 14:51:41)wariator napisał(a):  Spoko, wiadomo o gustach się nie dyskutuje, ważne, że Tobie się podoba. Znam takich co malują całe uzbrojone w szprychy i piasty koła i są efektem zachwyceni, więc to indywidualna sprawaBig Grin.

A wypowiedziałem się tylko dlatego, że w swoim pierwszym poście założyłeś, że idziesz w kierunku oryginału 750 natomiast finalnie powstało coś co ma z nim niewiele wspólnego.

LuzikSmile rozumiem.
22-12-2020 19:11:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 66
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 452
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 89
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 342
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19219
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 266

Reklama